Gå til innhold

Da Gorm Johannes ble født

Anbefalte innlegg

Skrevet

D hele begynte natt til 13, 2 dager etter termin, en del rier på natta, holdt på frem til 8.30 på morran, men så forsvant de helt...frem til klokka 00:12 den 16, da varierte d mellom 20 min til 3 min mellom hver rie. Var våken hele tiden mens mannen lå å sov, kjente at dette ble litt værre klokka 4 ca, ringte føden, sa jeg bare kunne komme inn når jeg ville. Vekte gubben å sa jeg bare ville inn å sjekke om d virkelig var rier, siden d ikke var så altfor vondt. Når vi kom inn dit, da hadde jeg 5 cm åpning! å jeg som bare ville skjekke?? Vel, vi fikk et rom å inn kom ei kjempe jordmor (all ros til henne). Riene ble jo værre å værre, men holdt meg oppe hele tiden, gikk frem og tilbake på rommet vårt, mens gubben spiste frokosten min. Klokka 9 ble d litt vondere....da sjekka jordmor meg igjen, 7 cm. De siste 45 min, frem til klokka var 9.45, de var ikke noe gode, fikk prøve lysgass, ble høy, men hjalp lite. Badekar var ikke noe for meg å akupunktur var jo vondere en selve riene. Så 9.45, når jeg stod på alle 4 å kjente virkelig trangen til å trykke, da måte de se på meg....var 10 cm....Så da var d bare å trykke så jordmor, 13 vonde min etter kom Gorm ut. Jeg hadde en fantastisk fødsel til å være førstegangsfødende. Mannen min satt å grein når han kom ut, han var så herlig....og en fantastisk støtte under hele fødselen. Jeg slapp heldigvis epidural. Måtte sy pyntesting, litt sårt, men verdt d, uten tvil. Så takk til alle på SUS som hjalp til:)

Gled dere andre til å få nurket deres, å lykke til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer:) Vi hadde også en fantastisk opplevelse på SUS, de tok så godt vare på sambo også:)

Skrevet

Gratulerer så masse! Så fin fødselen hørtes ut.. Jeg skal også føde på SUS i januar..gleder meg :-) kos dere med julebabyen :-)

Skrevet

Gratuleer så mye. Hørtes ut som en fin fødsel det! Dere må ha en riktig god jul!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...