Gå til innhold

Føler meg så alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver ikke dette her for å få sympati egentlig, men det har større virkning for meg å skrive det her framfor som et dokument på pcen, om dere skjønner.

Jeg føler meg så innmari alene for tida. Egentlig har jeg mange rundt meg, men ingen som er så nære at jeg kan fortelle dem alt. Har en snill samboer, men det blir til at jeg tar meg av babyen, så sitter han og spiller eller drar ut med kamerater. Det er forsåvidt greit for meg, jeg trives alene med babyen. Har en fantastisk mamma og pappa som stiller opp, bor i ei bygd der jeg bestandig stopper opp for å prate med noen i butikken. Er med i ei barselgruppe, og har besøkt arbeidsplassen min en del ganger.

Men som sagt savner jeg noen jeg er skikkelig nær, noen jeg kan prate med om det meste. Og savner noen som kan ta seg litt av MEG! Vet det høres egoistisk ut, men jeg føler faktisk at jeg gir ti ganger mer til andre enn det jeg får igjen selv. Blir vel betegnet som ganske "sterk", men jeg trenger litt kos jeg også! Nå er babyen 5 mnd og sånn har det vært siden fødselen... Hadde vært greit om det hadde vært for en kort periode...

Skrevet

Kjære deg. Jeg har egentlig ingen råd, men jeg ville bare si at jeg kjenner meg litt igjen. Egentlig har jeg det ikke sånn nå lenger, men hadde mange sånne perioder da jeg var yngre. Tror at vennenne mine da nok var litt mer overfladiske enn de er i dag, eller så krever jeg mer:-) Uansett, kanskje du kan legge opp til å være mer sammen med samboeren din - alene uten barn? Det er jo ikke så lett å vite når noen trenger å "få" om de ikke sier ifra. Og selv om det sikkert er litt vanskelig å si noe, så garanterer jeg at du føler deg bedre etterpå, for selvfølgelig vil samboeren din at du skal ha det bra! Lykke til:-D

Skrevet

Det er en stor overgang å bli foreldre! Jeg vet ikke om det er ditt første barn, men uansett er det en stor overgang for hvert barn en får. Kanskje det er det enorme ansvaret som gjør at du får disse følelsene? Det kan også hende at du har eller har hatt et snev av fødselsdepresjon, og at du føler deg generelt svak. Det gjør nok de aller fleste etter en fødsel. Det blir store følelsesmessige belastninger, og disse blir forsterket ved at man også er fysisk sliten. Du synes visst at det er lenge siden fødselen, men 5 måneder er jo ikke så mye. Kanskje du kan prøve å snakke med noen om at du synes det er tungt, og at du føler deg mentalt sliten? Du kan kanskje snakke med helsesøster? Det har jeg gjort, og det hjelper å få snakke om problemene. Det å møte forståelse fra noen, og å innse at en ikke er alene om å ha det sånn, hjelper veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...