Lykkelioggla Skrevet 18. desember 2006 #1 Del Skrevet 18. desember 2006 9 uker på vei i dag og det nærmer seg jul. Har fryktelig lyst til å fortelle det til familie i jula. Er det noen andre som har tenkt å gjøre det? Jeg prøver å pønske ut en morsom måte å si det på men har ikke funnet på noe ennå. Jeg tenker litt på å gi en bok, f.eks "gratulerer som besteforeldre", eller et par bitte små sokker eller lignende. Er det noen som har noen morsomme måter å fortelle denne gledelige nyheten? Det er jo fortsatt litt tidlig å fortelle det i uke 10 men det er jo da man treffer familien mye. Og dessuten er det vanskelig å skjule hvorfor man plutselig ikke skal drikke noe til maten osv når det er selskap nesten hver dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duracellgirl*prøver* Skrevet 18. desember 2006 #2 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg er i 8 uke nå, og vil være i 9 uke på julaften. Vi skal gi familien en pakke med et par babysokker før middagen og et bilde av vår sønn på snart 2 år og på bildet står det: Med ønske om en god jul og et gått nytt år..... jeg har en kunngjøring.... Jeg skal bli storebror i august. Gratulerer dere skal bli besteforeldre, taner og onkler igjen. Klem fra **** (mamma og pappa hilser også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelioggla Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 18. desember 2006 Ååå det hørtes jo kjempe kos ut. Så moro at det er fra sønnen deres:) Dette er min første og jeg er litt redd for reaksjonen. Greia er at vi ikke skal feire julaften sammen med familien og vet derfor ikke om jeg tør. Kanskje det er lurere å vente til jeg treffer de 3. juledag så ser jeg hvertfall reaksjonen. De må jo bare bli overlykkelig tenker jeg, men vi er ikke gift og jeg vet de ikke synes så veldig mye om å få barn før man er gift. hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitzy Skrevet 18. desember 2006 #4 Del Skrevet 18. desember 2006 Hmm, jeg har tenkt på det samme. Men vet ikke om jeg tør. Tilfelle det går galt. Det hadde vært trist men sliter og holde det hemmlig. Alle spør om tur på byen og de begynner og tro jeg er en kjiping,hehe. Men tilbake til spørsmålet så hadde det nok vært den fineste julegaven til forelderene:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. desember 2006 #5 Del Skrevet 18. desember 2006 Vi skal fortelle det til jul. Litt tidlig for oss ogsaa, for da er jeg 10 og en halv uke paa vei (uke 11). MEN vi har jo sett hjertet slaa paa ultralyd, og alt virker helt normalt i dette svangerskapet. Vi skal til familien til mannen min i jula, og der har vi egentlig ikke noe valg fordi det synes paa meg allerede (har flere venninner her hvor vi bor som har gjettet det) og jeg spyr jo hver morgen. Men hvordan vi forteller det er ennaa litt usikkert. Til familien min i Norge hadde vi tenkt aa sende UL bilde, men jeg er sannelig litt usikker for HVA HVIS det gaar galt? Samtidig er jo sannsynligheten veldig liten naar man har sett hjertet slaa, og 12. uke er jo da bare noen dager unna. Saa fortelle det skal vi. Men hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MathildeC Skrevet 18. desember 2006 #6 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg har fortalt det til min familie, men vi skal fortelle det til svigermor i jula naar vi feirer hos de. Hun kommer til aa bli overlykkelig....... Vi pakker inn en tom eske med et kort i, kortet har bilde av en barnevogn og saa skal vi jo skrive noe a la Du skal bli bestemor. Det blir saa bra aa se ansiktsuttrykket, det er nemlig ganske etterlengtet.. Da er jeg ogsaa noen dager unna 12 uker, og jeg har ogsaa sett hjertet paa UL saa satser paa at det gaar bra med oss. 100% sikker paa noe her i livet kan man jo ikke vaere allikevel, saa det er lov aa vaere litt optimist!