Gå til innhold

Hjelp. Han sover på magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 5 mnd gammel og driver og snur seg på magen når han sover.

Er det farlig når han bare er 5 mnd?

Har ikke lyst til og putte på han sele i senga, men kan jo ikke se på han hver heltime heller.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min snudde seg til mage fra han kunne det selv (ca 3 mnd). Vi ble helt utslitt av å snu ham tilbake til rygg (han våknet av og til og slet med å bytte stilling), men til slutt slo han seg til ro på magen. Etterhvert sluttet vi å være engstelig fordi han foretrakk å ligge på magen. Tror at om dere passer på at han ikke har noe foran ansiktet når han sover så går det sikkert helt fint. Og din sønn klarer kanskje å snu seg fra mage til rygg også?

Skrevet

Jeg vet ikke om det funker for deg, men jenta mi våkna enten med beina til værs i enden av vogga, eller med hodet i kanten andre veien da hun var 2-3 mnd. Etter at jeg stappa dyna inni madrassen ganske stramt rundt henne, ble det slutt på de bevegelsene. Ellers er vel babysafe det tryggeste.

Det er stor risiko for krybbedød fram til babyen er 1 år, så jeg personlig hadde ikke følt meg trygg. Men jeg og mine to søsken vokste opp ved å ligge på magen, men det er jo alltid en liten utrygghet...

Skrevet

Hvorfor vil du ikke bruke babysafe? Vi begynte med det da lillegutt begynte å snu seg i senga da han var rundt fem mnd. Nå sover han mye bedre + sparker ikke av seg dyna heller. Anbefales!!:-)

PS: Har hørt at det ikke er farlig at de sover på magen når de er så store at de snur seg selv altså. Vi begynte mest pga det med dyna + at han ikke fikk til å sove på magen. Begynte å grine så fort han hadde snudd seg

Skrevet

Hei, vi hadde samme problem for et par mnd siden (hun er 7 mnd nå). Her var problemet at hun våknet og skrek hver gang hun havnet på magen. Hun snudde seg i søvne, og det var tydelig at hun ikke ønsket å ligge slik lenge. Også hadde hun problemer med å snu seg tilbake. Vi endte opp med sånn pose som knyttes i sidene til sprinklene, og nettene har blitt helt annerledes. Fra å våkne hele tiden og få dårlig søvn, sover hun nå i strekk fra kl. 19.30 - ca. 6.00. Helt fantastisk. Hun sover så rolig og er mye mer uthvilt selv også. Jeg hadde også tvil om å "spenne henne fast", men etter å ha hørt på hun svenske som skrev "Sove hele natten" fortelle at små barn/babyer trenger å vite at de blir holdt og at de ikke faller til bakken (urinstinkt), så tror jeg faktisk at hun føler seg tryggere når hun er spent fast. Virker i hvert fall slik.

Kjøp en pose og prøv. Går det bra, så er det verdt det. Går det ikke bra, så har du "kastet bort" 300 kr (Sparkjøp).

Skrevet

Han klarer og snu seg tilbake, men er faktisk ikke så flink til det. Og gjør det aldri på natta.

Føler meg ikke trygg på at han ligger sånn, liker det ikke.

Har en kjempe bamse til han, kanskje prøve og legge den ved siden hans. Da blir det ikke plass og snu seg. Og prøve og pakke han godt inn i dyna samtidig.

Takk for svar.

Skrevet

Er sånn pose og baby safe det samme?

Har hørt så mye negativt om bruk av sånne ting. Men det er kanskje ikke så ille som jeg har hørt.

300,- er jo ikke all verden heller da.

Skrevet

Jeg tror det er det samme. Det finnes også en sånn matte til å legge under madrassen som registrerer pustestopp. Kanskje det er babysafe. SIkkert noen andre her som har peiling (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...