Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 jeg er 12 + 3, i morgen skal jeg til jordmor for første gang, skal ta med urinprøve, det er det eneste jeg vet:) noen som vet litt hva som kommer til å skje på denne kontrollen? også en ting til... i løpet av de de ukene jeg har visst om at jeg er gravid, så har det ikke vert en eneste antydning til blødning eller brunt utflod, har ikke mange symptomer, det stikker i brystene av og til, og når jeg står opp er jeg veldig følsom for lukter, og brekker meg mye.. jeg er rett og slett liiiivredd for at det ikke skal vere noe i magen min, at det bare er innbillning,(er nok ikke innbillning etter 3 positive tester, med noen ukers mellomrom mellom hver test) eller at babyen er død.. hva er sannsynligheten for at dette skjer!? jeg håper for alt i verden at alt er bra med babyen vår! tror dere jordmor skal finne hjertelyden i morgen? hilsen livredd!
kom-som-bestilt Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Hei. Du minner meg litt om meg selv, jeg har hatt lite symptomer syns jeg. Bestilte meg en ekstra UL time i uke 12, og så at det var liv, ble kjempeglad. Er nå i uke 22, så er mye roligere, kjenner liv hver dag, har gjort det siden uke 17. Var i uke 19 på den ordinære UL, og var da mye roligere, og kunne bare ligge å se på den lille som svømte rundt Å gå til jordmor er bare hyggelig, der kan du spørre om det er noe du lurer på, jeg hadde sambo med, og vi pratet litt om kosthold og det å bli foreldre, om formen min o.l. Så kjente hun på magen min, og målte hvor langt oppe livmora var kommet, og vi fikk høre hjertelyden gjennom en slags høytaler. Fikk også en bok - "til mor" på den ene siden, og "til far" på den andre siden. Ta med deg helsekortet og urinprøve, du blir også målt blodtrykk på. Jeg har forresten heller ikke blødd noe etter jeg tok testen, men alt vokser som det skal. Så ta det bare med ro, alt er sikkert ok - det får du jo bekreftet i morgen når du hører hjertelyden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå