Gå til innhold

Sykehus i Oslo


Lykkelioggla

Anbefalte innlegg

Hvilke sykehus ønsker dere? Er det noen "fordeler" med noen av sykehusene? Er det noen som vet om noen av sykeshusene i Oslo eller akershus har mulighet for å føde i vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter det jeg vet er det kun ABC klinikken på Ullevål som tilbyr fødsel i vann. Dette fordi man ikke får andre smertestillende på ABC (med unntak av akkupunktur). Dersom du ønsker fødeplass på ABC kan du søke direkte. Men søk tidlig! De har kun plass til ca 500 fødende per år.

Se www.ulleval.no og søk på ABC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fødestuene på Riksen har oxo badekar, med mulighet for å føde i vann. De har oxo en egen fødestue fr de som ikke ønsker smertestillende i det hele tatt. Men vær tidlig ute, de anbefaler å søke før uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig plass på bærum sykehus. Legekontoret anbefalte å ikke bytte fordi det er så mange som er fornøyd med det. Ullevål for eksempel er det sykehuset der flest gravide kommer til når de skal føde og må bli forflyttet til et annet fordi det er "overbooket". Ullevål er vel det mest "populære" sykehuset i Oslo, eller kanskje riksen, men da er det jo også større sjans for å bli sent bort....og det må jo være helt pyton når man endelig kommer så langt som til fødselen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. jeg har søkt meg til ullevåll for der har dem visst det som er av alternativer både til smerte stillende og metoder. pluss at jeg har hørt utrolig mye bra om pasient hotellet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikshospitalet!

Er kjempefornøyd med både fødsel og oppfølging i etterkant.

Du har også mulighet til å føde i vann, hvis det er ønskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...