Gå til innhold

Til dere som har tatt peicilin/antibiotika under svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysjerrig på hvilket slag/merke dere fikk av legen deres?

Er såååå skeptisk..Var dere i tvil om dere skulle ta det?

Har vært gjennom en kur på 10 dager nå:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok antibiotika for noen uker siden, apocillin. 1gram tre ganger dagen i ti dager.

Var så syk at jeg aldri var i tvil om jeg skulle ta. Det står dessuten i pakningsvedlegget at det ikke er farlig for barnet. Tror barnet har det bedre med en frisk mor.

Skrevet

Jeg tok apocillin i 7 dager.Husker ikke hvor mange gram, men tok en pille både morgen og kveld. Var veeeldig skeptisk, for jeg har mistet to ganger i ma, men legen overbeviste meg om at det var bedre at jeg tok de enn at jeg utviklet lungebetennelse. Har vært på ul etter kuren og alt så veldig bra ut med barnet:)

Skrevet

Jeg fikk Apocillin som jeg tok i en uke. Hadde halsbetennelse, og klarte ikke svelge (fikk da ikke i meg mat og drikke) pluss at jeg hadde høy feber.

Det er en grunn til at en får Apocillin, det er ikke bevist at dette legemiddelet skader barnet.

Høy feber hos mor, derimot, er ikke bra for bebis.

Skrevet

Jeg hadde nyrebekkenbetennelse og fikk Selexid(tror jeg det het)

Skrevet

Jeg hadde en så kraftig infeksjon at jeg bare "måtte" ta en kur, var jo litt i tvil, men når smertene er SÅ intense...........fikk Furandantin. jeg tåler ikke Selexcid.......

Skrevet

Jeg hadde uvi helt i begynnelsen, blødde hadde ikke noe valg måtte ta selexid. Det virka heldigvis og legen mente bestemt at det ikke skulle være skadelig...så nurket på ul i uke 12 og da var alt som det skulle ( : så tror nok det gikk bra...

Skrevet

Jeg har akkurat avsluttet en tidagers apocillinkur, legen viste meg til og med i legemiddelhåndboka hva som sto om graviditet og amming, og det var ikke farlig.

Skrevet

Jeg sitter her nå med både ørebetennelse og bihulebetennelse. Fikk Apocillin 660 mg i 11 dager av legen. Han sa at det var trygt å ta når jeg var gravid. Har også tatt en 3-4 paracet for å senke feber en dag og for å dempe hodepine. Likevel er det masse liv i magen! :o) Tror ikke hun tar skade av det faktisk. Må vel være bedre å få en frisk mor som noen over her nevner.

Skrevet

Min het Amocicillin (sikkert feilskrevet) Legen min sjekket med en ekspert av et slag for å forsikre seg om att den var ufarlig for gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...