Gå til innhold

Tungpusta....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært tungpusta i flere ukere nu,va hos jordmora i forrie uka-å da mente ho at det va for at æ e så lita å at det va bynnt å præsse alle veia....Men i dag har æ vært skikkeli ille.

Va på akuttn en tur,-å dæm mene fortsatt at det e samme grunn...

E 23+4 i dag,-å det kan jo bli nånn morsomme mnd fræm da....:)

Babisn e ikke større enn vanli heller...

Flere som har samme problem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hender seg at jeg blir litt tungpustet noen ganger.Liksom veldig tungt og puste...føles ut som jeg har jogger over ei mil.

Men jeg er ikke lita da..er 1,76cm så men det går over og kommer til meg da.Vet ikke helt om det er det samme som deg men.

Skrevet

Jeg er også høy, 178.. og sliter også av og til med at jeg blir tungpustet

En gang vi hadde gått og lagt oss spurte samboeren min "peser du sånn fordi du er kåt eller tett?!" ;)

Men det var nok ingen av delene, bare litt mindre lunger å trekke luft ned i, virker det som

Skrevet

Jeg har i utgangspuktet dårlig kondis, og blir derfor lett anpusten.. ;) Men jeg har merka at jeg kan få "åndenød" når jeg ligger flatt på ryggen... Vet at dette er vanlig på slutten av svangerskapet, men jeg er "bare" 17+3... Spurte jm og hun sa at det ligger en hovedpulsåre bak livmora, og når man ligger på rygg,kan livmora klemme på denne, noe som kan gi bl.a. åndenød...

Skrevet

Heia! Jeg bare kom til å tenke på - har du lite blod? Jeg var så veldig tungpusta og sliten med forrige - og da hadde jeg altfor lav blodprosent. Men jeg regner med de ha tatt de prøvene av deg! Håper du bli bedre!

Skrevet

Slimhinnene kan være mer blodfylte nå og for meg gjelder dette spesielt i nesa, så det virker som om jeg er tett i nesa. I tillegg pumper jo hjertet mer blod nå, så ikke rart om vi føler at hjertet dunker og at kondisen er på bånn. Er egentlig i god form, men peser friskt når jeg går raskt opp ei trapp(har bare lagt på meg en kilo, så det burde ikke være tyngden heller).

Skrevet

Jeg blir også veldig fort tungpustet. Fikk beskjed at det kom av at blodvolumet var økt så mye og blodprosenten gikk ned under graviditet. Hos meg skyldes det ikke fosteret da jeg kun er i uke 16...

Skrevet

Alle prøva e bra,så alt ska vær bra dær...

Har åsså mærka at æ blir xtra tungpusta når æ ligg på rygg,men men...

E førstegangs fødende så æ e væll super på vakt me alt av nye å annerledes smærta å ting æ ikke har opplevd før....:)

Takk til alle som har svart:)

Ønske dokker alle-store å små en rikti go jul!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...