Gjest Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har sett på disse testene og blitt veldig skeptisk til natusan.Har ikke lyst å kjøpe noe fra den serien når de ikke klarer fjerne giftige stoffer selv om de har fått beskjed om det for flere år siden. Har sett etter merket babyline,fant det kun på sparkjøp og de hadde ikke store utvalget. Så,hva slags kremer behøver man egentlig,og hvilke merke bør jeg kjøpe hvis jeg ikke finner babyline (best i flere tester) ??
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Jeg er andregangs. Erfaringer fra sist, og litt ny kunnskap, gjør at jeg har dette på lista over kremer osv: - NAF badeolje (apotekets eget merke). Bra for både voksne og barn. Kan brukes både som badeolje, massasjeolje, og bl.a. til å fjerne rester av salve. Trekker godt inn i huden istedet for å legge seg utenpå. Bonus: ungen blir ikke så innmari glatt, hehe - Silulen sinksalve. Den er bedre enn natusan sin, fant jeg ut sist. Fins i to praktiske størrelser. Grei å ha i skapet uansett - brukes også når mamma eller pappa er sår hist og her, og uovertruffent ved flis i fingeren! Legg litt sinksalve på og et plaster, og sinken trekker flisa ut og minsker risiko for betennelse. - Weleda kuldekrem. Har ei jente på 2 1/2 som bruker denne i barnehagen, så den ligger liksom i skapet allerede... den kan selvsagt også brukes på baby. - Exomega body creme fra A-derma. LIllejenta har tendenser til atopisk hud (holder på å vokse deg av seg) og dette er den beste kremen vi har funnet til henne. Både mamma og pappa låner innimellom... og vi tenkte også å bruke den på knøttemor de få gangene det er behov for krem. That's it egentlig...
jentebaby i hus Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Eg har kjøpt A-krem fra apoteket,den kan brukes som kulde krem, vanlig krem og i rompen. Babyline olje,pudder,zink salve,bad og shampo.
nutri Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Bare vær obs på at A-krem inneholder peanøttolje. Astma-og allergiforbundet advarer mot kremen til småbarn pga risiko for allergi.
jentebaby i hus Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Takk for svar. Det viste eg ikke.Kanskje eg bør vente med den kremen og heller bruke babyline sin krem også
Tokka Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Babyline? Hva er det med deres produkter som er så bra? Uten parfyme? Selges på apoteket? Er det noen som har prøvd Aco-serien her? Synes den virker bra.
chabby chic Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har brukt Aco-badeolje i vannet til gutten min når han har badet, veldig fornøyd med den. Lukter ingenting, er mild og god. Ceridal kuldekrem er jeg veldig fornøyd med. Har ellers ikke brukt noe mer kremer, potetmel er ett vindunder-middel for små, røde rumper, trenger ikke annet:-)
rødhette* Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 For de av dere som lurer, selges babyline på apotek og babyshop, iallfall. Husk bare å sjekke at det er den som er svanemerket, og ikke kopien som også er ute og går... www.tv2.no/hjelperdeg og www.gronnhverdag.no har begge tester på babyprodukter som kan være kjekke å sjekke ut. Babyline har gjort det bra i disse testene, det som er bra med babyline (for deg som lurte på det)
Mrs. Bouquet Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Mange av Aco produktene er ikke trygge, skal finne link.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 TV 2 Nettavisen har undersøkt hvilke av de miljø- og helseskadelige produktene som er til salgs i Norge. Her er listen over merker du bør styre unna: Balsam: Magic Kids Balsamspray apple Natusan Kids Balsamspray Balsamspray Kids, Wella Barneolje: Natusan Baby Oil Gel Chamomile Hudkremer og salver: Locobase Locobase Repair Aco Barnesalve Natusan Baby Lotion Natusan Baby Salve Shampoo og dusjkremer: Family Fresh Shower & Shampoo for Kids ACO Barneshampoo Wella Shampoo Kids Nivea Shampoo & Shower for Kids Natusan Baby Softwash Natusan Baby Oil Bath Natusan Kids Balsam & Shampoo 2 in 1 Natusan Baby Top-to-toe wash Tannkrem: Colgate Bugs Bunny Colgate Kids 2 in 1 Pepsodent Kids Såpe: Natusan Baby Creamsoap Våtservietter: Pampers Baby Wipes Pampers Sensitive Baby Wipes, no perfume ICA Baby Våtservietter, uparfymerte ACO Barn Våtservietter Natusan Baby Våtservietter Natusan Baby Wipes, perfume free with baby lotion
hønepøne;-) Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Støtter denne! Den exomega kremen er helt genial!!! Bruker den selv på min sarte hud, den er noe helt for seg selv. Tenkte jeg skulle bruke den på babyen også. De har forresten en slags zinksalve også!
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Hvor selges babyline,hvilke apoteker fører det merket? Var på leting uten hell i dag..
Tokka Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Sjekket ut nå. Ja, ser ut som babyline er et godt valg,tror jeg går for den serien i shampo, krem og sinksalve, samt våtserviettene til Coop. Aco kom dårlig ut, inneholder giftige stoffer står det. Pampers våtser. kom også dårlig ut, med giftige stoffer, har fått prøvepakke på det, får styre unna. Sebamed våtservietter som jeg har fått i apotekpakken kom også dårlig ut. Aldri likt det merket uansett, har nysi de gangene jeg har prøvd shampoen deres. Tror jeg hovedsakelig skal gå for Mesoft servietter som folk har anbefalt her inne uansett.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 Vet ikke akkurat hvilke apotek som fører babyline, men også enkelte helsekost selger det og sparkjøp. Men sjekk at den du kjøper er svanemerket, det er en kopi ute på markedet.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #15 Skrevet 18. desember 2006 Mesoft? er det sånne engangsskluter? var det med i testen? Har også fått prøve på sebamed,skal ikke bruke det.Har allerede kjøpt coop sine våtservietter.Har talkpudder fra merket simple (det er uten parfyme, ble anbefalt av venninne).Men skal prøve den weleda kremen de selger på helsekost..Skal kjøpe den i sinksalve.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Mesoft er helt vanlige gasskluter 10 x 10 cm. De kan man fukte med vann eller olje. I stedet for våtservietter. Synes alle våtserveietter er ubehagelig nedentil. Selv om mange av de ikke svir, blir det liggende igjen en ekkel hinne på huden som ikke tørker skikkelig. Nei, våtservietter etter min mening bør bare brukes til å tørke hender eller matrester rundt munnen o.l. ikke nedentil ved bleieskift.
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 18. desember 2006 #17 Skrevet 18. desember 2006 såør her jeg,siden det ble tatt opp her.. jeg har ikke noe erfaringer eller peiling på sinksalve, kremer og div. men weleda har sinksalve, body cream, body oil og mye mer. er det et bra merke? noen som har erfaringer? eller veit?
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #18 Skrevet 18. desember 2006 hvor kjøper man mesoft da? ja weleda er anbefalt av mange her,så det skal jeg kjøpe hvertfall.det og babyline hvertfall.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 jeg kjøpte babyline olje og bad i dag på vitius apoteket.. var først innom alliance der hadde di ikke det merket... men syntes det var litt vell dyrt.. 64 kr pr flaske og det var ikke store flaska akuratt.. skal teste ut den først og så syntes jeg aco serien virket interesang... kjøpte silulen zinksalve som jeg har fått anbefalt av dere;) og sebamed våtservietter..
Denise:-) Skrevet 18. desember 2006 #21 Skrevet 18. desember 2006 sebamed også har mange fine babyprodukter som er helt ufarlige og selges på apotek!
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 Syns det lukter litt sterkt av noen av dem, men sjampoen til babyer fra sebamed har jeg brukt på datteren min og den er kjempefin.
愛 siusiu 龍 Skrevet 18. desember 2006 #23 Skrevet 18. desember 2006 har nettopp begynt med aselli sårsalve. den er ypperlig for de som er såre, har utslett eller ømfintlig hud. inneholder sink og tran. minuset er kanskje at den inneholder parfyme.. men den er altså et mirakel mot sår stump. ellers når huden er fin bruker jeg potetmel
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 18. desember 2006 #24 Skrevet 18. desember 2006 hmmm..bare lurer,er det ingen som bruker talkum til barne stompen lenger? den orginale fra johnson/johnson?
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #25 Skrevet 18. desember 2006 Nope. Vi bruker potetmel Funker som bare juling - og utrolig mye mindre parfyme enn pudder, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå