Gå til innhold

Ååååå, jenta mi våkner "tusen" ganger om natten for å få sutten:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd?? Jeg blir så sliten!! Har hørt om dette smokkemonsteret, men har ikke helt troen på det!! Ikke enda hvertfall:) Hvorfor våkner de plutselig sånn da?? Holdt på sånn 1 mnd cirka, blir helt gåen!! Pleace hjelp en sliten mamma nå!! (inatt var jeg faktisk oppe hele 7 ganger)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten trøst, men sånn har det blitt her også. Jeg blir så innmari irritert på ham, særlig hvis han våkner til skikkelig... Jeg håper det er en fase som går over, for det har vært en del ulike faser kan man si... Jeg har enda ikke sovet en skikkelig natt og nå er gutten snart 7 mnd. Sukk...

Skrevet

Vi har vært på klinikken Midtimellom, og der fikk vi tips om at hvis barnet våkner flere ganger om natten for å få puttet inn smokken, må vi lære dem til å putte den inn selv.

For det første, legg flere smokker rundt hodet hans slik at han får tak i en. I begynnelsen tar du hånden hans, tar tak i smokken og fører den til munnen hans. Etter hvert skal de kunne klare dette selv.

Vet ikke om det funker, men er jo verdt å prøve kanskje?

Skrevet

Sliter med det samme her. Poden er 4 mndr. Har lurt litt på dette smokkemonsteret selv, men 300 kr?! Synes det var dyrt.

Jeg har pleid å være oppe fra 6 til 10 ganger pr. natt. Helt forferdelig! Men de siste dagene har jeg tatt ut sutten av munnen hans mens han sover. Venter da til han har sovet 1 times tid, så tar jeg den saaakte ut, så han ikke skal våkne av at den faller ut. Og her en natt sov han faktisk 5 timer i strekk! ( I natt sov han 3 timer) Så det har hjulpet litt her.

Lykke til ;-)

Skrevet

sånn er det hos oss også...guten er 4 mnd. fikk beskjed om å begynne med litt grøt på kvelden sånn at han ikkje blei svulten på natta og det har hjelpt. men nå veit jo ikkje eg kor gammel jenta di er da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...