Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Min lille pleier og spise i 30 min til en time. I dag har han spist 5 min og begynnt og gråte. Av og på puppen men begynner og gråte igjen med en gang. Han har ikke bæsjet på 2 dager heller, og vi har begynnt med tynn grøt.. Men det er over 1 uke siden. Men lurer på.. Kan jeg ha for lite melk? Prøvde og pumpe ut etter han hadde spist nå, men kom bare 2 dråper. Hjelp hjelp.. Er så redd for og miste melken.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 har ikke noe spsiellt råd eller svar til deg, men det viktigste er å ikke stresse eller være bekymra, da får du iallefall lite melk, det har jeg opplevd. men er du sikker på at han er sulten da?? kanskje han bare vil kose istedet, prøvd smokk?? ønsker deg masse lykke til uansett... jeg stressa forresten endel med at jeg trodde jeg hadde lite melk, og leste masse inne her på ammedebatten, men det er først etter at jeg slutta å bekymre meg olg stresse med det at jeg føler jeg har masse melk.. så mye ligger nok i psyken også,...
Lilleh Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Alder? Jeg tenker følgende.. Kanskje ikke melka kommer fort nok for han? Utdrivningsrefleksen er sein.. dersom det varer kan du få resept på syntocinon nesespray som gir litt fart i den. Dette får du som regel uten legetime. Trulta mi kunne gjerne gå opptil en uke uten avføring når hun bare fikk mm, og så lenge han bare får tynn grøt ved siden av gjelder sikkert det samme.. eller - han kan bli hard i magen, prøv å blande litt malt i grøten.. At du får ut lite når du pumper har sikkert noe med at du er stressa pga han skriker ved puppen og dermed vil du veeeeldig gjerne se melka strømme på når du pumper - og da kommer den i hvertfall ikke (sånn er det med meg...). Også her kan nesesprayen være magisk Du mister ikke melka sånn brått.. Mange babyer får også puppenekt... men det går som regel over. Men om han nekter helt pupp bør du pumpe for å opprettholde produksjonen til han vil suge igjen... Ta kontakt med en ammehjelper www.ammehjelpen.no så får du sikkert mange gode råd
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Lillegutt er 5 mnd. Tusen tusen takk for svar. Er kansje noe i det at jeg har stresset en del med det. Skal prøve og få råd fra en ammehjelper. Ble så redd i ste for at ammingen gikk mot slutten. Så takk for gode råd og støtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå