Gå til innhold

Kan man spise sild?

yret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei:-)

Satt akkurat og leste om dette, og det var ikke noe problem å spise sild om iform av påleggssild så lenge den har vært frossen først. Så bare spis og kos deg:-) Sunt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen min og hun sa nei siden det er rå fisk.

Men dersom de sier noe annet hos mat-tilsynet får man kanskje tro at de vet best! Jeg fikk vite at jeg kan spise alt som ikke er rått!

(Det sies så mye forskjellig her inne at jeg tror jeg hadde hørt med legen om jeg var deg!) (Greit å være forsiktig, men det er jo jul, og sild er utrolig godt! (juleansjos også!))

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan spise rått kjøtt og fisk så lenge det har vært nedfrosset i -18 grader eller mer i 3 dager til en uke alt etter hvor store stykker det er...

jeg har selv frosset ned mindre stykker med fenalår i et par uker siden jeg er så glad i det vil jeg gjerne kunne kose meg med det i jula... smaker ikke noe annerledes heller etter at det er opptint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man lager sursild mm. selv bruker man vel som oftest sild som har vært dypfryst.

Hvis man kjøper på glass eller fra ferskvaredisken er det jo litt mer usikkert, men jeg vil tro den silda også har vært fryst (?)

Ikke lett å si, men kan jo alltids spørre i butikken og håpe at noen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...