Gå til innhold

Hjelp hjelp.. Sviskesaft..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesgutt har begynnt og få grøt. Ikke mye og veldig tynn. Men nå har han ikke bæsjet på 2 dager . Og virker som han har kjempe vondt i magen. Pleier og spise i 30 min til en time.. Men i dag har han spist i 5 min og begynnt og gråte.

Tenkte jeg skulle prøve sviskesaft.

Skal den blandes ut med vann? Hvor mye skal han få ca? Og burde han ikke få grøt i dag?

Takker på forrhånd for svar.

Skrevet

Mini får sviskesaft, han får det på flaske ca 40 ml om dagen. Men i starten likte han det ikke så godt så da blandet jeg det i grøten, du kan også gi med skje(kan bli litt søl) eller gi på flaske,men da kan det være lurt å klippe litt i tuten så det blir litt større hull for sviskesaften er litt tykkere. Den kan drikkes som den er, og resultatet pleier å komme fort, hehe=)

Skrevet

Hvis du har den sviskesaften fra Nestle så gir jeg den uten å blande den ut. Jeg gir et par t-skjeer før hun får grøt.

Det du kan gjøre som også funker er å blande ut maltekstrakt i grøten, blander det i mme eller vannet.

Gir du han vann? De bør drikke litt vann når de begynner med grøt, det hjelper jo også mot hard mage.

Skrevet

Du kan gi sviskesaften på flere måter. Enten med skje, feks til grøten, eller du kan blande den i grøten eller gi den som dessert. Den skal ikke blandes ut med vann. Hvor mye du skal gi må du nesten prøve deg frem med. Men noen skjeer bør du i alle fall gi.

Dersom du ikke får god effekt kan du prøve sviskepuré, det er det eneste som nytter for jenta mi.

Husk at det er viktig at de små får i seg nok væske, særlig når de begynner med fast føde.

Lykke til!

Skrevet

Tusen tusen takk for svar. Da skal vi prøve noen t-skjeer og se om det hjelper. Skal begynne og gi mer vann og. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...