Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei alle sammen og GOD JUL. Jeg er ei jente på 20 år som sitter med mange spørsmål som jeg lurte på om noen kunne svare på. Det siste året har jeg hatt ubeskyttet sex mange ganger, jeg har nå ikke hatt mens på tre mnd ca. Jeg har altid hatt regel messige menstrasjon rundt den 15 hver mnd når har jeg da ikke fått menstrasjon for tredje gangen. Jeg lurer på om jeg kan være gravid? Jeg har vært på undersøkelse hos legen for ca to mnd siden, da tok jeg undersøkelser som underlivsultarlyd og blodprøve, alt var kejmpe fint så legen min, men jeg får ikke slått meg til ro med det. Jeg har også hørt at man ikke kan se et evnt foster på en underlivsundersøkelse, stemmer det+ Jeg har også tatt nester hjemme negative. Ringt legen men han gir ingen svar og sier dette er sikkert bare en uteblitt mens:( Min vennine fant ikke ut før i 2 ca3 mnd hun var gravid. Jeg har symptomer som mensmurringer, stikkinger i underlivet, og veldig ømme bryster, og min mor synes magen min har vokst litt(jeg er veldig tynn og har et meget sundt kosthold). Jeg har vokst to bryst størrelser. Kan noen gi meg råd og svar meg på noen spørsmål og kansje dele lignende opplevelser. Tusen takk Henriette:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. desember 2006 #2 Del Skrevet 18. desember 2006 Hoeres ikke ut som om du er i en lett situasjon, nei, og skjoenner godt at du lurer. Naa er ikke jeg noen lege eller noen som har saa mye greie paa slikt, men dersom hjemmetestene du har tatt viser negativt synes jeg det er rart om du er gravid. Naar man er gravid produseres et hormon som heter HCG. Hjemmetester reagerer paa alt over et nivaa fra 25-50 i HCG. HCG varierer veldig fra person til person, men ganske tidlig i svangerskapet boer tallene vaere mye hoeyere enn 25-50. (Har ikke tabellen forann meg, men du kan se paa betabase.info for en pekepinn.) I uke 5 laa min HCG for eksempel paa over 3000. Altsaa tror jeg hjemmetestene ville gitt utslag dersom du var gravid. Det er jo rart dette her, men jeg kan jo ogsaa si at mitt foerste aar som student uteble mensen ett helt aar for meg. Gikk da til GU og fikk hormoner som fikk den igang igjen. Legen visste ikke helt hvorfor det skjedde, men regnet med at det var stress. Se om du kan komme deg paa en ny underlivsundersoekelse for aa se om de finner ut hva det er. Og ang. det aa se foster paa underlivsundersoekelsen saa kan de det ca. etter uke 4 (er ikke helt sikker paa den datoen) og hjerteslag etter uke 6. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå