DiddiDaddi Skrevet 19. desember 2006 #51 Skrevet 19. desember 2006 Bra du tar det med ro og lytter på kroppen ka-ping! Håper du får deg en liten blund. Her snør det nå ) Jippi!!!! Det har vært hvitt på bakken noen dager, så utrolig idyllisk - nok til å få julestemning, men ikke så mye at vi må måke snø. Bare synd det er meldt regn hver dag fram til julaften...sukk...dette forsvinner nok snart.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 19. desember 2006 #52 Skrevet 19. desember 2006 koselig at det snør hos deg da stinemor.... skulle ønske det var herjeg da..rart med det liksom.. Er det sånn at alle de som er igjen i twilighten er fra nord?? er jeg den eneste fra oslo her eller?? jaja..dere får ha en fin dag folkens..er trøtt jeg ...skal legge meg ned en times tid...=0)
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #53 Skrevet 19. desember 2006 Noen nordfra, noen litt lenger sør (tr.heimsområdet) - tror egentlig aldri geografi ble det store temaet? Selv har jeg jo samme snøen som Stinemor inntil videre, krysser fingrene for at det lovede værskiftet til sørvest ikke holder stikk. Hadde vært så deilig å ha det akkurat sånn som nå fram til nyttår??? Er forresten meget fornøyd med å se at fok er fornuftige og tar seg en hvil, det lover godt for små-twilighterne som er på vei.
DiddiDaddi Skrevet 19. desember 2006 #54 Skrevet 19. desember 2006 Det er rimelig våt snø som kommer...så har lite håp om at vi får en hvit jul...men det er lov å håpe da ) Eneste plusset med at det er så lite snø i år, er at jeg ikke går glipp av noen stor skisesong - hadde vært så misunnelig på min kjære om han støtt og stadig kom seg ut på ski! Jeg kjøpte nye ski og skiklær rundt nyttår, ikke akkurat fått brukt de mye ) Nå kommer det straks besøk hit jenter, så ha en riktig trivelig formiddag og ettermiddag. Slapp av og ta vare på dere selv )
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #55 Skrevet 19. desember 2006 Å, jeg hadde sett morsom ut på ski nå! Den balansen, liksom... For ikke å snakke om skiantrekket jeg måtte hatt, med ekstra polstring osv.
rahi Skrevet 19. desember 2006 #56 Skrevet 19. desember 2006 Da var jeg ferdig med formiddagsblunden *gjespe* Kunne fint klart å sove lenger jeg, men må jo få gjort noe også. Håper du har fått deg en god blund du også ka-ping. Gjør underverker for gravidekroppen. Lille gutten i magen har romstert noe veldig de siste dagene. Synes det dutter og sparker alle veier og er spent på hvordan han ligger. Ikke så godt i finne ut av når jeg kjenner selv. Skal til jm imorgen så får vi se hva hun sier. Bør de ikke ha hodet nedover nå da (fullgått uke 36)? Har oppgave + eksamen i januar i en viderutdanning og kvir meg sånn for å holde på med det at til og med sølvtøypuss og stryking av juleduker er moro. Fordelen er at jeg får gjort utrolig mye annet når jeg egentlig skulle skrive / lese. Nei ikke alle er fra Midt-Norge / Nord -Norge. Bergen her ( men opprinnelig nordlending..) Definitivt ikke julestemning ute og regner ikke med at det blir det heller. Vinter er for det meste regntid her, så vi gjør det ekstra julekoslig inne istedet.
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #57 Skrevet 19. desember 2006 Sølvpuss - det var en idé! Jeg har ikke hatt sølvtøyet framme på det jeg kan huske, og vi skal jo faktisk ha en del middagsgjester i jula... Hm... Skal også til JM i morgen, vi får oppdatere hverandre!
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #58 Skrevet 19. desember 2006 Fordelen med pent hardangerbestikk
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #60 Skrevet 19. desember 2006 og jeg elsker hardangerbestikket mitt får jeg store sølvpusseabstinenser har jeg alltids mammas bestikk å bryne meg på.
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #61 Skrevet 19. desember 2006 OK, hormonell som jeg er rakk jeg faktisk å tenke en tanke om lukten av sølvpuss og jul hos mormor da jeg var liten og... heldigvis stoppet jeg der, før jeg ble sittende og stortute på jobb. Himmel. Godt jeg er ferdig snart! Sitter og kikker meg rundt på kontoret og tenker på hvor godt det skal bli med permisjon og at det er jul snart og at jeg skal gå tidlig i dag (også) og kose meg litt med LT før leggetid - det blir så kort mellom henting og bad/seng at jeg knapt synes jeg ser ham om dagene! Er jo ikke _så_ lenge jeg har bare ham å konsentrere meg om... Nei, huff, nå holder hormonene på å ta helt overtak her. Må nok bare gå og hente meg en kopp te til og se om jeg får gjort noe fornuftig...
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #62 Skrevet 19. desember 2006 Ja de hormonene... underlige greier. Og det blir ikke nødvendigvis særlig bedre rett etter knøttene er kommet ut... hehe Nå har jeg henta ei lykkelig og nydelig jente i barnehagen, med magen full av grøt etter nissefesten idag Vi skal opp på loftet og legge babyklær og sengetøy inn i skapene, og lillejenta har lovet å rydde på lekerommet samtidig. Det vil jo i praksis si mer leking enn rydding, men det gjør ikke noe Ha en fortsatt flott ettermiddag, jenter Ikke bry dere om klaginga mi - utrolig hva en paracet og en sjokoladekjeks kan gjøre på formen, hehe... så får vi håpe at en intensivdugnad på kjøkkenet med hjelp fra mine foreldre kan gjøre meg litt mindre stressa også. Det blir da sikkert jul til slutt
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #63 Skrevet 19. desember 2006 Har aldri hørt julenissen si "Er det noen snille... Nei, fy F for et rotete hus, her får ingen presanger!", så jeg fortsetter prosjekt "levende svamp også i romjula". Så det så. Kos dere!
rahi Skrevet 19. desember 2006 #64 Skrevet 19. desember 2006 Flere som har nissefest idag ja Skal hente min nissejente nå. Uffa - skulle skrive/lese, men ente opp med å laste ned julemusikk på iTunes.. god lunsj, rydde litt og sånn. *gnagende samvittighet* Imorgen da skal jeg skrive da!
DiddiDaddi Skrevet 19. desember 2006 #65 Skrevet 19. desember 2006 Da var besøket dratt, så koselig ) Men jeg merker jeg blir fortere sliten nå om dagen...3 voksne og 3 små...det var nesten godt det ble stille og fredelig her nå. Lillesnuppa som kom for 4 uker siden hadde en lang blund i fanget mitt...sukk, så herlig! Nå kan jeg nesten ikke vente på at min lillesnupp skal komme! Hadde fryktelig mange vonde kynnere da jeg hadde babyen i fanget, det står på enda, stråler bak i ryggen og nedover hoftene - kan det trigges av hormoner tro? Hehe...ble vel så babysyk at jeg trigget det hele i gang )
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #66 Skrevet 19. desember 2006 hehe - jeg kjente det selv i går da jeg traff en kollega ute på trilletur med barnebarnet på 6 uker. En nydelig liten pike som bare smilte og strålte og jeg ble stående helt betatt og tenke at "jeg skal få en sånn en!" Nå blir det vel ikke bare smil og glede, men himmel og hav så spennende det er dette her. LT sover søtt, bikkja er utslitt etter å ha vært hos "dagpappa" og nabobikkja hele dagen, det er ikke noe på TV før "Grey's", så jeg har liksom ikke noen unnskyldning til å ikke finne fram det dokumentet jeg har lovet dyrt og hellig å få ferdig før jeg går ut i permisjon... BiM holder vel ikke, gjør det? I alle fall ikke når det ikke er noen andre Twilightere her inne... Nei, ta en kopp te og se om jeg får gjort noe - snakkes vel!
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #67 Skrevet 19. desember 2006 Godt å se at det har vært litt aktivitet her idag også. Første innlogginga mi på BIM idag, gitt.... Har gått i ett med sein start på dagen.... Legekontroll idag, 1 uke til termin...ser ut som om jenta ikke har det så travelt med å komme ut som jeg hadde håpet, gitt.... Gubben kommer ikke hjem før i morra kveld heller, så hun får uansett vente til da, men! Hadde vært godt å vært hjemme med et lite nurk til julaften, da... Har gjort unna de siste gavene idag, samt handla med mamma og brodern. Pappa kom med juletre, så nå er mye klart til jul- vasken får det bare bli som det blir med!;-)
rahi Skrevet 19. desember 2006 #68 Skrevet 19. desember 2006 Ikke så mye liv og røre her nå nei. Fanken òg - glemte hele Greys her jeg sulla med andre ting og spiste et helt brett med luksussjokolade jeg skulle gi til de voksne i barnehagen. Pleier dere å gi noe til de ansatte i barnehagen og eventuelt hva? De har sikkert noen slagere som går igjen som de er kjempelei av -type sjokolade og julestjerner? (mao like greitt at jeg spiste den sjokoladen.)
