Gå til innhold

Noen flere som har prøvd julemat enda? :(

Anbefalte innlegg

..og syntes det gikk skikkelig dritt? Ribbe, medisterkake, potet, gulrot, brun saus. (ikke surkål nei..) Det gikk ikke så bra. Hva skal jeg spise på julaften tro? Hjelper det å bytte ut kjøttet med kalkunkjøtt? Og likevel spise poteter, gulrot og brun saus?

Fortsetter under...

Hva er det du ikke har spist til vanlig av dette? Potet, gulrot og saus er jo vanlig ellers om året også. Medisterkake er vel bare litt mer fet enn vanlig kjøttdeig, for å si det enkelt.

Jeg har til og med spist ei teskje rødkål jeg, og snuppa reagerte ikke på det! :D

Det er vel kanskje den feite maten? Sånn generelt.. Svinekjøtt, er det tungt fordøyelig tro?

Heldiggrisen, rødkål er nam! Snuppa her reagerer på det meste, alt blir visst for "tungt". Merker det godt på pizza, potetgull osv også. Brødskiver er visst best;)

Det kan være feit mat ja... Nå vet ikke jeg hvordan du skal feire jul, men du skal visst ha det samme tradisjonelle som oss. Og der er jeg så sær at jeg lager medisterkakene til alle selv - og de lager jeg av halvparten medisterdeig, halvparten kjøttdeig. Synes rein medister blir for fett. Kan det være noe for deg???

Huff, det kan ikke være lett å ta hensyn til alt det! Jeg merker at jeg har vært ganske heldig sånn. Det eneste hun reagerer på er jordbærsyltetøy. Har heller ikke prøvd ut de "vanlige" tingene de får magevondt av.

Takk for svar:) Her har det vært maaaange bysserunder på kveldene, da hun tåler svært lite av det jeg spiser. Tror jeg steker kalkunbryst til meg selv jeg, det burde være tryggere. Orker ikke hyl og skrik på julaften...

God ide med blandingsmedister! Tror nok familien min er late og kjøper ferdig;)

Jordbærsyltetøy ja... Jeg har fryseren full av deilige jordbær til daquari, men har ikke turt å prøve det enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...