Gå til innhold

sinksalve og andre kremer- Hva bruker dere`? (2.gangs)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jøsss!?! potetmel!? hahaha det har jeg aldri hørt om..!jaja jeg får kjøpe med litt potetmel i morgen jeg da..kjøpte johnson/johnson baby talkum brukte den da jeg var baby funka bra den..ifølge mamma... menneh jeg får vell ha litt potetmel på lur da:P hahaha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte det talkumet du snakker om forrige gang - det ble brukt EN gang og havna i søpla... jenta var prikkete på hele underkroppen, jeg nøys og klødde overalt, herregud så parfymert og ekkelt de greiene var!!!

Potetmel er faktisk vidundermiddel, kødder ikke :) Jenta mi fikk elveblest en gang, akutt-allergisk utslag på grapefrukt. Så ut som brennesle-blemmer over hele kroppen. Kaldt vann og potetmel, og 10-15 min etterpå ropte hun "mamma mamma mammaaaa, det er ikke vondt lenger!!!" :D

Skrevet

Talkum anbefales ikke lenger, pga at det kan irritere luftveiene. Jeg bruker Welleda sine produkter, er kjempefornøyd med dem:)

Skrevet

jøss,ja da skal jeg kjøpe det inn i dag faktisk;) takk for tipset..tror nok den talkummen jeg kjøpte kommer til og bli stående u-åpnet intill den går i søpla..tørr ikke bruke den på tulla nå.. heretter blir det potetmel for alle penga;)

Skrevet

fant dette innlegget langt nede på siden, og tenkte å komme med ett tips!

Inotyol salve er kjempebra om babyen har sart hud eller er blitt litt sår! min sønn på 2.5 år hadde lenge en tendens til å bli sår i stumpen. Jeg fikk dette tipset av en venninne som jobber på barselavdeling for de bruker inotyol der. Flotte greier! får den på apoteket. Lindrer sårhet med en gang og rødhet er borte etter max ett døgn. Jeg brukte ellers natusan stellekrem en kort periode, men den var fæl. ble umiddelbart sår. Silulen fungerte bra om han ikke var sår fra før.

Skrevet

Ah endelig ferdig med salver og kremer :-) Trodde alt på badet var finished ,men så kom jeg på- badebalja! Gurimalla så mye ting man egentlig må skaffe altså :-)

Skrevet

Vi har brukt calendula til våre sånn i det daglige. Den er å få kjøpt på Helios og andre grønne butikker....

Det er en salve og den er til barn. Den er myk og fin og smøre og lukter akkturat passe mye og veldig godt; og den virker mirakuløst. Smøre inn ungens røde såre bak om kvelden og finne den fersk og fin og bare med et rødt bluss dagen etter!

Jeg er ikke helfralst på alt fra denne kanten, men denne salven har bare vært utrolig god og den er velprøvet!

Men vi har også brukt zink, blir barnet så sår at det blir sår eller væskende skorper (som gjerne skjer under den første magesjau).... så må det zink til! Og da har vi og brukt natusan fordi vi var usikkre, men det finnes mange zinksalver for dette bruket, det må faktisk ikke være en barnesalve... men vi brukte det uansett ikke i det daglige.

Skrevet

Vi har brukt Babyline sin Zinksalve på lillemor når hun har hatt vanlig sår stump. Når det har vært ekstra sårt i forbindelse med tenner og ekstra løs avføring har vi brukt Aselli sårsalve. Denne passer også til spedbarn, men skal helst brukes kun når det er kjempe sårt for så å gå over på zinksalve igjen senere. Aselli er en krem som har eksistert i alle år og apoteket kjenner denne kremen svært godt hvis man spør om råd og hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...