Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Jeg lurer på om det var noen som visste om de var moden/ikke moden før fødselen startet (livmorhalsen ja)? Kan man begynne å bli moden lenge før fødselen, eller er det slik at man stortsett føder ikke lenge etter at man har begyndt å bli moden? Er det noen som fikk det sjekket og som fikk beskjed om de ikke var helt 100% moden enda men som fødte ikke lenge etter? Jeg har vært på kontroll, og fikk beskjed om at jeg var begyndt å bli moden, men var altså ikke helt 100% moden enda. Nå lurer jeg på om det enda kan drøye leeeeenge, eller om det er lov å håpe på de nærmeste dagene? Jeg er ca ved termin nå, så alt skulle være klart. Hadde vært kjekt om han ko nå bare, så jeg slapp å treffe midt i jula...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Ikke 100% sikker, men jeg mener at min livmorhals ikke var helt forkortet da jeg reiste på føden. Hvis det er det du mener....
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Ja det var slike ting jeg ville vite. Ønsker mest mulig detaljer og svar fra flest mulig. Jeg er begyndt å bli moden, men er ikke helt 100% avkortet enda. Vedder på at han vil ut midt i julen, men vil vite mest mulig om andres erfaring. Kan det være jeg får han ut før jul, eller at det kanskje drøyer til over jul liksom?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 jeg gikk 14 dager over tiden, Hadde 4 cm åpning. Var likevel ikke "moden" nok til å bli satt på kur. Måtte få modningspiller. Legen og jordmor sa jeg var heldig så hadde så mye åpning uten å ha kjent en eneste rie:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Du er altså et eksempel på at det er mulig å ga lenge med helt avflatet og moden mormunn uten at det skjer noe mer... Flere i samme eller motsatt retning????
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg var ikke moden 8 timer og 15 minutt før fødselen
energica Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Medmitt 3 barn ble jeg sjekket 14 dager over termin, da var modenheten ( fra skala til 1-10 ) 1... Livmoren var i tillegg veldig høyt oppe. De ville da sette meg i gang, ellers måtte jeg vente i 2 dager til før de hadde tid. Valgte å vente jeg, Jeg fødte alikevel samme dagen..
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Livmormunnen min var avflatet, og jeghadde bortimot 2 cm åpning fra uke 32. Fødte i uke 36+1 når jeg akkurat hadde gjenopptatt litt aktivitet (Fra uke 32-ca 36 måtte jeg bare ligge eller sitte) ) Lykke til!
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 eg var hos jordmor en uke etter termin.. da sjekka ho meg og eg var moden og hadde 2-3 cm åpning. gutten vår kom til verden tidlig neste morning.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Jeg var ikke moden dagen før jeg fødte i det hele tatt, ble sjekket siden jeg hadde en liten blødning. Jeg kom inn på sykehuset med 2 cm åpning og gutten kom 30 min etterpå så det gikk utrolig fort. jordmora mente jeg gikk fra helt umoden til 10 cm på 40 min fikk synsykt vondt 10 min fra sykehuset.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Jeg var til overtidsvurdering om morgenen den dagen jeg fødte. Jeg hadde hatt tegn i løpet av natten om at noe var på gang. Legen sjekket meg og sa at jeg var ikke helt moden ennå. Men hun tok likevel; etter å ha spurt meg; å strippet meg så godt det var mulig siden jeg ikke var helt moden. Jeg fødte på kvelden samme dag :-) Så det er fullt mulig å føde om kort tid selv om du ikke er 100% moden akkurat nå :-) Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 jeg var på kontroll en tirdag (dagen etter temin) hun sa jeg var ikke helt moden..men hun strippet meg... onsdag (eller var det torsdag?? hmm) gikk slimproppen og fredagskveld gikk vannet.. våknet om natten med rier og på morningen var hun ute...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #13 Skrevet 19. desember 2006 Hmm. Jeg blir ikke helt klok på noen ting jeg. Hverken på egen kropp eller på annet. Har sittet våken nesten hele natten med masse sterke kynneer, men de går liksom ikke over til rier heller. De bare plager meg. Det roet seg litt rundt om i femtiden i natt, og da fikk jeg endelig sove litt. Dermed ble det veldig få timer med søvn i natt, og jeg sitter her nå og er sliten som få ganger før. Jeghar fremdeles kynnere, men de er ikke like hyppige som i natt, og på langt nær så kraftige. Jeg kjenner at jeg holder på å bli gal. Bekkenløsningen plager meg, kynnerne holder meg våken, ryggen verker og halsbrannen er værre enn noen sinne. Er ikke meningen å syte så fælt, men jeg blir GAL snart! Det lille overskuddet jeg liksom bør spare opp til fødsel og barseltid har for lengst forsvunnet. Kroppen min lar meg jo ikke hvile!!!! HI
Englefjas Skrevet 19. desember 2006 #14 Skrevet 19. desember 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg var "ganske moden" og hadde to cm åpning da jeg var hos jordmor. Etter en uke hadde det ikke skjedd noe, og jeg kom tilbake. Da var jeg "veldig moden" og hadde 2,5 cm åpning. Jordmor strippet meg og jenta kom to dager etterpå.
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #15 Skrevet 19. desember 2006 Visste bare at hodet var festet, ikke noe annet... Godt mulig at jeg hadde vært moden, for jeg kom inn på føden med 7 cm åpning etter at vannet gikk....
Brava Skrevet 19. desember 2006 #16 Skrevet 19. desember 2006 Jeg ble kontrollert på termindagen og ble da sagt å være relativt moden. Slimpropp var gått og jeg hadde 2 cm åpning. Livmorhalsen begynt å forkortes. De sa fødselen kunne starte når som helst,kanskje et par dager. Men jeg ble satt igang 15 dager over termin....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå