Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Hvis mor har en ubehandlet soppinfeksjon under fødsel, kan det smitte/skade babyen på noen måte?
Lille Kamille Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Det er ikke skadelig, men det er mulig at babyen blir smittet. Dette vil du senere oppdage som sopp i munnen til babye, og det vil kunne smitte over til brystene dine hvis du ammer. Det kan være plagsomt å bli kvitt, så hvis du har mistanke om at du har sopp vil jeg anbefale å ta en kur før fødselen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde mye sopp for noen uker siden. Hadde ingen kløe, noe jeg alltid har trodd var typisk for sopp. Tok en 1pilleskur + krem i to uker. Vet jo ikke om jeg er kvitt soppen, for jeg hadde ingen tegn som jeg oppfattet. Det jeg legger merke til - er at jeg er utrolig sår akkurat i skjedeåpningen og de indre kjønnsleppen ser så sprukne ut. Har derfor fortsatt med kremen. Leste mye på nettet da jeg fikk beskjed om at jeg hadde sopp. Det jeg fant ut var at det stort sett går greit med barnet, men at det kan få trøske i munnen (sopp), så smitter barnet puppen, og mamma'n tilbake til barnet igjen etc. Leste også at det svæært sjeldent forekom at barnet ble smittet i øynene, dette var ikke så bra, fordi det kunne gi hjernehinnebetennelse. Skremte meg, men som sagt - går som regel greit med alle, og når man først ligger på sykehuset så er man nok i trygge hender. Hva er dine tegn på sopp? Har du "sprekker" på de indre kjønnsleppene?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 takk for svar....har ikke sprukne kjønnslepper nei. hatt mye svie med samleie gjennom hele svangerskapet, men ikke noe synlig utslett. Også kløe og svie der hårene begynner hvis du skjønner, altså ovenfor kjønnsleppene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå