Gå til innhold

Smålig bekymra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha UL i morgen,og sambo skal være med. Men er litt bekymra for at det kanskje blir innvendig UL,ikke lyst til å få noen greier stappa oppi der mens han er der. (Selv om det kanskje er like greit å bli vant til det ettersom han faktisk skal være med på fødselen...)

Og så er jeg bekymra for at det kanskje er en eller annen frekk person som skal kommentere vekta mi.. Var jo ikke noe snakk om vekt på forrige UL,og det skal jo egentlig ikke være det. Men man vet jo aldri med noen folk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg har skjønt, tar de innvendig ul kun på begynnelsen av svangerskapet, da det er for tidlig å se noe på utvendig ul. Du er jo såpass langt på vei at det er da vel ingen grunn til å ta innvendig ul nå. Og skulle de gjøre det, kan han jo forlate rommet før de tar ul.

Vekta di har de da ingenting med å kommentere på en ultralyd??? De skal vel heller ikke veie deg?

Prøv å gled deg i stedet for å grue deg. Håper du får en fin opplevelse.

Skrevet

Det kan være de foretar seg innvendig ul hvis de skal se på livmorhalsen og modningstegn, si fra du om at du ikke ønsker at han skal se på. Under fødselen glemmer du uansett blygheten, helt annen setting nå.

Skrevet

jeg har hatt med sambo på to innvendige ultralyder, og min erfaring er at personalet er veldig proffesjonelle i forhold til dette. Første gangen var i uke 13 og da ble han ropt inn etter at alt var klart. Andre gangen i uke 31 va han tilstede hele tiden, men begge gangene ble han så opptatt av det som kom på skjermen at han glemte alt annet...

Skrevet

Jeg har hatt med sambo på innvendig UL. Gruet meg veldig dagen før, men han satt på en stol ved siden av meg ( oppe på siden liksom) så han så jo ikke rett oppi :) dessuten har jeg jo ikke så mye å skjule som han ikke har sett før:) Men vil ikke du at han skal være der så kan han vel kanskje sitte ute og vente akkurat under den delen av undersøkelsen??

Lykke til uansett :)

Skrevet

Mannen min var med på en ul dre jeg ikke var forberedt på at de også skulle ta en innvendig ul. Ble litt i tvil med det samme både han og jeg om han skulle være med på dette, men de la en laken over hoftene og han satt ved hodeenden og vi fokuserte på skjermen slik at det igrunn ble en helt grei opplevelse.

Skrevet

Jeg var på sjekk på føden uke 34 pga sterke kynnere med nedpress. Jeg var overhodet ikke forberedt på noe innvendig ul, så jeg skvatt litt da legen rigga til utstyret og ba meg klatre opp på fødestolen! hehe... det var mye mindre ille enn jeg hadde trodd. Jeg ble så fascinert av det jeg så på skjermen at jeg nesten glemte den rare pinnen oppi der :)

Skrevet

Dette går helt fint Petunia :-) Om du evt. må ta vaginal ultralyd blir din mann plassert bak deg og han blir ikke sittende og se oppi der. Så det går så bra så. Kan nevne selv det med vekt da, er 160 cm og har gått opp fra 78 til 100 kg... Ingen har sagt noe om vekta mi.. heldigvis! Men har jo en del vann i kroppen osv. så trøster meg med at det forhåpentligvis blir bedre etter fødsel, (termin om 3 uker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...