Gå til innhold

40 dager i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg vil bare ønske deg lykke til videre ennå. For jeg lurer på hvorfor du innser at du ikke er gravid?

Min "sviger"tante fikk negative tester hjemme og hos legen til hun var 9 uker på vei. Min mor oppdaget ikke sin graviditet før hun var hele 15 uker på vei med min søster- fordi hjemme og legens tester hele tiden viser negativ. Min venninne fikk negative tester helt til hun var 13 uker på vei. Mener ikke å gi deg forfalsket håp, men hvorfor ikke ta blodprøve eller noe hos lege?

Vil så gjerne at det skal klaffe for oss med en gang nå, nå som det er jul og greier!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7498329-40-dager-i-dag/#findComment-7500329
Del på andre sider

Følger spent med på hvordan det går med dere, planlegger og dama. En ting jeg lurer på er; dere var jo sikre på at eggløsning fant sted ved inseminasjon var dere ikke? Isåfall går det jo 14 dager fra et egg løsner og til man begynner å blø. Hvis ikke egget er befruktet så vil du vel uansett begynne å blø når egget ikke fester seg, er det ikke sånn? Jeg sitter bare her og ikke skjønner hvordan det er mulig at du ikke er gravid, og ikke blør....Kroppen er rar asså! Ta en tur, eller iallefall en telefon, til legen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7498329-40-dager-i-dag/#findComment-7503242
Del på andre sider

Det er utrolig kjedelig å gå og vente på mensen slik. Jeg hadde også en slik runde, der mensen var 8 dager forsinket.

Legen min mente at sannsynligvis hadde eggløsningen vært forsinket, selv om alt gjorde at det virket som om jeg hadde EL. Jeg hadde positive eggløsningstester osv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7498329-40-dager-i-dag/#findComment-7503918
Del på andre sider

Hei Angelina, kona til kona og Melena!

Enig i at det er merkelige greier, så derfor har jeg bestilt tid hos legen i morgen for å få tatt en blodprøve just in case liksom.

I og for seg har jeg ingen garantier for at jeg hadde el, jeg var ikke hos gynekolog og sjekket denne gangen. Men jeg har jo hatt el hver måned det siste halve året (sjekket med blodprøver og ultralyd) og mensen har kommet etter 14-16 dager hver gang.

Det som er den mest sannsynlige forklaringen er at jeg både har jobbet for 2-3 mennesker den siste måneden pga sykdom på jobben, og i tillegg gått med den vanvittige spenningen for om det var noe på gang. Det skal visstnok være mer enn nok til å gjøre at mensen kan bli litt forsinket sies det, og det er jo omtrent 1 ukes tid siden jeg hadde veldig følelsen av at mensen var rett rundt hjørnet.

Så rart å høre at enkelte har gått flere uker og til og med hele svangerskapet uten å få positiv test. Har de ikke fått graviditeten bekreftet før magen begynte å vokse da?

Håper å få et avklarende svar etter legebesøket jeg, det er faktisk nesten så jeg ønsker å høre at jeg ikke er gravid. Neida, jeg vil jo ikke ha beskjed om at jeg ikke er gravid, men jeg orker bare ikke å leve lenger i uvisshetens land.

Er det noen som vet om det tar mange dager før man får svar på en sånn HCG blodprøve? Den skal visst sendes til Fürst, så jeg skjønner at jeg ikke får vite noe i morgen, men hadde vært fint å kunne slå seg til ro med et svar i juleferien synes jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7498329-40-dager-i-dag/#findComment-7509984
Del på andre sider

Det er jo litt spennende da...

Enig i at stress og mye jobb, ikke minst kombinert med mange følelser og forhåpninger kan innvirke kraftig på syklusen, men rart er det allikevel!

Håper de kan gi deg svar før jul, skulle det være slik at du har hoppet over en runde kan det jo fremdeles ta et godt stykke tid før kroppen din kan fortelle deg noe tydelig om hva som skjer. Vet ikke hvor lang tid Furst bruker, men kjenner til at andre private klinikker kan gi svar raskt (på dagen når man prøver IVF i norge) så det burde i alle fall være åpning for å mase litt...!

Synes dere fortjener å få en avklaring på dette før jul! Selv er jeg alltid og evig optimist, både på egne og andres vegne, så jeg håper og tror fremdeles! (jeg er en av de som ikke engang tar mensen for et sikkert tegn på at det ikke har lyktes, man har jo hørt om kvinner som opplever menstrasjon men allikevel er gravide... For meg må mensen OG negativ test noen dager senere til for å overbevise!)

Så jeg krysser fremdeles det jeg har å krysse!!!

Et lite julemirakel tas imot, om man er troende eller ei.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7498329-40-dager-i-dag/#findComment-7515657
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Var hos legen i dag og tok blodprøver. Snakket litt med ham om saken, og han sier at det er ekstremt sjelden at ikke urinprøve viser graviditet etter så mange dager. Men vi tok nå blodprøven allikevel. Jeg tok en hjemmetest nå i kveld (bare for at jeg hadde 1 igjen og mååååtte se...negativ).

Jeg kunne tidligst få svar på fredag, og det var bare hvis jeg var veldig heldig, så antagelig må jeg vel vente til over jul før jeg får vite noe. Kjenner meg igjen i det du skriver callmebecka, har hatt det litt sånn jeg også. Først når mensen har kommet så har jeg blitt kjempeskuffa, men så har jeg begynt å tenke akkurat som deg at det er jo noen som blør, og hvis det ikke blør så mye etc....

Men nå gleder jeg meg bare veldig til å få avkreftet/bekreftet ting her så jeg kan vite hva jeg har å forholde meg til. Blir helt rar av å gå så lenge og lure. Jeg har ikke lenger noen følelse av at mensen er på vei, det har gått helt over igjen merkelig nok.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7498329-40-dager-i-dag/#findComment-7522616
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...