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelioggla Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 18. desember 2006 jeg bare lurer på hvordan dere har fått ul eller hørt hjertelyd så tidlig? Jeg fikk beskjed om at det ikke gjøres slike undersøkelser før i uke 19. Er det offentlig eller har dere gjort det privat? Dersom man gjør det privat, må man da gi fastlegen beskjed om det? Dersom jeg hadde hørt hjerte slå, hadde jeg ikke vært i tvil, men legen ville ikke gjøre slike ting på min første kontroll i uke 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoggy ; ) Skrevet 18. desember 2006 #8 Del Skrevet 18. desember 2006 Hej.. Jag er 8+4 idag. Vi har tryckt upp en t-shirt till gutten vår på två år der det står jag ska bli.... på magen så står det storebror på ryggen. Den ska han ha på sig på lilla julafton når vi har felles middag med mina forældrar, samborens familj, oldemødrar, tanter og onklar...Ska filma hela seansen,,blir sååååå morsomt. Er kanske lite tidigt att si det,,men det er ju familjen så tycker de ska få veta det. Men det er svårt att hålla sig, men nu er det bara en vecka kvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MathildeC Skrevet 18. desember 2006 #9 Del Skrevet 18. desember 2006 Jada, det er privat UL, selv om fastlegen min faktisk ogsaa sjekket meg paa 1 kontroll (i uke 8-9). Jeg var bare heldig tror jeg. Du trenger ikke gi beskjed til fastlegen nei, du kan bare gaa dersom du foeler for det. Men husk at for de fleste gaar det bra selv om de ikke sjekker via UL, det er ikke nodvendig altsaa! Men morro var det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alba44 Skrevet 18. desember 2006 #10 Del Skrevet 18. desember 2006 Vi har veeeeldig lyst til å fortelle om graviditeten i jula, men har bestemt oss for å ikke fortelle min familie før etter 12.uke. Skal feire jula med svigerfamilien min, så kan hende de får vite det da...må se an formen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 18. desember 2006 #11 Del Skrevet 18. desember 2006 Har jeg også tenkt på Har ikke funnet noe korrt enda der det står f.eks: gratulerer du skal bli bestemor... Men det må da finnes et sted? Gi beskjed om du finner noe da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 19. desember 2006 #12 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Jeg er 8+4i dag og vi har fortalt det til de fleste vennene allerede. Familien på begge sider får vite det i julepresang :0) Dette er vår første og mulig vi er naive, men vi er veldig optimistiske og tror dette går bra. Om det ikke skulle gjøre det, vil jeg at folk skal vite om det uansett. Vi tenkte på å gi moren min en strikkeoppskrift på et baby antrekk, så får hun tenke litt på det og se om hun skjønner.. :0). Tror det blir tårer og jubel i taket, så gleder oss sååååå masse! :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #13 Del Skrevet 19. desember 2006 Vi kommer nok også til å fortelle det på juleaften, For det første så har jeg, mamm og søster spleisa på en kartong vin vi liker kjempegodt og kjøpt ei flaske baylis (???) til oss damene... (Cognac til herrene) Alle vil jo skjønne det når jeg ikke skal drikke, var jo min ide det hele..... Jeg vil da etter boka være 7+4, men vet at det trolig er en del kortere (kanskje 5 bare). Men selvsagt vil vi informere om hvor tidlig det er og at barn og familie lenger ute trenger ikkeå få vite det enda. Og om det skulle gå galt, så er jeg allerede så "godt kjent" med spiren at jeg vil bli knust om jeg skullemiste. Da vil jeg uansett snakke med mine nærmeste om det (særlig fordi min søster har mistet en gang) så om de får vite det litt tidlig har ingenting å si. Hvor mange av dere som "bare" er 10 uker på vei vil klare å holde hemmelig at dere HAR vært gravid om dere skulle miste nå?? 5 uker eller 12 uker på vei, mister man så er det hardt uansett tror jeg, og man vil trenge noen andre enn sambo/mann å snakke med, så hvorfor ikke la disse få vite at man er gravid også, selv om det er tidlig??? (Alle vil jo skjønne at om man bare er 7-8 uker på vei, så er det en mulighet for at det kan gå galt, og deror litt tidlig å offentliggjøre det for hele verden.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellemor Skrevet 19. desember 2006 #14 Del Skrevet 19. desember 2006 Mine og hans foreldre + noen venninner vet. Men på julaften får alle søsken vite. Hans søster får en t-skjorte med "verdens beste tante" på. Andre søsken (som ikke feirer sammen med oss) får en liten lapp inni gaven med små hint, bl.a. bryllupsbilde i ramme med lapp bak "vi håper å være tre til sommeren" osv osv osv. Gleder meg veldig. Er jo selvfølgelig en sjanse å ta, men dette er jo familiene våre, så de kan få vite. "Hele verden" får ikke vite det før etter 6. januar som er den magiske datoen for 12 hele uker. Jeg er altså 9+3 i dag og vil være 10+1 på julaften. *be til Gud at alt går bra* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildemia Skrevet 19. desember 2006 #15 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei catinka m bebis. Det blir en ekstra fin julegave, det samme skal vi gjøre til mine svigerforeldre. Men vi har ikke kommet på noe kreativt enda men en tale til julemiddagen hadde kansje passet. Men jeg tror de har skjønt det allerede for de er så redde for helsen min og de spør hvordan jeg har det hele tiden. Min far har reist til syden og er borte i julen, han får en liten hilsen, med ett julekort hvor jeg gratulerer han som bestefar til sommeren. Lykke til, det blir nok en julaften de sent vil glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møsling Skrevet 19. desember 2006 #16 Del Skrevet 19. desember 2006 Er 11 uker på vei, og tenkte og pakke inn en graviditetstest til mine foreldre som de fikk på julaften eller lillejulaften. Må gjerne legge ved bruksanvisningen, så de vet at to streker er positivt =) De kommer til å bli veldig glade og overrasket. Men venter ennå noen uker før vi forteller det til resten av verden. Har to barn fra før på 4 og 2 1/2, og tør ikke å fortelle dem det ennå. De er ikke så gode å holde på hemmeligheter =) Men eldstemann skjønner at det er noe på gang. Utrolig oppvakte sånne småtasser =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #17 Del Skrevet 20. desember 2006 jeg har bestandig sagt at jeg ikke skal fortelle noe før jeg er 12 uker på vei,men sånn blir det ikke,er 4+6 i dag, og på julaften vil jeg være 5+3,siden jeg skal være sammen med min bror med familie i en hel uke,så hadde de fattet mistanke når jeg hadde sagt nei til alkohol hele tiden. Dette barnet var veldig planlagt,så jeg har gått mye å tenkt på hvordan jeg skal si det. Men nå får jeg tenke ut en ny måte. De har en gutt på 2 år og 9 mnd,så jeg lurer på om jeg skal få ham til å si hva jeg har i magen. Til mine foreldre håper jeg å få sagt det gjennom web kamera(de må bare få fikset ,og koble til kameraet),om jeg skal la nevøen min si det til dem vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly belly Skrevet 20. desember 2006 #18 Del Skrevet 20. desember 2006 Vi har også lyst til å fortelle om spiren i magen i jula, men det er dessverre litt i tidligste laget. Kommer til å være 6+1 på julaften og skal på ultralyd først på nyåret. Og så lenge vi ikke har sett det bankende lille hjertet tør vi rett og slett ikke. Men jeg er spent på hvordan jeg skal kamuflere at jeg ikke skal drikke vin, øl eller gløgg fra lillejulaften helt til 2. juledag. Hemm... Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liten_passasjer Skrevet 20. desember 2006 #19 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg er ca 7 uker på vei når jeg kommer hjem til jul. Har visst om denne graviditeten i noe som virker som en evighet (3 uker, hehe) og bar MÅ si det hjemme. Hjertet slår, fikk jeg se på UL i dag, så da syns jeg det er greit å si det. Skal finne kopper med bestemor og bestefar på, gleder meg til å se reaksjonen. Både hos mine foreldre og hos svigers, som får vite det litt senere i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda med babymagen =) Skrevet 20. desember 2006 #20 Del Skrevet 20. desember 2006 Jewg er dårlig med hemmeligheter....samme dagen jeg testa positivt ringte jeg alle!!!!=D Er bare 6+2, men evig opptimist!!! Har jo prøvd lenge, så vi var så himla lykkelig da det endelig ble kryss, og da er det vanskelig å ikke fortelle det til noen....jeg fortalte det like godt til alle, og om det går galt...ja da får jeg trøst av alle!!!!=) Lykke til med å fortelle det, syns at ideen med små sokker er kjempe søt!!!!=) Dere kommer til å få ei glad jul!!!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå