Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har en gutt på 3 mnd som sover så og si bare på venstre side. Han er ikke like bevegelig mot høyre sida. Han har kiss. Går til behandling hos manuellterapeut.Jeg kan se at hodet er blitt litt flatere på ve side i forhold til høyre. Noen som sliter med samme problem? Hva kan jeg gjøre for at han skal lære seg til å ligge på høyre side.?
Knatre Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 hei vi sliter med samme greie. datteren vår har alltid likt å ligge med hodet til venstre. vi lar henne sovne og snur da hodet, hun snur det tilbake igjen etterhvert, men da er vi der igjen. nå virker det som hun selv velger høyresiden noen ganger. i tillegg tøyer jeg nakkemuskelen hennes litt hver dag etter råd fra fysioterapaut (fikk time etter 3 månederskontrollen på HS). hun "skakker " litt på hodet pga av at den ene muskelen er strammere, så ved å tøye blir det nok bedre. litt skummelt å tøye en så liten tass, men fikk vist en bra øvelse av fysio, så vi prøver og skal på oppfølgingstime etter jul for å se om det har hjulpet. hodet er litt skjevt (flatere på yndlingssiden), men det retter seg nok ut i marsjen. vi legger leker på høyresiden slik at hun snur seg etter dem. det funker veldig bra. prøv å snu hodet etter han har sovnet, og snur han det tilbake, så gjør det igjen. hvis du legger noe mykt på høyre side liker de ofte å legge seg mot det, prøv med en myk sutteklut.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Hei og takk for svar.. Har prøvd alt dette. Legger leker på høyre siden, tv på høyre side, alt for at han skal ligge mer på den andre siden når han er våken. Når han sover har jeg prøvd å legge puter i veien, har lagt et tynt teppe under han på ve side for å tippe han litt over, men han finner alltid en løsning og blir liggende på yndlingssida. Men jeg håper han blir litt mykere etter flere behandlinger hos manuellterapeut. Da hjelper det nok..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå