*3barns mamma* Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 hvilken forsikring har dere og hvorfor? jeg skal forsikre vår sønn nå men,syntes det er et vanskeligt valg om hvilken for det er så mange og vet ikke hva som er mest gunstigt...hva blr jeg forsikre han for?
mamman&andrea Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har ikke peiling på hva som er best eller biligst eller noenting. Jeg valgte Barnets Trygghetskonto i posten, og der følger forsikring inntil 600 000 kr med uten at jeg behøver å betale noe ekstra, må bare ha konto der. I tillegg betaler jeg 130 kr pr mnd for forsikring hos Gjensidige. Den dekker mer enn den i postbanken, så tror hun skal være rimelig godt forsikra
Huldr@ Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Vi har valgtVesta forsikring til barna våre. Dette fordi Vesta og Storebrand har de beste forsikringene - men vi får rabatt på vesta-forsikringene fordi vi er Nordea-kunder. Det var viktig for meg at det var en forsikring som dekker ved sykdom, ikke bare ulykke. Ulykker skjer jo veldig sjelden, det er større sannsynlighet for at barna blir ufør av sykdom.
M&T mamma Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Det er helt riktig at disse to har de beste. Så vidt jeg vet er det ingen andre selskaper som dekker sykdom, og det er stort sett sykdom som gjør barna våre uføre. Vi har barneforsikringen vår Storebrand og annen forsikring annet sted. Vårt hovedforsikringsselskap forsøkte å få oss til å tegne barneforsikring hos dem, men da de fikk vite at vi hadde den i Storebrand så anbefalte de at vi beholdt den - fordi at de ikke hadde noe som var like bra!
*3barns mamma* Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2006 tusen takk for svar.. dytter denne litt opp så jeg kansje får enda mer svar..
Glad_mor Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 vi har også Barnets Trygghetskonto i posten som gir en gratis forsikring, ellers har vi tenkt litt på forsikring gjennom Dnbnor. Tror at det er if....
lena1983 Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 vi har med if. dekker bra, der fdår en også utbetalt en sum på 100000 feks viss barnet får en livs varig sykdom som feks sukker syke, for at en da kan reise vekk og klare å tenke over situasjonen å handtere det best mulig. var flere andre sykdommer det gjaldt også
nove Skrevet 19. desember 2006 #9 Skrevet 19. desember 2006 Har IF sin Super Barneforsikring. Har sjekket litt rundt med tanke på hva man får dekket osv og dette er faktisk en av de som dekker mest... F.eks i Vesta får man ikke tilbud om utbetaling ved yføre, i Storebrand får man ikke dekket invaliditet som følge av sykdom.. Gjensidige sine dekninger blir veldig dårlige etter barnet har fylt 18...Det er mye man skal ta hensyn til når man sammenligner altså! Så alt i alt så syntes jeg at IF hadde den beste løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå