Gå til innhold

Lille Live kom 7 uker før tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen...

En liten oppdatering fra meg..

Den 12.12.2006 ble jeg lagt inn og forøskt stoppet fødselen. Men 13.12.2006 bestemte lille Live seg for å komme likevel. Hun rakk akkurat 24 timer med lungemodning før hun kom. Etter en mildt sagt $## natt, med verdens verste JM ;) ble det bestemt kl 0900 den 13.12 at det måtte tas hastesnitt, og kl 11.13 var snuppa ute :-) Hun var ca 43,5 cm lang, og 1943 gram. Så hun var godt utrustet. Hun har nå ligget i kuvøse frem til i går, og fikk de første dagene surstoff og C-papp (vet ikke om det staves slik) Vi var veldig innstilt på at dette tar lang tid og har sett på hun gjennom kuvøsa. Frem til i går! Da kom hun plutselig over i seng, slutt på all surstoff hjelp og fra da av fikk vi beskjed om at nå skal vi stelle henne selv. Vi ble jo vettskremt. :-) Men vi koser oss og det går på frem. i dag har vekta snudd, og hun har nå begynt å legge på seg. Hun er mindre enn ei babyborn dukke :-) Og klarer ikke å amme, men hun "tygger og svelger" når vi legger henne til, så hun skjønner gamet. :-) Vi har fått beskjed om at det er vanlig at de må være på nyfødt frem til termin, det tar lang til å lære seg å spise når de er så små, men de ser stor forandring på få dager, og sier at nå er hun "friskmeldt" og skal kun konse om å lære og spise og legge på seg. går det så bra fremover også kan vi slippe ut om noen uker allerede!

Det var min historie :-) Har ikke nett på sykehuset, så blir nok ikke mye her, men kommer nok til å titte innom.. rart å se på min side der det står at "Du har .... dager igjen til termin". men snuppa er jo ute :-)

Vil ikke skrive noe fødselshistorie her nå.. har ikke tid, er bare en liten tur hjemom. Dessuten var det ikke verdens mest positive natt, så vi holder oss heller til solskinnshistorien :-)

Lykke til alle sammen, og knip igjen til termin... Selv om en er lei, så tro meg.. det er mye bedre at de kommer klare ut og man får ha dem hos deg enn at man ser tre stykker stikke av med babyen din, og putte henne i en boks og rett ut døra :-)

Men nå må alle ha en fin ventetid, både mot jul og baby! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis grattis.

Jeg har faktisk allerede hørt om deg! Verden er ikke stor.

Kommer fra sørlandet jeg, og har fått med meg at ditt barn har verdens stolteste farmor!!!!

Skrevet

Hehe.... såpass... :-)

Ja, du er andre her inne som vi "kjenner" til fra Sørlandet du da:-) Gammel klassekamerat av samboer fødte for en stund siden og hang her på BIM også..

Så moro! Bestemor er i hundre.. :-)

Nei nå må vi vel komme oss oppover igjen. Nydelig med en liten luftetur, men de er ikke lange .-)

Lykke til videre

Skrevet

når hadde du egentlig termin? Og hva var årsaken til at hun kom så tidlig tror du?

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta. Fryktet forrige uke at jeg måtte føde nå jeg også, men tror jeg slippper. Bra det går så bra med baby da. Legen min sa at fosteret klarer å puste på egenhånd i uke 32. Gjør de ikke det? Måtte de sette lungemodningssprøyte, eller var det bare for sikkerhets skyld?

Skrevet

Gratulera så møkje då. =)=) Flott at alt gjekk bra og lykke te videre.

Skrevet

Gratulere så masse! ;) Hær ska man knipe igjen til siste dag! ;)

Skrevet

Gratulerer masse og nyt tiden med lille Live:)

Skrevet

Ååååå, gratulerer med lille Live, tenk så lita.....

Ha en fin jul og kos dere masse.

Skrevet

Fantastisk!!!!! De beste ønsker og gratulasjoner til deg og JB:0).Gleder meg til å høre mer:):):)

Skrevet

Gratulerer så mye!

Jeg fattet misstanke siden jeg ikke hadde sett deg på msn på en stund.. Jeg var på føden en tur på lørdag pga falske rier og da mente jeg at jeg så deg, men da hadde jeg nok med "riene" mine..

Men jeg må innrømme at jeg håper at jeg slipper å komme på barselavdelingen riktig ennå, selv om det da hadde vært hyggelig selskap der:)

Håper dere får en alletiders jul i lag med Live selv om det ikke var akkurat slik jula var planlagt å bli. Antagelig blir jula langt bedre enn dere har drømt om tenker jeg:) Håper jeg hører fra deg på msn når du er tilbake!

Skrevet

Oi! Oi!!

Gratulerer så mye med lille snuppa!

He,he..jeg var faktisk på sykehuset akurat da hun kom til verden jeg da,hadde time kl 11!

Ønsker dere masse lykke til framover!

Håper lille snuppa kommer seg fort!

Skrevet

Hei nunnemor

Jeg hadde egentlig termin den 290107. Så hun kom en del for tidlig. Jeg aner ikke, men har slitt helt siden uke 25 med rier og forkortet livmorhals. Har vært på ukentlige målinger lenge, men alt så bra ut lenge. Plutselig endret det seg. Aner ikke hvorfor.. :-) En stund trodde de at de måtte ta henne ut pga hun stoppet å vokse, men så tok hun sats og vokste masse i løpet av en uke, og legene trodde at nå skulle ting gå fint til over nyåret hvertfall.. men så kom hun nå da :-)

Skrevet

anonym:

Det er kjempeindivduelt. Mange av de på nyfødt som ligger sammen med Live ligger i kuvøse med enten Cpap eller surstoff. Mange kan puste selv, men må ha hjelp til å enten holde lungene åpne eller surstoff tilførsel. Live måtte også ha litt hjelp selv om hun var 33 uke. De setter alltid lungemodningsprøyter før uke 34 :-)

Skrevet

Kaja_venter en gutt i februar! :

Kan nok stemme det at jeg traska rundt der da ja :-) Om du var på barsel hvertfall :-) Ja, håper ikke du kommer å holder meg med selskap på intensiven, for din del er det hvertfall tidlig! :-)

Jula blir nok fin.. selv om den blir veldig anerledes enn ventet. :-)

Knip igjen og lykke til!

Skrevet

hei !

god jul og gratulerer med den lille jenta di !!!!

godt at at har gått bra. det gjør somregel det når man er så langt på vei..

fødte selv en gutt i fjor i uke 31+3 han veide 1700 og var 42 lang. bitte bitte liten;o)

tror nok du får henne hjem når hun er blitt nærmere 2300-2500 gram og spiser selv ;0)

pass godt på deg selv også i tiden fremover,det er viktig.

fort gjort å miste fokuset på at en selv trenger hvile og støtte og kanskje prate ut med noen oppi alt.

lykke til med alt :o)

Skrevet

mini79:

Tusen takk for gode ord :-)

Vi fikk beskjed i dag om at snuppa utvikler seg i rekordfart. hun begynte å legge på seg på onsdag og allerde i dag har hun lagt på seg over 100g siden da :-) Nesten tatt igjen fødselsvekta, og spiser selv nå :-) Hun sondes enda, men i dag har hun spist over halve mengden alene nesten hver gang. De har til og med begynt å "sulte" henne nå innimellom. :-) Fortsetter hun slik er vi hjemme innen et par uker. ;-) Jeg er så kry over jenta og over så flink hun er :-)

tusen takk for lykke ønskningene :-D

Skrevet

Hei vennen...

Så godt å høre at det går bra med lille Live... Tenker kjempe masse på dere. Snart har dere henne hjemme og det blir godt... Litt skummelt også... Første natta hjemme var jeg drit nervøs.... Men nå er det bare kos...

Dere har vel tatt masse bilder av hjerteknuseren deres... Har kjempe lyst å se henne. Har enda ikke fått noen av våre bilder på nett, Men det kommer snart, da kan du få se... Han er blitt litt av en linselus lille Gabriel...*fnis*

Nå er det noen som klynker her og vil ha mer mat, og det skal han få....så da avslutter vi her.. Vi meldes eller snakkes på msn senere...

Stooor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...