gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Hadde litt blødninger,sinnsyke nedpress og det kom noe som sterkt kunne minne om fostervann i helga. Sambo blei litt redd,og ringte utover på Tønsberg sykehus i går kveld for å høre om det var no farlig,eller om jeg kunne vente til jeg skulle på kontroll hos jordmor i dag. Fikk beskjed om å komme utover så fort som mulig pga infeksjonsfaren om det skulle være fostervann. Vel,vi fikk fiksa barnevakt til de to eldste,og dro utover. Blei møtt av ei jordmor,som egentlig ikke var så verst. Hu kobla meg til ctg,tok papira mine og forsvant. Hu kom tilbake ei stund etterpå,og forklarte at hu ikke ville undersøke om no åpning eller no,for det kom legen til å gjøre når han kom. Det gikk noen minutter,så kom legen som etter min mening burde jobba helt for seg sjøl inne på et lager eller no...for makan til arrogant,sur og frekk fyr har aldri jeg møtt før!!! Han tok en kjapp titt på papira mine,kommenterte surt vekta mi,måtte for all del ikke legge på meg no mer nå (har gått opp bare 3 kilo hittil,og er 37 fullgåtte uker i morra!!!!) ,og sa "se å få av deg klærne og sett deg oppi den stolen!! Ikke no forheng eller noe å skjule meg litt bak,og det å prøve å kle av og på seg nå,er ikke det letteste liksom. Så jeg fikk nå etter mye styr av meg buuksa,og fikk krangla meg på plass oppi den stolen,og beina i bøylene ( har sterk bekkenløsning,så det er alt annet enn lett) Han tok en sånn kjempekald greie og skulle ta en sånn prom-test som han kalte det,det var gjort på null komma null. Men ikke no gyn.undersøkelse ang åpning eller no. Sambo spurte om det var no tegn til åpning,siden fastlegen min sa det forrige uke at jeg hadde to cm. Han legen snudde seg mot sambo og sa i en skikkelig sur tone at "nei,ikke no åpning eller modning her!" og han hadde ikke sett etter en gang!!!! bare tok den kalde greia og en bomullspinne for å få tatt den testen!! Så begynte han å krangle om termin,enda den er korrigert fra både jordmora mi,fastlegen min og fra den siste UL og har blitt slått fast at det ER den 11 januar som er rett termin,mens han tosken der ville ikke gi seg på at det er 26 januar. Fikk så øra flagra om jeg virkelig ville den lille så vondt at jeg ville ha hu ut nå,og at jeg måtte da for guds skyld skjønne faren ved å få et så prematurt barn. Jeg sa da at jeg gikk ut i fra den 11 januar og at da blei i tilfelle den lille ikke så prematur,siden fastlegen min og de mente det samme,og fikk til svar at " de jobber IKKE her på sykehuset,så dette bestemmer vi legene her på føden!!" Han begynte da å snakke om denne testen,og jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare om blødninger og det der,men hver gang jeg åpna kjeften for å si no,så avbrøyt han meg så bryskt at jeg fikk ikke sagt noe som helst no mer...håper inderlig ikke at jeg dumper borti samme fyren når fødselen virkelig er i gang,for han der har hvertfall IKKE no å gjøre i den jobben han har.. Huff...mye klaging og myr rot detta her...men godt å få skrive ut litt før jeg skal til jordmor etterpå...
kokosbolle Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Hårreisende! Send inn klage etter at du har fått samlet tankene dine litt. Skriv den gjerne sammen med samboeren din!
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2006 Lurte litt på det ja,men husker ikke hva han hett blei så forbanna at navnet ikke har festa seg...
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 SKRIV KLAGE TIL SYKEHUSET!!! Nevn hvilken dato og tidspunkt du var der, så finner de nok ut av hvem det er.
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2006 Da skal jeg gjøre det..tusen takk for tipset
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Send klage ja... Sånne har ingenting der å gjer !!
Simåne Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Huff, fikk skikkelig vondt av deg nå....... Slike respekt løse mennesker skulle aldri ha fått låv å jobbe som leger!! Noen tror jo at de kan være så j.....arogante bare de har studert seg frem til en tittel og en uniform, men har glemt en viktig del av det å jobbe med mennesker respekt og sosial kompetanse!!!! Håper du sender en klage, det står sansynligvis i papirene hvem som unnersøkte deg. Lykke lykke til! si i fra om at du vil ha en annen lege, vist du møter han igjenn.
♥bebi♥ Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Herregud.. Greit at detta er rutine for legene og at de gjør det flere ganger om dagen osv..men, det er faktisk ikke en "vanlig" ting å være gravid. fy faen så respektløst.. særlig fordi man også kanskje er litt mer følsom nå pga alle hormonene.. nei fy faen.. noen folk assa.. de passer ikke til jobben sin!!
Villemo3 Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 For en idiot!!! Og hvordan i huleste jan han si at du ikke må legge på deg mer enn 3 kg??? Hadde jeg lagt på meg så lite så hadde jeg vært kjempestolt!
Tokka Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Enig med de andre. Skriv en klage! Slike leger bør miste retten til å praktisere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå