Gå til innhold

Hvorfor MÅ alle ha to navn?!?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at mange her inne tydeligvis på dø og liv MÅ gi barnet to navn,- hvorfor?

Ser også at mange sliter med å finne navn nr to,- hvis man har problemer med å finne et selv,- hvorfor ikke droppe det helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også tatt opp dette før. Tror faktisk at det er en tradisjon i mange familier med å ha to navn. Jeg mener at man ikke skal gi barnet mere navn enn det som blir brukt til det daglige. Hvis begge navna blir brukt, så syns jeg det er ok å ha dobbeltnavn.

Lange dobbeltnavn som Leandra Josefine blir bare tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten teori her er at i våre dager får man oftes 1-3 barn max. Derfor pøser man på med navn til disse få barna man får. Skulle selv bare gi ett fornavn og ett etternavn til min jente...Ho har fått to av hver. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For træddefte gang (minst) !!! La oss velge å vrake i navn da, tar du skade av det kanskje Hovedinnlegger(og alle andre med samme innlegg)?? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er morsomt med flere navn selv om man ikke nødvendigvis bruker begge. Jeg kjenner noen som har begynt å bruke begge navnene sine i voksen alder fordi de synes det er finere, og også flere som bare bruker mellomnavnet sitt fordi de liker det best. Selv heter jeg noe ganske vanlig og kjedelig og har hele livet ønsket meg et mellomnavn. Har man det, har man liksom muligheten til å bruke bare ett eller begge, alt etter hva man liker best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG tar ikke skade av at noen har to navn men det gjør muligens noen BARN?! Husker svært godt at mange av dem som hadde to navn ble spurt av hver bidige barnehagetante eller lærer om de brukte begge eller bare det ene,- og de fleste var faktisk ganske lei av dette spørsmålet.

Når det nærmest har gått sport i å finne de mest "fantastiske" navnekombinasjonene (NB! dette tror jeg heldigvis bare gjelder de aller færreste) synes jeg det til syvende og sist ikke gavner barnet og man bør kanskje prøve å holde litt tilbake?! -- Spør bare jeg, da!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et utolig kort og enkelt fornavn og og etternavn. KJEEEEEEEEEEEDELIG!!!!

Derfor skal mine barn få Både to fornavn og to etternavn, selv om bare et vil bli brukt til vanlig! :) Det har noe med personlig identifisering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt mitt andre fornavn noen gang annet enn når jeg signerer (bruker initialen) og på alle offentlige dokumenter. Men jeg er likevel veldig glad i navnet mitt og ville alrdi ha vært det foruten. Fikke kanskje spørsmål om jeg brukte begge endel ganger, emn det var da ikke noe problem. Har ALDRI opplevd det som en byrde. Hva slags byrde skulle det være??

Jeg gir også mine bare et andre fornavn som vi ikke bruker til daglig. Så får de selv bestemme om de vil beholde det, fjerne det eller bruke det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...