Gå til innhold

Noen som har erfaring med hodet som ikke fester seg?

Anbefalte innlegg

Bare en uke til termin, tirs 26, hodet har ikke festet seg og ligger forholdsvis høyt oppe.

Jeg er førstegangs fødende og trodde derfor hodet skulle ha festet seg for lengesiden, babyen har ligget med hodet ned siden uke 29.

Hva kan årsaken til at hodet ikke vil feste seg være?

Får man lengre og tyngre fødsler når hodet ikke er festet?

Sansynlig vis kommer jo babyen trygdt ut uansett, men jeg kjenner at dette bekjymrer meg litt.......

Fortsetter under...

Hei, jeg kan ikke svare deg, men her er hodet heller ikke festet. Er førstegangs og har termin på julaften... Jeg har hørt om flere av mine venninner hvor hodet ikke festa seg før rett før fødselen, og tror ikke det har noe å si for hvordan fødselen blir...

Jeg har ingen erfaring selv. Med meg var hodet festa og jeg hadde en lang hard fødsel.

Men med de fleste 2 gangs har ikke hodet festa seg, men de fleste har lettere fødsel enn med nr 1. Tror ikke det skal ha noen betydning.

hodet til theo var ikke festa da vannet gikk. men det festa seg ca 1 time etter at vannet gikk.

måtte ligge i bilen fram til sykehuset, og måtte sitte i rullestol opp til føden. ikke no stress :))

etter at jm hadde sjekka om det var festet, fikk jeg lov til å reise meg opp, og gå litt rundt!

ikke bekymre deg, du! det går så bra så!!

(min fødsel tok 3,19 timer etter at vannet hadde gått)

klem!

Annonse

Hei Simåne! Hos meg festet baby'n hodet da jeg var 4 dager på overtid! :o) Tror dette er veldig forskjellig. Det eneste man skal ha i bakhodet hvis hodet ikke er festet, er at man bør legge seg ned på rygg dersom alt vannet plutselig går, sånn at ikke navlestrengen kommer i klem mellom barnets hode og bekkenet ditt.

Men som regel er det jo bare littegranne vann som kommer hvis vannet går, så det slipper du helt sikkert.

Lykke til med siste uka! :o)

vi er i samme båt! nå har jeg gått tre dager over termin og på kontroll idag var hodet fremdeles helt rørlig. er også førstegangsfødende, så jeg har ingen erfaringer fra før, men iflg. min jordmor er det ikke noe å bekymre seg for. det at den ikke har festet seg kan f.eks bety at babyen har mye fostervann å svømme i, eller at den ikke er så kjempestor. det behøver iallefall ikke å bety at vi får noen tøffere fødsler enn andre! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...