Gå til innhold

Grine seg i søvn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest her inne fleire gangar om mødre som synast det er uhørt at babyar grin seg i søvn. Lurar derfor på om dei har eit tips..

Jenta vår på 4 mnd må som oftast grine seg i søvn, og det kan fort ta 10 min får ho sovnar. Har prøvd å stå der med ho, eller vugge vogna, men sovna best aleine medan ho skrik seg i søvn. Å gå tur hjelper ikkje, for då våknar ho når vogna stoppa. Å legge ho litt før vi ser ho er trøtt, har vi og prøvd, men ho skrik likevel. Kan ikkje seie eg synast det er kjekt å la ho skrike, men bedre det en at ho aldri søv.

Skrevet

Gløymte å seie at vi sjølvsagt høyrer forskjell på gråten. Det er mest klagegrining. Tar ho opp om gråten forandrar seg.

Skrevet

Jeg lar gutten min ligge og sutre i ca 10-15 min...gir han seg ikke tar jeg han opp og legger han ved puppen....pleier og hjelpe...men noen ganger bare gråter han og gråter....

Syns ikke det er noe galt i å la han ligge og gråte litt...som regel roer han seg av seg selv....Dumt å ta de opp hver gang de gråter også for da blir de vant til det, og greåter bare for å bli tatt opp....blir en vond sirkel av det...

Skrevet

Takk for svar *Lucy* Godt at det er fleire som har det slik.

Tenkjer litt på dei som kritiserar at ein lar babyar grine seg i søvn. Dette er nemlig einaste måten vi får snuppa til å sovne, og søvn må ho jo ha. Føler meg faktisk som ei god mor, som får til og legge babyen min, og ser at dette er fornuftig.

Skrevet

Her får vesla sutre seg i søvn om kvelden, grine og om det er det som skal til, men ikke hyle. Forsikrer meg først om at alt er bra og da går det sjelden mer enn 10 min her heller... Egentlig kunne jeg nesten ha skrevet innlegget selv HI:) Vesla er nemlig akkurat sånn...

Men hun sovner fort og er kjempeblid når hun våkner igjen, og når det da kun er 2 ganger per natt når hun legges kl 19 kan jeg jo ikke klage!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...