Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?


stima

Anbefalte innlegg

Hei.. har gått 2 uker over mens og tok test inatt og den var positiv! Har hatt en liten misstanke den siste uka, da puppene er kjempe vonde og jeg har måttet drikke nyco-fordi jeg har følt meg uvel og har hatt litt halsbrann.

Er det vanlig å ha sterke mens smerter den første tida? For det har jeg. Og hva gjør jeg nå, skal jeg dra på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Gartulerer :-)

 

Det er helt normalt å ha menssmerter! Men ring legen for å få bekreftet svangerskapet og få time til første kontroll.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulerer :)

Hadde masse menssmerter den første tiden jeg å, ubehagelig, men det går over etterhvert. Er nå 9+2.

Da jeg fant det ut ringte jeg til legen for å få time til å bekrefte det, men fikk beskjed om da at de testene man fikk kjøpt nå var så sikre at det ikke var nødvendig.

Men bestill time til den første kontrollen som er rundt uke 9.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

9+2 betyr ni uker og to dager på veg!

 

På første kontrollen tar du med urinprøve, også tar du blodprøve og ev. gynekologisk undersøkelse på kontrollen.

Litt skjema som skal fylles ut, men ellers skjer det ikke så mye.

Det vanlige er å få første kontroll en gang mellom 6 og 10 uke.

Hvor langt du er på vei regner du ut ved å ta utg.punkt i første dag i siste mens, og regne deg fremover derfra. (selv om den lille ikke blir unnfanget før ca 2 uker senere!)

 

Lykke til, og gratulerer med spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. jeg mener du kan bestemme selv om du vil gå til fastlege eller jordmor eller begge deler til kontroll. Dersom legen din kjenner deg litt, og du er førnøyd med ham/henne er det kanskje greit å starte der med første kontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...