2barns mamma i juli-08?? Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Hei! Var på ny ultralydundersøkelse i forrige uke for å sjekke at morkaken hadde kommet opp fra der nede... (kontroll etter ordinær ul i uke 19) og det hadde den, låg perfekt nå sa jormord! MEN.. gutten ligger så elegant med rompa nede.. sitter med andre ord, og når jeg tenker meg om så har han gjort det også en god stund.. etter sparkene å dømme.. har kjent spark nede og på hø side av magen leeeeeeenge, men ingenting på ve side av magen eller oppe så der har jeg svaret på det! hehe.. Er i uke 32 nå.. Jordmor fortalte at de kom til å prøve å snu han hvis han ikke gjorde dette selv i nærmeste framtid, og hvis det ikke gikk så ble det keisersnitt! (TAKK OG LOV, SETEFØDSEL FRISTER IKKE!!!! hehe..) Det jeg lurer på nå er hvor lang tid i framtiden FØR terminen er normalt å prøve å snu baby'n hvis han ikke har snudd seg selv? Har hørt ca 1 uke før terminen...? Og blir det keisersnitt er det vel normalt å "bli tatt" 10-14 dager før termindato'n vel? Har termin 19 februar så da blir jeg vel evt tatt en gang mellom 5-11 februar ut i fra kalenderen.....?? Skal på fødeavdelingen 8. januar for å snakke med en jordmor der på avdelingen om fødestillinger da jeg har prolaps etc... må vel få henne til å sjekke om han har snudd seg da vel???? Vil ikke ha HASTE-keisersnitt pga seteleie så vil gjerne ha ting klart litt FØR evt fødselen starter av seg selv da... hehe..
Denise:-) Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 vet ikke hvor lenge før termin de prøver å snu babyen, men blir det keisersnitt så blir det lagt til 7-10 dager før termin. dette for å unngå pusteproblemer hos babyen.
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Har fått masse råd om hvordan du kan "oppmuntre" ungen til å snu seg med hodet ned; stå på alle fire 10 min/dag, gå mye tur osv, men har vel liten tro på at det funker:) Selv skal jeg til JM og sjekke leie onsdag og håper og ber om at han skal ha snudd seg riktig vei nå! Lykke til!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Jeg skal på UL i morgen for å sjekke leie,jeg kjenner jo spark over hele magen,så jeg har absolutt ikke peiling. Men ett eller annet rører seg da konstant oppe på høyre side,så vi får håpe at det er bein. Men jeg trodde de hadde sluttet å snu babyer jeg,fordi det var så stor sjanse for at de kunne snu seg tilbake igjen? Men ikke vet jeg. Tror det var noe jeg leste inne her en gang for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå