Suretær Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 ....denne urettferdige verdenen. Svigerinnen min er gravid og har bestemt seg for å ta abort. Greia er bare at både hun og kjæresten er 30 år og giftet seg for en mnd siden så det måtte jo i mine øyne være helt perfekt. Grunnen til at hun vil ta abort er at hun har nettopp startet i ny jobb og vil ikke gjøre et "dårlig inntrykk" som hun sier selv.. Er ikke ute etter å diskutere abort men synes bare det er så uforståelig!!!!!! Her sliter vi som bare det, så vet jeg at hun har det jeg ønsker meg mest av alt inne i seg og nå skal hun altså bare ta det vekk!! Hva synes dere? Er litt lei meg..
Flippa m Frida Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Blir dårlig med hjelp fra meg er jeg redd... Jeg har prøvd i 1 1/2 år siden jeg giftet meg med å bli gravid, og håper inderlig jeg ikke treffer svigerinna di... Når hun i tillegg er 30 år så tror jeg egentlig ikke at denne dama noensinne har lyst på annet enn jobb og et prikkfritt inntrykk... Sorry... Jeg skjønner godt du er lei deg, det ble jeg også. Men folk må få gjøre som de vil.... Jeg er ikke imot abort, jeg er bare imot at jeg selv (og andre som sliter) ikke blir gravid.. Klem til deg. Ikke vær lei deg, det blir snart din tur også. Og du slipper å velge!
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 ....slike mennesker som svigerinna di fortjener ikke barn...hun tenker mer på seg selv og sin egen kariere fremfor sin egen familie...Hva sier broren din da..Han må vel ha noen meninger om dette her..ikke meningen og grave altså.. Men hvet hvordan du har det...selv er jeg 31år og har prøvd i litt over 3år..slike mennesker som svigerinna di gjør meg forbanna og samtidig lei meg...Håper aldri jeg kommer til og møte henne... Men tro meg...våres dag kommer og vi fortjener det..vi kan gå rundt med hevet hodet og være stolte over det vi bærer på og skal vise til nesten hele værden..for jeg er sikker på at det er slik jeg kommer til og føle meg...jeg vil at alle skal se at jeg er gravid.... Hun kommer garantert til og slite med valget sitt om ikke nå så kanskje senere..vist hun har nære venner og familie som har/får barn snart....da vil hun merke hvordan du har det nå...og da kan jo du fortelle henne om hvordan du følte det da...eller kanskje du skal si det til henne før hun gjør det? Klem
Suretær Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2006 Takk for svar, jeg er enig med deg - hun har noen merkelige prioriteringer. Det værste er egentlig at hun fortalte det til oss når hun vet hvor lenge vi har prøvd. Det var jo helt unødvendig synes nå jeg. Fikk nemlig litt inntrykk av at hun skulle vise meg at hun kan få det jeg ønsker meg, men at hun ikke gidder. Vet det høres litt rart ut at jeg tenker sånn, kan jo være at jeg er litt overfølsom etterhvert. GRRrrrrrrrrrrrr!! Er bare så sint kjenner jeg.. og veldig lei meg. Klem til deg og, håper det snart sitter en spire hos oss begge - vi som fortjener det!
Suretær Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2006 Nei hun fortjener ikke barn og jeg håper nesten hun kommer til å slite hvis hun engeng får lyst. Synes ikke hun har noen unnskyldning for å ta abort så jeg sliter virkelig med å være sammen med henne. Skal møte henne og mannen hennes i kveld til et glass vin (?), så jeg håper jeg klarer å hilde diskusjonen på et konstruktivt nivå. Blir vanskelig.. Hun er søsteren til min kjærste og han synes selvfølgelig det er urettferdig men støtter henne allikevel. Pjuk.. Takk for svar, godt å vite at jeg ikke er helt blåst i hue. Jeg er og over 30 og har prøvd en stund så jeg håper virkelig lykken smiler til oss neste gang. Stor klem
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 ...Et glass vin liksom...hun er jo gravid...hjelp...jeg kjenner jeg blir sinna...og hodepinen kommer snikende her nå...nei hiv innpå med vin og skjell henne ut...eller få kjæresten din til og gjøre det..... Du er absolutt ikke blåst i hodet...... God Klem
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Fy faen.- Hva er det som feiler ho der egentlig. Blir så provosert. Skjønner godt at du blir lei deg..
skatt i magen:) Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Jeg blir kvalm av sånne folk! Ta livet av et uskyldigt barn, for ikke å gjøre dårlig inntrykk på jobben!!!!!! Nei, vett du hva!!! Viss det var så viktig, burde hun passet bedre på, slik at hun ikke ble gravid... Beklager utbruddet, men jeg er som dere skjønner ingen aborttillhenger.
