Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan få baby på 6 uker til å svelge tran? tranen bare renner ned i halsen hans. virker som han får litt i vrangen. vi bruker skje å gi tranen med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøve å ha det i en flaske. For da må han suge den ut.

Skrevet

men han liker det ikke, så tviler på han vil suge. hva med å gi det fra kopp?

Skrevet

ja.. men det skal jo være sunnere med tran...

Skrevet

hadde håpt vi kunne få han til å like det. har ikke prøvd mange gangene. må gi det en sjangs i hvert fall.

Skrevet

jeg spurte om det samme for en stund siden her inne, fikk et veldig godt råd: gi det til han når han er sulten!! Det hjalp for oss, nå får han på flaske!

Skrevet

Prøv å bruke små engangssprøyter. Fåes på apoteket. Sprøyt tranen inn på innsiden av kinnet.

Skrevet

Jeg begynte med lite tran på skjeen og ga før maten. Vet om flere som tar lok litt på fingeren sin så fikk baby sutte den i seg. Anbefaler den med sitronsmak. Den sklir ned som bare det nå. Gir riktignok fra liten teskje så det er lettere å få i munne.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at det var kun den orginale tranen vi kunne gi spedbarn; ikke den med sitronsmak..?? Noen som har hørt noe annet?

Skrevet

På apoteket får du sånn sprøyte som du kan gi han det med. Men husk å sprøyte det inn mot kinne hans inni munnen og ikke rett på tunga....for ellers har det lett for å komme ut igjen...

Skrevet

Det er helt normalt at de "spytter" ut tranen igjen eller ikke klarer å svelge den i begynnelsen. Babyen skjønner ikke helt hva som skjer når han/hun får en skje i munnen, han/hun vet jo ikke hva den skal brukes til, og har gjerne ikke teknikken i orden for å svelge det ned på den måten. Hvis du fortsetter å "øve" med skje, skjønner han det nok etter hvert, og svelger unna. Jeg synes det er unødvendig å styre med sprøyte eller flaske, det er lettere å øve med skje - så lenge man godtar at de ikke får i seg så mye i begynnelsen. Begge mine barn har tatt tran fra skje etter noen ukers øving. Om de får i seg akkurat 5 ml i begynnelsen er ikke så farlig, mener jeg.

Skrevet

Ga tran med sprøyte først, men gikk ganske fort over til skje. Bruker plastskjeer fra avent - disse er kjempefine.

Gir det når de er sulten, og de slurper det i seg :-D

Må legge til at de får minifom før hvert måltid, så er vant med å spise fra skje.

Skrevet

de sa til meg på hs at det var heeeelt ok å gi den med sitronsmak! Så ja, jeg har hørt noe annet... :)

Skrevet

Jeg fikk tranflasken på helsestasjon, og den var med sitronsmak. Så hvis helsestasjon deler den ut så må kan det jo ikke være noe galt med det!

Skrevet

fikk også tilbud om den med sitronsmak fra helsestasjonen, men vi har den barnetranen vi. Eldstejenta på 2,5 år kommer med flaska sjøl, så smaken er nok ikke så verst... ikke vært nok flink til å gi minstejenta tran.. glemmer det... Fy meg, må huske!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...