Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morges oppdaget jeg at gutten min på 15 måneder var helt knallblå på overleppen og underleppen var også ganske lilla, resten av ansiktet og kroppen hadde normal farge. Trodde kanskje det skyldtes at gutten var kald, men han var varm over hele kroppen bortsett fra at han hadde ganske kalde fingre og tær. Han virket i god form så jeg har ikke bekymret meg så veldig for denne blåheten, men nå har jeg begynt å lure litt. Kan det være et tegn på at det er noe galt, eller kan barn bare plutselig bli blå på leppene uten at det er noe spesielt?

Skrevet

Både jeg og mannen min har reagert på at lillegutt har vært blå/lilla på leppene noen ganger. Vi har funnet ut at han fort blir blå på leppene hvis han drikker f.eks. kald melk av tutekopp, uten at han virker kald ellers. Så vi satser på at alt er OK.

Skrevet

Hvis han er blå i ansiktet og lepepr, så tyder vel det på at han får for lite oksygen. Ikke for å skremme, men jeg ville tatt en telefon til fastlegen

Skrevet

Det KAN være tegn på en hjertefeil... Ikke for å skremme, men jeg ville absolutt tatt det opp med legen, trenger ikke å være noe alvorlig i det hele tatt, kan være et liiite hull eller noe sånn... Men ring hvertfall og hør!

Skrevet

No vil ikke jeg skremme noen heller da, men det samme skjedde med gutten min.

Men han har vært sånn siden fødselen. Har ikke tenkt så masse på det, men nevnte det for fastlegen for norn mnd siden. Han henviste oss til barneklinikken.

Der var vi for noen uker siden, og da fant de en liten lekasje på hjerteklaffen, ikke noe alvorlig, men de vil ha det under oppsyn, og mest sannsynlig så lukker det seg igjen av seg selv. MEN, det er ikke sikkert det er det som gjør at han blir blå, hun hjertelegen sa at noen barn bare er sånn, at de blir fort blå, og at det ikke er farlig og ingen grunn til det.

Men hvis du er bekymret, så er det jo bare å ta en telefon til fastlegen og høre om du kan få en time der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...