Gå til innhold

Twilight-jentenes skravletråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er terminen din, Sponge? Rundt den 25., stemmer det eller tar jeg skammelig feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der fikk jeg innlegg nr 100! *fortsatt barnslig*

:o)

Skrevet

hehe - lov å være barnslig! Jo, bingo, det - 25. januar. Med andre ord én måned fra første juledag, så jeg velger å se det som at jeg har en god måned og vel så et igjen. Får en til i huset fra 18. januar, da kommer kusinen min og skal bo hos oss noen uker for å ta seg av barn og hund når vi skal på føden, så før den tid skal det _ikke_ noen mini-svamp til verden nei! Så rolig som jeg tar livet for tiden (og bedre skal det bli fra fredag, når jeg ikke skal jobbe lenger!) blir det vel heller ikke noe for tidlig barn:)

Håper ting går greit sørpå - her skal jeg ut og kjøre bil i slapset som plutselig har erstattet den nydelige julestemningen vi hadde i helga. Det ble nok våt jul i stedet, ja, men jeg lar ikke det hindre meg i å glede meg som en liten unge til jul med mann og toåring.

Vi snakkes! Nå er det barnehagen neste:)

Skrevet

ojojoj... dette var jo veldig heftige nyheter fra Stinemor i hvert fall! Du store min!

Skrevet

Hun er jo rolig og fattet som vanlig og har gått for å ta seg en dupp på sofaen før neste ctg i kveld - den dama har nerver:) Men hun har lovet oss oppdatering!

Skrevet

Heisann! Har også vært hos jm idag: Bevegelig seteleie og ikke antydning til noe siging ned i bekkenet. Jeg hadde en mistanke om det på forhånd. Synes jeg kunne kjenne at hodet var oppover - litt stort til å være rumpa. Blir skrekkslaget bare med tanken på setefødsel, men han rører seg masse og jeg satser på at han snur i tide! Er jo fortsatt 4 uker igjen. Jm sier at de i utgangspunktet forventer at en setefødsel på flergangsfødende går bra fordi de vet at en har stort nok bekken til å føde. Ikke noe ekstra ul heller.

Ellers er alt vel; fin fosterlyd og puls, bra med fostervann, mener jm (synes selv jeg ikke har så stor mage) og for min del fint blodtrykk og urin, ingen hevelser. Ser ikke ut som det skjer noe før tida her ihvertfall.

Jm henviste meg til et prosjekt der jeg skal få akupunktur i 1-2 ganger i uka i fire uker, gratis! Er veldig fornøyd med det. Går vissnok ut på å få kroppen i balanse og klar for fødsel, og de ønsker å se i hvilken grad det fører med seg ta en føder til termin / slipper å sette igang og slikt. Har visst gitt gode resultater så langt.Har aldri vært på akupunktur før og er skitredd nåler, men blir sikkert vant til det.

Fint å høre at alt ser vel ut med gutten din også SB - og ligger riktige veien :). Lykke til i ettermiddag til Stinemor - bra de følger så godt med!

Skrevet

Heihei, jenter, er her fremdeles jeg også... I morgen er den store dagen, da er det klart for keisersnitt! Er mest spent på at alt er bra med babyen og at alt går bra når de tar han ut. Og så er jeg kjempespent på om han faktisk er så stor som de tror (som er grunnen til KS). Ellers gruer jeg meg til tiden etterpå, som sikkert er ganske smertefull... Men vi får jo hilse på junior i magen, da!

Lykke til i dag, Stinemor, går nok bra. Og lykke til dere andre med svangerskapet fremover og god jul til alle!

Skrevet

Vi krysser fingrene og gleder oss til oppdatering :)

klem!

Skrevet

Og jeg har kommet meg hjem og fått satt på middagen - det blir broccoli med ostesaus i dag, eneste jeg har lyst på. JM bare flirte forresten da jeg klaget over dårlig matlyst, som hun sa var toppen på livmor nesten forsvunnet opp under ribbeina, så det var ikke rart det var dårlig plass der inne!

Bobby - spennende i morgen, lykke til. Du kan jo være av de heldige som klarer deg bra etter KS også - søsteren min var i alle fall uforskammet sprek! Noen som har hørt noe fra Beth, forresten?

Ellers vil jeg bare legge inn en offisiell klage over at min nydelige hvite jul er blitt erstattet av svart asfalt og gjørme. Liddelig dårlig gjort!

Skrevet

Hei igjen! Takk for lykkeønskninger jenter :o)

Har vært på ny CTG, alt vel heldigvis! Hun sparker fint, hadde fin puls og roet seg fint hver gang hun hadde turbopuls. For en lettelse :o) Både jordmor og lege kommenterte at jeg jo hadde sammentrekninger...hehe, kunne jo berolige dem med at det ikke var noe nytt! På føden var det veldig stille og rolig, så de ønsket oss tilbake så snart som mulig :o)

Nå blir det sofa og godteri, og kos med å kjenne på sparkene til jenta i magen :o) Er så lettet og glad for at alt var ok nå, håper det bare var litt forbigående stress for henne. Skal til ny kontroll i romjulen, også måtte jeg bare ta kontakt med føden hvis jeg var bekymret.

Lykke til med KS i morgen Bobby, spennende!

Håper ellers alle twilightere har en fortreffelig kveld :o)

Skrevet

Så bra at alt var i orden, stinemor!

Ny kontroll i romjula ja... ojsann, så langt har jeg faktisk ikke tenkt en gang! Det må jo jeg og... er vel kontroll hver uke når en er kommet så langt? Gruer litt for imorra, hun jeg skal til er så hardhendt :( Jeg kunne egentlig tenkt meg å få sjekka åpning og modning og sånt, men vet ikke om jeg tør faktisk når det er hun det er snakk om som skal gjøre det... kanskje jeg bare venter til romjula, og håper det er hun finske som har vakt da også? hm...

Nå skal jeg få stelt og lagt lilletrollet og hive i meg en paracet, og ta en panser-runde med rydding og vasking før jeg skal slappe av med godteri, gløgg og House.

Ha en fortsatt fin kveld, alle twilight-jenter!

Skrevet

Masse lykke til til Bobby med baby imorgen - kjempespennende! Og fint å høre at det stod bra til Stinemor.

Her har det vært en trøtt dag og har ikke fått gjort noe av det jeg hadde tenkt til. Stod opp kl 4 da var det ikke råd å få sove mer - er fortsatt trøtt selv om jeg tok en blund i formiddag. Er særdeles fornøyd med avisbudet vårt - kl. 4 var allerede dagens avis der! Frokost (eller nattmat, er skrubbsulten når jeg står opp) og fersk avis i ro og fred er ikke å forakte, men synes grensen for hva som er natt og morgen går ved 5 - 5.30 tiden.

Skrevet

For meg går den grensen ved 6-tiden, helt klart. Alt før det gjør vondt. Jeg har faktisk vurdert å ta en liten blund nå, men siden guttungen først har lagt seg er det så deilig stille i huset... Blir faktisk litt inspirert til litt gulvvask, skremmende nok! Ja, ja - hvis jeg spiser litt sjokolade i sofakroken går det kanskje over:)

Skrevet

Hehe - det viste seg at sjokolade ikke var nødvendig, gitt. Sovnet søtt og våknet nå av at mamma ringte - perfekt timet til House! Vi snakkes i morgen, alle sammen:)

Skrevet

Takk for tipset - da skal jeg rulle den korte runde kroppen min inn i sofakroken og se tv jeg også. God natt!

Skrevet

Det hørtes herlig ut, Sponge! House er på her også - sammen med et stort glass iskald pepsi max og littegranne julesjokolade :) Og vissheten om at badet mitt er reeeent og skinnende!

Skrevet

Burde vi avslutte denne og begynne på en ny tråd nå? Den begynner å bli veldig lang... Og forresten, god morgen alle sammen!

Skrevet

Ja, det syns jeg så absolutt... Førstemann! (Jepp, barnslig i dag også!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...