Gå til innhold

kontantstøtte og arb.ledighets-trygd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg rett på kontantstøtte når jeg går på arb.led.trygd????''

jeg har søknaden klar for den lille tulla vår er over året nå.., men jeg tør ikke sende den i tilfelle jeg mister dagpengene mine....

(vi har ikke fått barnehageplass enda og jeg vet at en har krav på kontantstøtte sålenge barnet ikke er i barnehage)

noen som har fått begge deler ????

Skrevet

Kontantstøtte henger kun sammen med om barnet ditt har barnehageplass eller ikke, så det er fullt mulig å få kontantstøtte OG arb.ledighetstrygd.

Skrevet

Ser nå at du skriver du har søknaden klar.. Vewl, vel, lvar itt kjapp der, gitt.

Men bare send! Som nevnt over også, så lenge du ikke har bhg-plass, mister du ikke k-støtten. Og hvis du skulle få plass i park, beholder du også støtten, bare så du vet det.

Skrevet

jeg mottar kontantstøtte og går på dagpenger... går fint det...;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at vi måtte ha 100% barnehagepass hvis jeg skulle få 100% dagpenger. Jeg måtte kunne ta en jobb med én gang, og dermed ha barnepass...

Skrevet

D kan jeg ikke skjønne at de sa. Jeg har også søkt om dagpenger og ingen spurte om ungene går i bhg eller ikke!!!

Skrevet

hei igjen, tuusen takk for mange svar, jeg har nå sendt søknaden idag for jeg ringte og dobbelsjekka med arb.kontoret og det hang ikke sammen så jeg skulle ikke miste dagpengene av den grunn....

jeg er jo eeegentlig ingen reell arb.søkende sålenge jeg ikke har plass til henne i barnehagen MEN: jeg kan for.eksempel få noen andre til å passe henne om jeg skulle få meg jobb

jeg er som noen andre: jeg søker IKKE jobb før jeg får barnehageplass, dermed basta, vi faller litt imellom 2 stoler...., og jeg har ikke dårlig samvittighet, staten er fullt klar over dette, men d er ikke så mange enda og det vi skje toppen i 2 år at en får begge deler utbetalt, men d vil jo ikke skje for arb.ledigheten er jo såå lav, d som vil skje er at jeg vil miste dagpengene mine om en jobb faktisk SKULLE dukke opp nå..., at jeg må takke nei for eks...

jeg håper bare at jeg ikke må betale pengene tilbake..., men da finner jeg på en god grunn...d e no syykt at d må være sånn, men slik er d blitt...

-hovedinnlegger-

Skrevet

Så lenge dere kan ta en jobb når dere får en er det det samme for nav hvem som passer ungen(e) deres, men dere kan ikke si nei til en jobb bare fordi dere ikka har barnepasser for da er dere ikke en reell arbeidssøker.

Skrevet

Helt enig med deg, men ingen har noe bevis på at du ikke kan få noen til å passe ungen din _om_ du skulle være så uheldig å få tilbud om jobb. Men nå kommer jo ikke akkurat nav løpende etter deg med jobbtilbud heller så det er i og for seg ikke noe problem. Lat som om du søker jobber, sikkert mange som gjør det.

Jeg hadde gjort det om jeg ikke hadde fått bhg plasst til gutten min og jeg har vurdert å ta han ut av bhg for å få de ekstra kr, men han trives så godt at jeg har ikke samvittighet til det;-)

klem fra meg!

Skrevet

Jeg er i omtrent samme situasjon som deg og har vært arb ledig i ca 3 mnd nå. for et par uker siden ble jeg kalt inn på møte der jeg måtte inngå en avtale om at jeg MÅ søke minimum 5 jobber pr mnd, melde meg for alle vikarbyråer og ringe til Aetat 1 gang pr uke for å høre om de har jobber som ikke er utlyst på nettsidene deres. Hvis jeg ikke følger avtalen vil jeg miste dagpengene mine. Fikk ny time om 3 mnd og da må jeg vise frem en skriftlig jobblogg som viser hvilke jobber jeg har søkt på og hvordan jeg har gått ferm etc..... De er ganske strenge altså! Tenkte bare jeg skulle si det.....

Sitter her også uten bhage plass og syns situasjonen er ganske horribel. Har ikke lyst å plassere gullet hos hvilken som helst dagmamma heller ( dessuten er 99% av dagmammaene svarte ( ikke hudfargen altså hehe! Ergo oppfordrer nesten nav til bruk av svart arbeidskraft på dette viset!!!!!! Grrrr!!) Full barnehagedekning innen høsten 2007 my ass, altså. Hvordan skal de klare DET da? Trylle?!?!!

Snøft.......

Skrevet

Jeg var i samme situasjon, men kom aldri så langt at jeg var på samtale. Men jeg hadde uansett bestemt meg for å spille med åpne kort, uten bhg-plass kunne jeg ikke jobbe. Mulig det ikke hadde funka, men det er så kjipt å begynne å juge om det der.

E tips: når du blir innkalt til individuell samtale, si at det ikke passer, så blir den utsatt noen uker. Så kjøper du deg LITT tid, i hvert fall..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...