høygravid Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 hei,jeg plages med kynnere hele tiden. er i uke 32 nå. Har ikke kjent det så mye i tidl sv. Har hørt at det kan gjøre fødselen lettere mht smerter, siden det er livmora som gjør seg klar...noen erfaringer?Dette er min fjerde fødsel. Takk, takk
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Har det samme som deg. Venter nr 4 og etter uke 30 har jeg vært enormt plaget med kynnere...........
høygravid Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2006 venter du gutt eller jente? Hva har du fra før?
Leola Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 I mitt første svangerskap hadde jeg kynnere fra uke 20, men følte at fødselen var ekstrem lang og smertefull likevel, desverre.. Har hatt kynnere siden uke 16 nå, og håper på en litt enklere fødsel denne gangen
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 har 3 gutter fra før. Ul har vist jente to ganger....
Lillenurk No.2 Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har aldri hørt at kynnere gjør fødselen enklere el mindre smertefull. Har bare hørt at livmora trener seg på jobben som gjøres etterhvert Men hvem vet, det er jo lov å håpe..
fått en flott gutt!! Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Musklene organiserer seg også underveis slik at de på best mulig måte kan dytte babyen ut når den skal fødes. For å trene seg opp til dette arbeidet, så har man det som kalles for kynnere. Det er rett og slett livmoren som trekker seg sammen for at musklene skal bli sterke nok til det viktige arbeidet som en fødsel er. Musklene i livmoren er ikke viljestyrt, så dette er noe vi ikke kan ta kontroll over selv. Du begynner med kynnere veldig tidlig i graviditeten, men de færreste kjenner noe særlig til det da. Førstegangs fødende opplever som regel ikke kynnere som plagsomme i selve graviditeten. Dette kan imidlertid flergangsfødende gjøre. Det kan faktisk komme ganske tidlig, men er ikke farlig. Alle vil etter hvert kunne kjenne utenpå magen og på livmoren at den trekker seg sammen og blir hard som en ball, slik at man ikke lenger kan kjenne babyen fra utsiden. Det er mange som kjenner kynnerne bedre når de er slitne, og derfor ofte mer om kvelden enn på morgenen. Jeg forstår det slik at babyen skal lettere dyttes ut, dersom man har kynner...? Hentet fra barn i magen
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 19. desember 2006 #8 Skrevet 19. desember 2006 Jeg hadde mye kynnere i mitt første svangerskap og har ganske mye denne gangen også. Men de er heldigvis ikke vonde... Jeg hadde en lang og smertefull fødsel sist, men håper jo selvfølgelig at denne skal bli lettere. Har aldri hørt før at kynnere fører til lettere fødsel.... Jeg får kynnere spesielt ofte på jobb og hvis jeg stresser mye, så det er nok kroppens måte å fortelle at jeg bør ta det litt med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå