Gå til innhold

andre med høyt bl.trykk her?

Anbefalte innlegg

Var til lege i dag, til svangerskaps kontroll, fikk konstantert høyt bl.trykk. Hadde mistanke om det fra før av, siden jeg har følt meg i elendig form, med hodepine hele tiden, veldig fort tungpustet og hjertebank. Ble sykemeldt med en gang og skal helst bare ligge og ta det helt med ro(det er lett på denne tiden av året). Tok blodprøver for å se om det kan være svangerskapsforgiftning, men får krysse alt for at det ikke er det.

Noen andre som har vært plaget med dette i svangerskapt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7497220-andre-med-h%C3%B8yt-bltrykk-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også litt høyt blodtrykk, men ikke så veldig voldsomt som ved sist svangerskap. Jeg skal til en ekstre kontroll til legen i dag for å følge opp blodtrykket så får vi se.

Det som var med mitt forrige svangerskap var at jg hadde utrolig høyt stoffskifte. Legen skjønte ikke at jeg var oppegående en gang, men det hadde nok utviklet seg slik over tid at jeg bare var vant til det. Fikk medisiner og har aldri følt meg i så bra form som når jeg gikk gravid.

Nå har jeg termin i midten av juni og har tatt stoffskifte prøver hver 14. dag, men de ser helt greie ut nå, så jeg er spent på hvordan blodtrykket er idag.

Men be legen din om å ta stoffskifteprøver, gjerne flere over tid. Som regel kan en prøve være fin akkurat den dagen du tar prøven, men tar du den hver 14. dag i et par måneder vil det nok avdekke om du har stoffskifteproblemer.

Jeg har også høyt blodtrykk, men det hadde jeg også før jeg ble gravid. Har også gått med 24 timers måling før jeg ble gravid og skulle egentlig begynne på medisiner, men utsatte det pga at jeg planla å bli gravid. Og i begynnelsen av svangerskapet gikk blodtrykket mitt faktisk ned, så det var bra. Men når jeg var hos legen da jeg var 15+0 hadde blodtrykket mitt igjen steget til 160/105, og det er jo høyt, så nå har legen satt meg på blodtrykksmedisiner. Men det er greit nok det, så lenge de ikke skader fosteret, og jeg vil jo ikke ha hjerteinfarkt, hjerneblødning eller svangerskapsforgiftning heller... Men jeg er ikke sykemeldt, det har legen aldri nevnt at jeg må være. Men det er sikkert annerledes når man får høyt blodtrykk pga svangerskapet og ikke hadde det i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...