Gjest Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 OG at andre kommenterer den? Da jeg ventet førstemann ventet, og ventet og ventet jeg på at magen skulle komme. Jeg skrev inn bekymrede innlegg her inne over mangel på mage og fikk kun svar i gaten "du skal være glad du ikke har stor mage, den er bare i veien likevel", "den kommer tidsnok og da blir du bare dritlei", "vær glad du ikke har mage for alle bare kommenterer den da" osv. Bare negative ting. Så kom endelig magen rundt uke 19 og da kom den fort, bare noen få uker senere hadde jeg en stor og god kulemage og jeg forble større enn snittet ut svangerskapet. Båpde andre gang og nå kom magen mye før, rundt uke 9, og nå er den stor og fin på meg, omtrent som de fleste som er rundt uke 22-24. Og jeg trives med den jeg. Synes det er kos og stas at magen er så svær og synes det er kjempekoselig at andre sier det også, for det er den jo og det SKAL den jo være!!! Herlighet hva forventer dere, at det ikke skal synes at dere har en baby i magen??? ;-) Joda, klart den fører endel plager med seg etterhver, den forverre sko og sokke situasjoner osv, men den er jo så flott og koselig :-) Jeg kan da ikke være den eneste som synes det er gøy med stor mage og som faktisk liker at andre kommenterer den også? Eller?
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Jeg FORVENTER ikke at d ikke skal synes at jeg har en baby i magen, men erfaringen tilsier at d ikke kommer til å være spesielt synlig før jeg er rundt seks mnd på vei... Lite jeg kan gjøre med det da... OG jeg syns d er deilig, har liksom nok å dra på fra før, så trenger ikke en diiiger mage i tillegg liksom MEN, klart du skal være glad for magen din, jeg er sikker på den er nydelig Gravide mager er kjempekoselige, små eller store eller hvordan de nå er... Kos deg med magen din du:)
Minnie_Moon Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har nesten ikke mage... Men jeg kler meg gjerne så det vises at jeg er gravid. Gleder meg til den blir større, og kommer til å være stolt av magen min og glad når noen kommenterer den!
Cam_gutt_4_6 Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Gleder meg vilt til magen kommer ordentlig frem jeg! -Alle snakker om hvor bra 2.trimester er, og at den gravide føler seg bra.. -Jeg kjeder meg ;-) Magen er bare så vidt syneslig og jeg kan heller ikke kjenne noe særlig liv enda.. -Gi meg noen skikkelige tegnt på hva som vokser der inne, så blir jeg glad og fornøyd! Må innrømme at uka på overtid var magen litt tung, men før det, så trives jeg super godt med stoor mage! Er også i uke 16, og gleder meg til tiden som kommer!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Jeg også elsker å ha stor mage og få kommentarer på det ) Synes det er helt vidunderlig selv om du har rett i det med sko og sokker etterhvert... Men det blir bare en bitteliten sak, liksom. Det er jo en BABY inni der! Fantastisk!!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg er i uke 20 og ingen ser det på meg enda at jeg er gravid. Det gjør meg ingenting at magen er liten,skal vel alltids få stor mage. 'Jeg er 2.gangsfødende. Bilde kan du se viss du trykker på nicket mitt. Det er tatt 19+4 tror jeg. Klart jeg gleder meg til større mage,men akkuratt nå er jeg fornøyd med sånn den er.
Fallerifallera Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Jeg koser meg egentlig med den jeg, men har hatt noen dager hvor jeg følte meg litt unormalt diger! Var godt over normalen på symyseskjemaet + møtte kusina mi som er like langt på veg som meg og magen vistes ikke litt engang!! Men etter noen støttende ord her inne har jeg skjønt at jeg kanskje ikke er så unormal likevel, og det var litt godt! Mye å bekymre seg over altså!
BensMor Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Magen begynner å komme nå hos meg, og hvis jeg "glemmer meg" og slapper helt av, er den ganske stor. Det er bare det at vi gjerne skulle skjult det en liten uke til, for mannen min vil gjerne pakke inn ultralydbildet fra uke 14 som en gave til foreldrene som ikke vet det ennå. Vi skal feire jul sammen med dem. Jeg får øve på å holde den inne!
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 jeg koser meg masse..magen er på 21cm(symfysmål) i uke 18...er 5cm over den røde streken..hehehe.. men i går var vi i dåp..alle snakket om magen min..koser meg masse jeg..stor og fin er den..
