Gå til innhold

Twilight-jentenes skravletråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også lest om tummytub og fikk umiddelbart følelsen av at det var ENDA et produkt som prakkes på nybakte og uerfarne foreldre, under påkuddet "dette MÅ du ha til ditt barn for å gi det et godt liv"...

Vi har en turkis badebalje fra ikea til 69kr brukt til første jenta. Den kommer vil til å bruke til knøttemor også. Investerer heller pengene vi har til babyutstyr i nytt bilsete og sånt :)

Nå skal jeg prøve å sove litt - håper på bedre hell inatt enn natt til idag... sove godt, jenter :) klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk Tummytub sist, og den er kjempefin, den, men du kan ikke bruke den lenge. En ny ti-litersbøtte gjør nøyaktig samme nytten...

Skrevet

Vanlig ti-liters-bøtte.... hehehe syns jeg ser det for meg... babystamp den ene dagen, vaskebøtte den andre, og så avslutter vi med sementblanding... hihi :)

Skrevet

Seriøst - det er nøyaktig samme greia bortsett fra at TT er litt mer avrundet i bunnen. Og ka-ping, _ikke_ putte baby i sementblander.

Skrevet

Hehehe :) skal prøve å la være... er bare det at her i huset er ti-liters-bøtter sånn altmuligredskap... :) Ungen i ei bøtte, juleølet i ei annen.. hehe :)

Nei når det gjelder bading av miniknøtt så putter vi dem i vasken på badet vi. Enkelt og greit.

Skrevet

"Guddagen, guddagen"!

Om ikke så god, og tidlig lenger... Tøff natt her hjemme, med en skikkelig forkjøla 3-åring, som hoster og hoster, tissa i senga, og kom inn til mamma i halv 3-tida... Ikke sovet så altfor mye i natt akkurat! Mormor har heldigvis juleferie, og hun skulle låne bilen min idag. Tok like godt med seg guttungen (holder han hjemme fra bhg nå) så jeg får sove litt....så nå tar jeg en liten kunstpause og bikker ned på sofaen straks avisa er lest.

Skrevet

Det hørtes direkte deilig ut :) Kanskje jeg tar en time på øret selv... hvis jeg får sove da. Har fungert sånn ca 5% av gangene jeg har prøvd.

Skrevet

Høres veldig fornuftig ut! Huff, netter med syke barn kan ta knekken på hvemsomhelst, håper du får sovet litt:)

Skrevet

Raus som jeg er, deler jeg et par småting med dere:

- jeg er veldig glad i plast-treet mitt (støvsuging av barnåler med bekkenløsning - slipper det jeg ja)

- gløgg er godt! mmm... og med mandler i så er det sikkert fødselsforberedende også! woho!

- herreguuuuud så begeistra jeg er for den nye dusjen min! Føler meg som et nytt menneske hver gang jeg står i den :)

- man merker virkelig hvor godt det er med pizza når man har vært uten stekeovn i tre uker

Skrevet

-Jeg skal komme tilbake med rapport om "min første jul med plastjuletre", men må jo flire av at etter at det vel var levert har jeg fått FIRE tilbud om gratis juletre av folk som likevel skal ut og hente. Ja jeg bor på landet, det er sikkert der alle avisenes rapporter om "svarte" juletrær kommer fra...

-Gløgg

-Vil også ha luksusdusj med troperegn, men kjøkken før bad...

-Et liv uten stekeovn? Min dypeste sympati. Når er den på plass?

Har fått meg lunsj og kjenner meg som et nytt og bedre menneske, gitt. Men litt søvnig, tror desverre ikke kontorstolen egner seg til høneblund selv om den kan vippes godt bakover:)

Skrevet

Godformiddag jenter!

Endelig hjemme fra jordmor og påfølgende tur på sykehuset...jordmorkontrollen ble altså vel spennende for min del! Den store er alt bra med; fint blodtrykk og urin, og utrolig nok lagt på meg bare 1 kg siden sist til tross for stor apetitt på julegodt! SF-målet har sunket siden sist, men snuppa har sunket ned i bekkenet og festet hodet, så det er nok grunnen. Den lille derimot hadde det ikke fullt så bra....fosterlyden lå på 180-200!!! Hun roet seg bare ikke... Så da ble det tur på sykehuset for CTG.

På CTGen lå hun med fosterlyd 160-170, og var et par ganger ned på 150-tallet. Så tydeligvis en litt stresset frøken inni der. De syns hun hadde for høy puls, og beveget seg i tillegg for lite. Ellers er jo snuppa turbo, men hun er mer stille i dag. Så fikk UL hos hyggelig lege. Snuppa gjorde gode pustebevegelser og ble estimert til 12 % under i vekst - så hun virket til å ha det bra. Morkaken var like forkalket som den bruker å være til termin eller over termin, men blodgjennomstrømningen var heldigvis god nok fremdeles. Så på grunn av alt dette skal jeg tilbake til ny CTG i ettermiddag. Sannsynligvis er jo alt ok, eller jeg fikk beskjed om at hun kunne være stresset fordi noe var på gang...

Prøver jo å ikke være bekymret, men jeg kjenner jeg ikke er helt komfortabel med dette. Helst håper jeg hun bare kommer ut nå, så jeg slipper å bekymre meg videre. Er veldig spent på ny CTG i ettermiddag!

Puh, litt av en dag det ble!! I tillegg er det øspøs regnvær, all julestemning er borte! Håper dere andre som skulle til jordmor i dag har hatt en litt bedre dag! Kunne ikke se oppdatering fra noen, har dere ikke vært enda?

Skrevet

Jo, da - jeg har vært, men rapporterte på msn til ka-ping og glemte å legge det inn her. Huff, det høres litt for spennende ut, dette her - Stine, vi krysser fingrene! Når er det du skal tilbake?

Skrevet

Postet litt raskt, kanskje - kan jo nevne at her sto alt bra til, Knotten er stor (og det er sf-målet også, pilutta de som sier jeg har for liten mage!) og hadde hodet ned nå, i alle fall, men er ikke nedi bekkenet enå. JM var veldig positiv til å la meg føde her på fødestua i stedet for å måtte reise til sykehuset, de har vært litt i tvil pga blødning sist men hadde diskutert det med overlegen og kommet fram til at det nok skal gå bra. Så jeg er lykkelig og feirer at det er bare noen dager til ferie/permisjon:)

Skrevet

Det høres jo supert ut da Sponge :o) Så bra du får føde nært hjemmet...eneste minuset er at jeg ikke kan snike meg til en titt på Sponge-babyen da! Flink gutt som har snudd seg med hodet ned også :o)

Skrevet

Det skal vi nok ordne. Du skal vel være med på husmorferien til Stavanger i april?

Skrevet

Hehe...har hørt om den husmorferien ja :o) Høres ut som en fin tur!

Skrevet

Hey - alltids plass til ei "husmor" til på den turen :) Det er Hanne som avgjør, hennes hus vi skal invadere, hehehe :)

Skrevet

Trodde ikke bosted betyr noe - er ikke bare målet å få samlet så mange fantastiske nybakte mammaer som mulig til skitprat og kos? Selv har jeg tenkt å invadere huset til kusinen min, som har termin i februar:)

Skrevet

Kommer jo faktisk opprinnelig fra Stavanger, så har mye slekt og venner der...hadde jo vært koselig å besøkt dem og samtidig møtt twilighterne :o) Får tenke på det ja :o)

Skrevet

Tjoho og heisann alle sammen!

En liten snartur innom... :o) Har nå vært hos fotografen og hentet julegaven til Gullefar (som jo ka-ping allerede har fått et sneak-preview av, pr mms!), og bildene ble bare sååå bra! Gleder meg som en liten drittunge til å gi dem bort og til å se reaksjonen hans...! Hihi! *barnslig*

Ellers er formen litt opp og ned for tida; har så mye kynnere, litt søvnplager, ryggvondt m m. Gullemannen har derfor kommet med noen sprø, men utrolig søte påfunn: Innimellom tar han litt "pulver" ut av den imaginære brystlommen på genseren sin (eller på brystkassa, hvis han er avkledd) og ”drysser det over meg”. Noen ganger kan det være "sove-godt-pulver", andre ganger er det "stå-opp-pulver", og andre ganger igjen er det "kynn-away" han strør over meg! Hihi! -Han er bare så søt! *forelsket i denne gale, men sjarmerende mannen* -Noen som forresten vet hvordan man får til sånn "copyright-C" med ring rundt?? Skulle nemlig hatt det etter ordet "kynn-away"! Det er VÅRT!! Hehe! Så bare prøv dere!! ;o)

I morgen skal jeg til jordmor (på helsestasjonen) og deretter til ultralyd på sykehuset for ny vekt-/vekstestimering. Var hos jordmor på sykehuset 5/12 til fødselsforberedende samtale og da hun så sf-målet mitt fra dagen før, ville hun ha meg på ultralyd for å sjekke status. Der sa de at jeg hadde litt høye mål, at nurket lå på ca 2700-2900g og at h*n ville være ca 3500-4000g ved termin. Dette er jo ikke så veeeldig stort, men de ville ha meg inn igjen til ny ultralyd to uker senere for å følge med på kurven; noe jeg er veldig glad for! Så godt å bli fulgt opp! Med de andre helseplagene mine (som jeg nå har slitt med i seks år), har jeg vært vant med å måtte krangle meg til ting, stange hodet i veggen osv, og fortsatt opplevd å IKKE bli sett/hørt, så dette med å bli tatt på alvor OG godt fulgt opp, er sjelden kost for denne jenta! :o) *sette pris på*

Hvordan går det med Hanne og jenta? Med Beth? Har hun fått ennå? Hvordan er det med Vimsefamilien og 1D, Venter prins, Januarbaby 07 og Live? Med bobby, liten2, stinemor, SpongeBob, og de jeg helt sikkert ikke har husket på her og nå...?? Deg spør jeg ikke engang, ka-ping, da vi jo meldes i hytt og pine! ;o) Hihi! Håper dere alle har det bra, og at nurkene som ventes, kommer når de skal (mer eller mindre, da!) :o)

Jeg ønsker dere alle en kjempegod jul, i tilfelle jeg ikke er innom igjen de nærmeste dagene (alltids store sjanser for det, da jeg er lite aktiv her for tida!). Ha en superfin jul, dere! Det skal Gullefamilien! :o)

Klemmer fra

Skrevet

Hei:) Jeg og jentungen har det supert. Hele dagen går meg til soving, litt skriking, amming, soving, litt skriking, amming osv. Litt skriking og bleieskift innimellom også da:) Hun sover ikke særlig godt på natta, men det kommer seg vel etterhvert:)

Skrevet

:o) Så fint å høre at alt er som det skal, da Hanne! Gleder meg helt vanvittig mye til Gullebaby kommer!!! <------- Det ER LOV å bruke mange utropstegn i sånne tilfeller!

Håper vi sees i Stavanger til våren, alle twilighterne! Jeg har også noen jeg kjenner i området, så vi kan sikkert få til noe! ;o) Moro, dette!

Skrevet

Å, koselig å se dere! Lenge siden sist, begge to (tre med den lille). Jeg kommer etter med stormskritt, kjennes det som:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...