♥ McQueen♥ Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Hvordan får jeg bestilt ultralyd før den "obligatoriske" i uke 18?? Hvor mye koster det ca?? Er i kjempe fin form, men utrolig nysgjerrig... Tar de i mot meg da?? Kan man se kjønn i uke 13??
Bubbbles=) Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 sitter og styrer med det nå... blir såååå misunnelig på alle som har sett baby`n sin allerede=P kommer vel litt an på hvor i landet du bor... men volvat har mange klinikker rundt om i landet. men hvis du bare er i uke 13, så må du ta innvendig ul hos gynekolog, og det var endel dyrere enn etter 14 uker... så jeg tror jeg hadde venta en stund til hvis jeg var deg... Håper de kan se kjønn så tidlig som nå=P Lykke til=D
sistemannpåvei Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Jeg fikk ultralyd da legen min trodde jeg var lenger på vei enn antatt (nivå på et eller annet var høyt) i uke 12. Det var jeg altså ikke, men fikk nå se småtten. Så var jeg hos jordmor i uke 13, og der dro hun jaggu frem et ultralyd apparat! Så jeg har faktisk hilst på minsten 2 ganger allerede. Neste gang blir 9 januar, og da skal jeg endelig finne ut kjønnet. En venninne av meg uttrykte sin engstelse for babyen og fikk tidlig ultra lyd av den grunn.? lov å prøve sier nå jeg. OBS: begge ultralyedene mine var utvending, så jeg vet ikke helt hva du mener bubbles?
sistemannpåvei Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 kjønnet; fikk beskjed at det var for tidlig i uke 13. det er bestemt, men ikke utviklet nok til at de kan se det.
Ellie og baby mika Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Jeg var på UL i dag. Er 13+0 og vi fikk se en frisk og rask gutt som suttet på tommelen. Helt utrolig at han var sikker på kjønnet så tidlig, men veldig morsomt for oss da:) Vi var på Volvat og fikk laaang tid til å kikke på "tassen". Kostet 1250,- men det var verdt det:) Den beste julegaven til oss, fra oss:)
Fire småtroll Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg bestilte time hos en gynekolog jeg. Betalte 500kroner. Han anbefalte å vente til etter 14 fullgåtte uker, for da er hjertet og andre indre organer blitt såpass store at han virkelig kan se at alt fungerer. Han tok både innvendig og utvendig da, han sa det var lettere å se detaljer på f.eks hjertet på den innvendige for da kom han nærmere ungen, men har livmora kommet høyt nok opp kan du fint bare ta utvendig. Veldig godt å se den lille, har vært i kjempefin form denne gangen jeg og begynte å lure på om det i det hele tatt var noen inni der.. For tidlig å se kjønnet da, men jeg vil ikke vite det heller. For meg har det at jordmora forteller kjønnet vært en veldig fin del av fødselsopplevelsen:-) Har to gutter fra før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå