Gå til innhold

1,5 år, spiser ikke huff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

min gutt på 1,5 år nekter å spise. Må tenke ut hva nytt jeg skal lage til ham hele tiden. Han likte Nestle's fullkornsgrøt med eplesmak som er beregnet til barn fra 8 mnd. Det fikk han som frokost og før leggetid. Nå nekter han å spise det, så etter å ha kastet det i søpla i en hel uke kuttet jeg ut grøten. Så var det brødskive til frokost men det spiser han ikke. Prøvd med frukt og yoghurt til lunsj. En skje inn så vil han ikke spise mer. Huff, gutten er småspist. Til middag har jeg prøvd fiskekaker, Nestles middagsglass, pizza likte han, og brødskive med torsk likte han også, men utenom det er det lite som frister. Jeg lager ris med grønnsaker og kylling annenhver dag til han for det liker han, men den siste tiden kaster han det ut fra munnen igjen, vil liksom ikke tygge maten, bare spytte det ut igjen uten å smake på det.Ble anbefalt å ha en pause på 4-5 timer. Tro meg gutten viste ikke tegn på at han var sulten.

Glemte å si at han aldri har likt mat med store biter, han må ha alt grovmoset. Kaster opp hvis det er noen store biter. Trodde det var mandler men det er det ikke (bekreftet etter legesjekk). Vi har testet han for diverse matallergier siden han kaster opp mat nesten uten grunn.Ingenting som har slått ut.

Er det noen andre som kjenner seg igjen? Noen tips til en mor som prøver å være oppfinnsom dagen lang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gjøre det å spise litt morsomt kanskje? Vet ikke helt jeg, litt vanskelig det der. Lage brødskive med smileansikt på f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...