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #69 Skrevet 19. desember 2006 Du fortjente helt sikkert den sjokoladen Rahi;-) Har ikke gitt noe til personalet i bhg til jul jeg iallefall, men jeg mener FAU bruker å ordne noe. Gav en liten oppmerksomhet til primærkontakten til guttungen i fjor, da. Hun har passet han siden han var 9-10 mnd gammel på småbarnsavdeling og var veldig knyttet til henne. Nå er han på stor-avdeling og kontakten ikke så tett med de voksne der som på småbarn.
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #70 Skrevet 19. desember 2006 Glemte hele Greys jeg og... har ordna klart og vaska alle 62-klærne så det og er unnagjort - greit nok å få gjort unna i og med at knøttemor er estimert til å være over 4kg ved termin... jeg har rydda i vedkorga (ja det trengs), etterfylt med ved, rydda i en del papirer, rydda badet og hengt opp noen kroker jeg først har fått tak i idag, og begynt å tenke ut hva som skal hvor på kjøkkenet. Imorra får jeg hjelp Tanta mi skal være hos mamma i jula, og har kjempelyst til å komme og hjelpe meg å vaske imorra... VELKOMMEN VELKOMMEN sier nå bare jeg! hehe Nå begynner jeg faktisk å se at det kan bli jul i ka-ping-heimen også! Så til tross for at bekkenet og ryggen faktisk aldri har vært så smertefulle, er jeg mer positiv nå enn på lenge! Herregud dere må jo tro jeg er manisk-depressiv eller noe...
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #71 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har forresten min egen teori på hvordan forberede seg på fødsel. Ser mange drikker bringebær-te. Og mandelolje skal også være bra. Så jeg avslutter hver kveld med en kopp varm gløgg med hakkede mandler Det forbereder nok kroppen min til fødsel, tenker jeg! Om ikke annet så slapper jeg godt av - og det kan jo kun være positivt! iiiih... enda ei maserie... ævve, de begynner å bli ganske harde nå! Men langt fra regelmessige, så jeg går nok et par uker til før det skjer noe
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #72 Skrevet 19. desember 2006 Heisann En venninne av meg gikk nesten to uker på overtid,kvelden før hun fødte hadde hun hevet innpå med taco som var sterkt krydret. kanskje det er verdt å prøve hos de på overtid? Jordmoren min sa og at hvertfall kynnere kan bli sterkere når magen er urolig. Sånn som i helgen da jeg hadde så sterke kynnere, kvelden før hadde jeg spist hot taco :-) Nå fikk jeg og lyst på gløggg........
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #73 Skrevet 19. desember 2006 Jeg spiser ganske ofte sterk mat. Vi er veldig glade i taco Så det vil i tilfelle ikke bli et stort "offer", hehe
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #74 Skrevet 19. desember 2006 hehe, bare peis på med jalapenos og hot krydder så kanskje det hjelper.hun spiste seg veldig mett med vilje og, tenkte kanskje det ble trangere for babyen da så den ville ut.hehe.og ut kom den
rahi Skrevet 19. desember 2006 #75 Skrevet 19. desember 2006 Åja, her var flere kveldsvåkne i zonen. Leste nettopp om tummytub ( en slags bøttebadestamp) og fikk følelsen av at at dette er noe alle gode foreldre burde ha til sine barn og var på nippet til å bestille. Bestemte meg for å vente og vurdere om jeg slukte alle relametriksene vel kjapt. Husker mine maserier startet ca fem døgn før jeg fødte sist, men det er selvfølgelig veldig individuelt som så mye annet hvor mye og lenge dette pågår før fødselen. Går veldig opp og ned i humøret for min del. Har funnet ut at jeg forbeholder meg retten til det og at de andre ( dvs mannen min) får være litt overbærende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå