Gå til innhold

Hvordan og hvorfor gir dere grøt ved 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Jeg har lite melk og han tar dårlig mme. Han blir snart 4 mnd og jeg vurderer grøt men helsesøster vil ikke høre snakk om det.

Kan dere fortelle litt om bakgrunn og hvordan dere introduserte grøten, noen bra oppstartsgrøt?

Skrevet

hvorfor vil hun ikke høre snakk om det? husk, det er du som bestemmer.....

gutten min fikk mm og mme. stor gutt, alltid sulten. Ved 4,5 mnd alder prøvde jeg å gi ham grøt til kvelden. Han klarte ikke konsistensen, så det endte med at jeg blandet noen skjeer maisgrøt i mme flasken hans. Det likte han ;) Jeg forhørte meg ikke på HS jeg, den avgjørelsen er det foreldre som tar! følte ikke at jeg trengte noe veiledning, fortalte det på neste kontroll, og det var da ikke noe problem. Hs min er veldig ålreit og kommer aldri med pekefingeren....Prøv deg frem med en skje, og vil han ikke ha kan du jo gi det som velling. Skader uansett ikke å prøve, hvis du ønsker det!

Skrevet

Vi begynte med Nestle maisgrøt da hun var 4 mnd og en uke ca. Det var fordi hun var begynt å våkne flere ganger for natta for å spise (jeg fullammet henne til det). I tillegg spiste hun "hele dagen" og jeg klarte ikke produsere i samme tempo, og da sa hs at vi kunne begynne litt med grøt på kvelden - en liten smaksprøve bare. Det falt helt klart i smak, og etter et par dager bare begynte hun å sove natta igjennom igjen. Det gjør hun -strot sett- enda =) Vi ga en skje pulver blanda med melk til tynn grøt den første uke, og lagde den gradvis større porsjon og tykkere. Nå spiser hun grøt 2 ganger om dagen og pupper resten =)

Skrevet

Vi begynte med grøt da hun var4,5mnd gammel. Dette fordi hun begynte å våkne oftere på nettene og virket lite tilfreds. Helsesøster sa at det var helt riktig. Er veldig stor forskjell på helsesøstre, noen mener det, mens andre mener noe annet. Men til syvende og sist er det vi som foreldre som bestemmer. Det er tross alt vi som kjenner barna våre best og lever med de døgnet rundt.

Skrevet

Hvis man skal høre på helsesøster, mener min helsesøster at babyen kan godt ligge å grine for seg selv!!!!! Hallo!!!! Det er din baby, og du gjør det som egner seg best for dere =) Skal jeg være ærlig føler jeg at helsesøster er veldig gammeldags, og tror selv hun kjenner barnet ditt bedre enn en selv gjør!!! Hører så fryktelig mye rart av min helsesøster iallefall...

Skrevet

Hs sa til oss at så lenge jeg har lite melk, er det bedre at barna får grøt blandet med litt mm (ikke så mye som skal til i startet, så har nok til å pumpe ut) enn mme egentlig...

Jeg har forholdsvis akkurat begynt selv, begynt med maisgrøt. Ok i starten, men nå er ikke det så polulært. Nå er risgrøt og middagsglass mer populært... Tror vesla her bare trenger litt variasjon...

Begynte med et par strøkne teskjeer pulver i mm, velling konsistens, litt tykkere dagen etter (så litt mer pulver). Jeg økte med en ts pr dag, men iflg hs kunne jeg godt gå fortere frem enn det.

Skrevet

takk for alle flotte innspill. ja disse helsesøstrene sier veldig mye forskjellige. Jeg synes egentlig aldri hun hører hva jeg sier ,bare forteller sånn "gjør ditt gjør datt" på opprams.I bet you say that to every girl liksom.

Jeg skal se det litt an iallefall vente til han er blitt 4 mnd.

Ha en strålende jul

Skrevet

det var helsesøster som anbefalte meg å begynne med litt grøt på kvelden siden lillegutt var begynnt å vakne om natta for å ha pupp flere ganger. så ho meinte han trengte litt meir mat. bruker 4 mnd grøten som eg blander med mm. og den er gluten fri.. det var vist veldi viktig sa helsesøster.

Skrevet

Hei!

Vi har nettopp begynt med maisgrøt fra nestlè. min gutt er snart 4,5 mnd. vi begynte fordi han er så ofte våken om natta og skal ha mat (han får mm). Jeg har nå 3 kvelder gitt han 1 ts maisgrøt blandet med ca 200 ml mm (eller mme). det har fungert fint. synes det er ok å begynne litt forsiktig...og i natt var han våken kl 2400 og 0430 så det er utrolig bra:-)

lykke til!

Min hs er forresten veldig positiv til grøt...så gjør det du føler er best for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...