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Ja, det er klart at når SF-målet er stort så blir amn jo litt bekymret i første svangerskapet, det var faktisk jeg også når jeg gikk mange ruter over det grønne feltet (ble til slutt henvist til ekstra ul), men nå vet jeg jo at dette er vanlig for akkurat meg, jeg bærer ungene mine slik at magen blir ekstra stor og SF-målet ekstra høyt. Godt å lese at det ikke bare er jeg som koser meg med stor mage da! :-)
gosnut Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Jeg elsker magen min!! Måtte den blir diger!!
Fallerifallera Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Men ungene dine ble ikke kjempestore likevel liksom?? Må bare spørre - har liksom sett for meg å få en 6-kilos unge nesten..
maiprins Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Hei Jeg koser meg med magen min - er ikke sikker på om den er veldig stor men jeg koser meg uansett jeg ;-) klem fra meg
Teltpluggen Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 Jeg GLEDER meg til den store magen kommer jeg:) Og kommentarene som kommer med den også Syns det er kooooselig:)
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #15 Skrevet 18. desember 2006 De var begge 52 cm og 3900g og 4070g, 35 og 36 cm om hode (og tro meg, det er den biten som teller! ;-)) Så litt større enn snittet var de jo, men ikke kjempestore nei. Egentlig helt som forventet siden jeg selv var ca 3700g og min mann var ca 4200g, guttene var midt i mellom våres fødselsvekter.
Xenaen Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Hei igjen! Har vært hos jordmor idag, s-fmålet mitt var på 18, så jeg begynner å få skikkelig mage. Må jo bare si at det er en lettelse egentlig, for man slipper denne forferdelige perioden der man bare ser småfeit ut- du vet! Og ingen trenger å være redde for å spørre om jeg er på vei -. det vises jo meget godt! Jeg har ikke fått slik mage i de tidligere svangerskapene, men kanskje var jeg bedre trent da? Eller noe sånn. Nei det er godt å slippe å late som om man er gravid. Forresten i forrige svangerskap sa jeg ikkeno på jobb før jeg var så her langt på vei - uke 16, men ingen så det. BITTELITT annerledes nå, ja!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 18. desember 2006 #18 Skrevet 18. desember 2006 Elsker å vise fram den voksende magen.. Er jo veldig spesielt når det syns hva som ligger der inne.. At man ikke bare har spist mye snop..
prins 07 og prinsesse 09 Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 ja d e deili m stor mage- min ser nu gjerne litt større enn d den egentli e pga litt mage fra før av, men nu har dn i allefall fått gravidform sånn at ikke folk trur vekta har tatt av- hehe er 24+5 i dag og har gått opp 5kilo- e det mye? men har sikkert 20 kilo for mye fra før av da, men tenke sånn i forhold til andre i samme uke
Tvillingmamma Mars07 Skrevet 20. desember 2006 #20 Skrevet 20. desember 2006 Magen min er stor, og jeg er stolt av den! Den begynner å bli litt tung. Folk spør om jeg skal føde snart, og alle blir like sjokkert når vi forteller at tvillingene ikke skal komme før i slutten av mars. Men det er moro! Jeg lurer noen ganger på¨hvor stor den egentlig kommer til å bli, men de tar seg vel den plassen de trenger der inne, tenker jeg! God jul til alle store og små mager!
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 20. desember 2006 #21 Skrevet 20. desember 2006 Du er ikke alene Jeg liker magen min bedre på kvelden enn om morgen jeg - for da er den så stor og fin! 1. gangen noen strøk meg på magen var det litt rart - helt ny opplevelse vet du. Nå synes jeg det er BARE kos!!
Wiik-28.05.07 Skrevet 20. desember 2006 #22 Skrevet 20. desember 2006 Syntes det var kjempe stas med stor mage ved forrige svangerskap jeg også, men de siste 2 mnd, ble jeg veldig stor og tung, og alt ble bare slitsomt, tungt og et pes. Stolt av magen var jeg, men den kunne godt vært litt lettere!! He he... Er nå 17+4 og magen buler. Men ikke så mye som sist, er nok litt mer aktiv med en liten jente å løpe etter... Håper jeg ikke legger på meg så mye som sist, for det er nok det verste.(Gikk opp 25 kg) Så om jeg passer meg litt for brus og godis, så skal jeg bedre kunne nyte kulen. Merker det er nesten litt irriterende når folk nevner at jeg ikke er så stor... så jeg liker nok at det synes godt! He he... magen blir nok akkurat så stor som den skal! Noen får den mer utenpå enn andre, så derfor er det stor forskjell på magene... Riktig god jul!!!!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 20. desember 2006 #23 Skrevet 20. desember 2006 Elsker magen min.Vokser og strutter...herlig og gå gravid nå som jeg kaster opp mye mindre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå