Kæmma og trultene Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Det er sånn at jenta mi har to tenner som hun liker å bite i puppen min med. Det har gjort at min venstre brystvorte ser ut som kjøttdeig og er sår, vond, blør av og til, og det er vondt å komme nær. Det er nesten uutholdelig når hun spiser, på det veerste! I tillegg er mimn høyre matstasjon ute av drift - det er ett lite måltid der ca tredjehver dag, om noe i det hele tatt.... Så derfot MÅ jeg bruke den vonde puppen...Hun får jo annen at og da, grøt og frukt og sånt, men..... Hva kan jeg gjøre for å lindre vondten? Er det vanlig at en pupp stopper før den andre? Og hvis jeg gir opp amminga nå, skal jeg da gi henne NAN2? I kopp? (Hun tar ikke flaske.....) Noen med erfaring fra noe likninde? Er ganske fortvila nå, jeg
Hoppetussa Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Huff, dette hørtes jo helt forferdelig ut! Mange spørsmål her... skal prøve å svare på noen. For det første kan du prøve å rense såret med pyrisept for å unngå infeksjoner. Den puppen som er i funksjon, bør også få litt hvile, sånn at såret kan gro. Har du mulighet til å pumpe deg noen dager? Du kan jo prøve å pumpe litt, og se om hun tar flaska/kopp. Hun er jo også så gammel at du kan prøve å gi henne fra et lite medisinglass. Tror ikke jeg ville ha gitt henne mme enda, du kan prøve litt til hvis du orker da... Det hender at produksjonen i en pupp stopper opp ja. Og NÅR alt dette blir bra, bør du prøve å få henne til å slutte å bite. Er mange gode råd i innelgg nedover her, du kan jo lese de. For oss funket det å pakke vekk puppen da hun kløp meg med gommene. Er jo ingenting i forhold til tenner det... Amme i et stille og rolig rom. Mme har jeg lite peiling på dessverre! Fortell gjerne hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå