Gjest Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 jeg og samb driver og diskuterer om dagen... Han pendler i uka og får derfor ikke måkt snø, han mener derfor at jeg må måke snø ned til veien, 20 m. plass til bilen og måke ned snøen fra verandaen... som er 50 kvadrat!!!! Jeg har hørt at det ikke er bra å ta i for hart, og mener derfor at det ikke er bra for meg og drive og måke all denne snøen. Han sier at det ikke kan være så farlig om jeg måker litt snø, og at jeg sier dette for å "sluntre" unna...Det er ikke noe uvenskap på grunn av dette, men han tror ikke at det kan være farlig... Jeg er nå i uke 18 av svangerskapet og er litt trøtt og sliten om dagen. Hva sier dere jenter?
Bebbies i magen Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Hei! Jeg var ikke hvordan form du er i annet enn at du er trøtt og sliten, men jeg tror nok ikke det skader deg på noen måte. Men jeg syntes det er viktig at man skal høre på kroppen sin. Jeg har fått hofte problemer av svangerskapet og blir verre når jeg støvsuger. Så mannen min er den som støvsuger i huset. Det er nok ikke snakk om at jeg skal måke snø, men som sagt er jo det pga hoftene mine. Jeg håper samboeren din forstår deg og du ikke måker all den snøen. Kan ikke du gjøre det du får til og orker, og prøver å snakke med han så han kanskje forstår deg bedre? Men det viktigste er at du hører på kroppen din. og de signalene den gir deg. Er du i tvil kan du jo snakke med jordmor om dette også.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Nei, det gjør jeg ikke. Siden jeg har forliggende morkake (løsner lettere når de ligger der vist nok, eller blør lettere i hvertfall) skal jeg være ekstra forsiktig og min mann hadde aldri funnet seg i at jeg skal måke snø når jeg er gravid heller. Prøvde meg i forrige svangerskap og ble "skjelt ut" av han og fikk beskjed om å være forsiktig! ;-) Men så har jeg en veldig overbeskyttende mann da. Dvs ikke i første svangerskap, men i forrige og dette er han rørende omsorgsfull. Tror nok det går greit så lenge du tar små porsjoner og ikke er i noe risikosvangerskap, men tror du skal kjenne på kroppen din hva du orker.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Jeg måker snø, men er litt mer forsiktig enn det jeg var før.. tar ikke så fullt på spaden/snøskuffa, og tar det i ett litt roligere tempo. Jeg syns det er herlig å kle på seg og komme seg ut i frisk luft og bevege seg litt, og det hjelper godt på trøttheten min. Så lenge man ikke strekker seg for langt så gjør det nok bare godt for deg og barnet, så lenge du ikke har noen plager med rygg eller ledd etc som gjør at du må være litt mer forsiktig. Hvor mye du klarer vet jo du best selv, og det syns jeg jo at samboeren din bør respektere.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 SNØ???? Hvor i all verden finnes den da???? Her er det bare rim her:(((( Jeg syns ikke du skal måke snø jeg!! Det er faktisk ganske tungt, og hvis du har foroverliggende morkake bør du være forsiktig. Måke snø blir jo det samme som å løfte tungt!
snartmammapåny Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Noen trener jo både aerobic og spinning hele svangerskaet så litt snømåking i ditt eget tempo kan nok ikke skade om kroppen din ikke svikter. Frisk luft og rolige måkebevegelser er nok mer sundt enn det er skadelig. Blir fort mye inne og sofasitting på oss gravide. Tror de fleste har godt av litt snømåking. Trenger ikke å ta måka så full, og kan gjøre det i ditt eget tempo. Om det kommer snø kommer jeg nok til å kose meg ute i snøen med måka, så sant bekkenet holder gjennom vinteren selvfølgelig;)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Ja, jeg gjør det om det trengs. Men jeg tar det kjemperolig og tar bare litt på skuffa for hver gang. Da går det fint her, bekkenløsning til tross...
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 er ikke snø her,men jeg har feia gården..var jo et slit det å..men gikk veldig bra
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Er ikke så mye snø å måke her da... men om det hadde kommet litt, kan det nok hende jeg hadde måtte åke litt før evnt naboen kom med traktoren sin. (vi har 100m vei til post og søppel, så den måker han for oss+ gården) Sambo er borte over lengre perioder og jeg må jo ut med bilen... Men enn sålenge er det ikke noe problem!!!
*mamman til tw og bi* Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 ja du er sikker...på arbeid løfter jeg bruskasser og lemper varer.hjemme vasker jeg huset i fra tak til gulv og ja jeg måker snø.men du trenger ikke nødvendigvis måke til du detter om.litt trim har vel alle godt av.nysnø er jo heller ikke tung snø.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Her er det 10 grader og plasskregn på 9. uka, og jeg har bekkenløsning med tilhørende krykker, så for min del sier det seg vel selv. :-) Jeg er ikke spesielt glad i snø, men akkurat nå kunne jeg faktisk ha tenkt meg litt. Det lyser opp mørke kvelder ogs hadde det vært deilig å kunne kommet seg ut å fått brukt kroppen. Ikke nødvendigvis til snømåking, men til å skli på akebrett med jentungen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Jeg, sambo, og gutten vår kom inn for 1 time siden. Da hadde vi delt på snømåking, og børsting av bilen. Her er det sikkert kommet 1/2 meter snø det siste døgnet. Jeg har bekkenløsning, så jeg kjenner etter hva jeg klarer. Synes det er godt å få rørt litt på kroppen, og ikke minst få deilig frisk luft. Hvis du mener at du ikke klarer snømåking, så burde mannen din virkelig respektere det. Hvis ikke kan du jo kjøpe en "fatsuit" til han i julegave, og be han teste terrenget selv..
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 oj..er ikke anonym.. Og jeg er uke 28..
#Aurora har tre gutter# Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 Måker litt snø her jeg ja.Har ikke så mye da..litt uten om døren og måker litt ute på jobben(jobber i bhg) Synes at man kan gjøre litt fordi man er gravid(er 21uker).Tror jeg har blitt gal vis jeg ikke har fått gjordt noe.Men det må finnes grenser da.Måker ikke verandan vår her...er jo ikke noe på den nå som det er vinter.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 18. desember 2006 #15 Skrevet 18. desember 2006 Vi har fått 15-20 cm snø iløpet av helga, og jeg har kost meg ute med snømåking i kveldinga. Så lenge kroppen ikke protesterer, tror jeg vi har godt av litt trim... Men det skal også sies at vi ikke har flere 100 m2 som skal måkes... Jeg har en mann som ikke har rygg til å måke,så jeg gjør det gladelig,så han ikke skal bli sengeliggende. Vi har fres, men den har jeg kun brukt en gang. Synes det er godt å komme seg ut å få rørt litt på seg i frisk luft,jeg... Så etter luftetur med hunden i kveld måka jeg. Må nyte det mens jeg kan, for imorra er det meldt mildvær og regn, og opptil 7 varmegrader på onsdag!!!! Jeg vil fortsette å ha snø!!!!!!
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Jeg tror alle har godt av å komme seg ut og røre seg litt, men tror en skal være forsiktig med snømåking... Jordmora mi sa at jeg burde mest mulig ligge unna støvsuging og gulvvask (jeg er 20uker og ikke risikosvangerskap) , vil tro snømåking er værre. Fikk beskjed om at slike "aktiviteter" lettere utløser kynnere og kanskje tidlige rier... Hvor mye en bør trene i svangerskapet kommer også ann på hva kroppen normalt blir utsatt for. Men klart de aller aller fleste har godt av bevegelse, men vær forsiktig med anstrengelse og strekking. ALT MED MÅTE!!!
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #17 Skrevet 18. desember 2006 SNØ?? Finnes det fortsatt? ååååååååååå *SUKK* Her er det bare mildt og regn og atter regn, vært litt haggel innimellom, men det er alt, bor i Bergen. Vil også ha snø. Greit så liker jeg faktisk regn, men nå hadde det vært kjekt med snø til jul altså!
prins 07 og prinsesse 09 Skrevet 18. desember 2006 #18 Skrevet 18. desember 2006 SNE???? kor i all verden e d SNE..huff savne dn æ - guud d må sne litt mere til julaften. kommet ca 5cm i dag..huff å æ bor i nord i nordland! huff bekkenløsning på 11 uka her ( e nu 24+5 i dag) og d begrense sæ sjøl kor mye æ klare ,men tørke nu litt støv,stryk juleduka, bake etc- så tar gubben sæ av resten av huset og ute..
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 19. desember 2006 #19 Skrevet 19. desember 2006 Nope, har skikkelig BL, så det er helt uaktuelt når eventuelt snøen kommer..
Frk. Vable Skrevet 19. desember 2006 #20 Skrevet 19. desember 2006 Jeg vil også ha snø!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har regnet konstant her i 52 dager eller noe sånt... JEG SPYYYR! Hvor bor du? Lurer på om vi skal flytte julaften til der du er??? Men for å svare deg, jeg hadde ikke måkt, nei... det er tungt å måke! Det burde mannen din skjønne, du kan jo feste en sekk på magen hans med en 10-15 fulle melkekartonger i og be han måke selv!
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #21 Skrevet 19. desember 2006 uff!!! stakar deg, ikke den rette julestemningen da nei... Jeg bor i nord-gudbrandsdalen og her er det masse snø c",) ja jeg tenkte faktisk på det der med å feste på han noe lignende, for magen er skikkelig i veien om dagen... jeg løfter og står veldig mye på jobb om dagen, og kjenner det vist jeg da også må måke all denne snøen etterpå... men jeg tror samb har skjønt det nå, han er jo så snill at!! jeg måker det lille jeg må... menst han måker resten, som ikke haster så veldig når han kommer hjem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå