Gå til innhold

2 mnd hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utrolig rolig gutt...... I går spiste han kl 10,14,18.30 og så videre utover kvelden. Hadde da sovet natt 10 timer ca 00 til 10.......

Syns jo dette er altfor sjeldent.... Men han skriker sjeldent etter mat. Rett og slett veldig rolig. Men eg syns jo han er ALT for rolig.... En stund siden han har spist om natta.... en ukes tid kanskje...... Kanskje jeg skal pröve og legge han til oftere...... uff syns alt er så vanskelig. Han er 9 uker nå............ Det er så mangen spm. Og föler meg ganske dum til tider...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt dier barn fra 6 uker til 3 mnd mellom 6 og 10 ganger i døgnet.

Prøv i hvertfall å legge til hver tredje time på dag. Og sove 10 timer hørtes mye ut (men jeg skal ikke utelukke at det er normalt for han..), normalt begynner noen å sove så lenge som 6 t ved denne tiden.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å ta en ekstra sjekk hos hs eller lege og for å utelukke at det er noe galt ;-) Ingne spm er dumme her forresten...

klem og lykke til

Skrevet

min baby drikker hver 3. time på dag, avogtil er det 4 t mellom måltiden. på natt sover han mellom 5 og 6 t før han vil ha mat igjen.

du kan jo få vege han på helsestasjonen???da vet du om han legg nok seg..

mamma hadde det sånn med meg, la veldig lite på meg før 6 vekerskontrollen, men virket fornøygd, men var vel egentlig slapp..

lukke til!!

Skrevet

Jenta mi er svært lik din! Du skal ikke vekke de hvis de legger på seg nok! Mi la på seg litt lite i starten, og vi måtte da vekke henne etter ca 4 t.. på dag. HUn sover hele natten, og nå legger hun godt på seg! 450g på 2 uker er jo bra! Ikke vekk han hvis han får nok mat hvertfall... bare vær glad for at han ikke har kolikk etc...=)

Skrevet

Selfölgelig er jeg glad han ikke har kolikk..........:) Men når guten nesten aldri skrikker....... Han prater jo litt og "ler" sånn av og til og smiler og ser seg rundt. Men syns ikke han er noe super kvikk. Han var 4500 g og 55 cm ved födselen. Nå når han var 9 uker var han 6700 det vil si at han lagt på seg 2200 gram de ukene omtrent 240 gram pr uke.............. han var födt med ventrikel septum defekt den var ca 2.5 mm alså liten og de kunne ikke se noe på ultralyden da han var fire uker den var atso lukket eller på vei til og lukke seg. Han har ikke feber.

Men det kan nemnest at han den siste uken har hatt senneps gull kornet avföring men jeg syns den er slimete- men det er sikkert ikke noe og tenke på heller.

Men i mårra stikker jeg til legen................. Får tatt en blodpröve eller noe lignede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...