Gå til innhold

Hva gir du av mat til 6 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gir foreløpig to porsjoner (ganske store) grøt til veslemor pr dag, og to med melk. Lurer litt på når jeg skal gå over til 3 måltider fast føde - og da middag??? Hun får også litt fruktmos av og til, men liker det ikke no særlig. Ser ut som om hun synes det er surt :)

Hva gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir bare potetmos til middag (6,5mnd). Han ble så våken og urolig av grøt så da gikk jeg over til grønnsaker isteden. Har gitt litt gulrotmos, men som regel bare potetmos. Jeg lager mosen av en potet, og så spiser han vel halvparten. Det vil si endel kommer i retur ennå:-)

Skrevet

Hei. Gutten min er nå 7,5 mnd. men han har fått 3 måltider med fast føde siden han var 5,5 mnd. 2 med grøt og 1 med middag.

Gutten min hatet fruktmos før, han fikk sånn "sur-mat" ansikt og nesten gåsehud på armene. Men nå elsker han det. Har gitt han litt av og til siden han var 5 mnd ca. og først nå de siste 2 ukene har han begynt å like det (rettelse: elske det).

Skrevet

Hvor mange grøtmåltider gir du da? Og er det 1 potet du lager av?

Skrevet

Her får gutten vår 2 måltider med grøt(morgen og kveld)+pupp, og et med middag(har fått middags glass,men skal lage opp noen porsoner å fryse ned)

får litt frukt mos noen ganger det liker han kjempe godt(:

Skrevet

Her får lillegutt pupp tidlig på morgen, grøt mellom 9-10, banan som jeg moser til lunsj, middag, og grøt til kvelden igjen. gir han i tilegg pupp før han legger seg, og tilbyr ham også pupp i løpet av dagen, selv om han oftest ikke vil ha så mye.

Skrevet

Her er det grøt til frokost og kvelds, noen dager litt middagsmat (bare smakebiter) i tillegg. Ser an hvor sulten hun er på den tida, ellers får hun pupp. Så får hun banan eller eple til lunsj, i tillegg til puppe da. Og sånn fruktmos er det beste i hele verden syns jenta mi =) Får det ikke hver dag da, men likevel

Skrevet

Min blir 7 mnd gammel denne uka og spiser bare pupp stort sett. Vi tilbyr grøt hver kveld og spiser noen skjeer. Men i det siste har han ikke spist grøt i det hele tatt (vært syk)

Skrevet

Jenta vår får 1 porsjon grøt med litt fruktpuré morgen og kveld, og middag på ettermiddagen - ofte most potet med grønnsakspuré (gulrot/broccoli/blomkål/erter el. lign) som jeg har 1 ts rapsolje oppi, samt gjerne 1 ts leverpostei også. Blander dette ut med mme eller vann.

Har prøvd noen middagsglass også - grønnsaksgryte med kalkun/kylling/lam f.eks. Alt av mat glir ned på høykant her ja ;-).

Har gitt kun fruktpuré som mellommåltider noen få ganger - hun får da raspet rå pære, eller most banan (eller fruktpuré på glass/frutti).

Ammer i tillegg.

Skrevet

snuppa vaar faar 2 maaltider til dagen med 'mat' og 4 med mm. frukt paa morgenen, paere eller honningmelon (ga henne babyris tidligere, men har kuttet dette de siste dagene for hun faar saa hard mage), og gronnsaker til middag - hun liker ikke gronnsaker noe saerlig, saa det eneste vi forelopig har faatt i henne er broccoli med paere og sotpotet. men vi har nettopp begynt med gronnsaker saa vi tar en ting om gangen.

hun er forresten 6 mnd.

Skrevet

Mine er snart 7 mnd. Vi begynte med fruktpure ved 4,5 mnds alderen. (prøvde grøt, men ble urolig) Da han var ca 5,5 fikk han middag.

Nå får han:

Frokost/lunch Grøt

"middag" Fruktpure

"kvelds" Middag

jeg lager både middagen og frukt/bær pure selv.

Gir han nå to forskjellige middager

- potet, leverpostei (hjemmelaget), gulrot og brocoli

- Kylling, ris, tomat, squash, gressløk og olivenolje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...