Gleder ossFØDEKLAR Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Jeg tror svigerinnen din gjør en stor feil som hun vil angre på senere i livet. Jeg håper selvsagt at hun ikke får det vondt, men jeg tror hun ser veldig annerledes på det hele om fem år. Jeg tror også hun kommer til å angre på sin avgjørelse. Men du må ikek holde henne for hat. Det hjelper ikke deg på noen måte. Det er hennes liv og hennes valg, og det må hun ordne opp i selv. Men som sagt, jeg tror hun vil angre på dette. Jeg er selv 35 år og vet at det skjer store forandringer i prioriteringer fra man er 30 til 35. Jeg kjenner ingen på min alder som ikke har en inderlig ønske om barn. Men ikke heng deg opp i dette. Jeg forstår at du er veldig opprørt, men du må komme deg videre. Med ditt liv og dine forsøk med å bli gravid. Jeg ønsker deg lykke, lykke til.
Krokodillemor Skrevet 19. desember 2006 #10 Skrevet 19. desember 2006 Dette kommer hun til å angre på når hun i en alder av 39 finner ut at karrieren er på plass og hun har tid til barn. Da er det ikke sikkert hun har like lett for å bli gravid. En venninne av meg ønsker ikke barn. Hun pleier å si at hun kunne ønske hun kunne gi sin fertilitet til noen som virkelig ønsker seg barn. Det er en mye snillere tanke.
babyT Skrevet 19. desember 2006 #11 Skrevet 19. desember 2006 Jeg skjønner godt at du er sint, jeg. Hun hadde jo ikke trengt å si noe. Synes jo det er hennes valg om hun vil ta abort eller ei, men hvis hun vet at dere sliter er det utrolig dårlig gjort å fortelle at hun er gravid, men ikke ønsker barnet. Er det bare for å skryte og vise at hun kan bli gravid? Utrolig frekt gjort av henne spør du meg! Sender deg en god klem. Trøst deg med at du nok har mye bedre sosiale antenner enn denne svigerinna di!
bellamamma Skrevet 20. desember 2006 #12 Skrevet 20. desember 2006 Jeg synes det er en del her som er veldig fordømmende i sine kommentarer over valget som dette paret har tatt. Ingen av oss (untagen Tutta) kjenner dem - det kan ligge mer bak enn "bare" karrieremal for denne damen. Fint a støtte opp om hverandre her, men dog... Skjønner dette er sårt for deg, Tutta, og kanskje det hadde vaert greit av svigerinnen din a ikke snakke sa mye om dette med nettopp dere... Men igjen - det kan jo vaere at hun pa sett og vis foler mest naerhet til dere som er i en situasjon hvor dere faktisk prøver a fa barn... (Høres kanskje litt rart ut.) Jeg ble litt nysgjerrig da - hva slags jobb er det svigerinnen din har? De fleste som ansetter kvinner i fruktbar alder, vet at graviditeter er noe man ma ta høyde for.
Suretær Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 20. desember 2006 Hei alle, tusen takk for konstuktive svar. Jeg har det litt bedre, det ble ikke noe snakk om dette på mandag og det var nok like greit. Har grått store tårer over hvor urettferdig dette er men har nå innfunnet meg med situasjonen selv om det er vanskelig. bellamamma: Hun jobber med utvikling av medisin til diabetes så det er en flott og viktig jobb som hun har hatt lyst på lenge. Tror hun er redd fo å havne i dårlig lys hos sjefen, selv om det i mine øyne ikke bør ha noe å si. Jeg ansetter selv folk i min jobb og prøver å ikke dømme når det er fruktbare jenter som søker som kanskje er rundt 30, har kjæreste og ingen barn. Det værste nå er at hun ikke får aborten før etter jul, så jeg skal forholde meg til dette gjennom hele julen. Trenger styrke! Det er selvsagt værst for henne, men når jeg tenker på julen i fjor var jeg helt sikker på at jeg kome til å sitte med kulemage denne julen så jeg synes fortsatt vi lever i en urettferdig verden. Ha en fin dag alle sammen, er veldig glad i dere. : ) Klemz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå