DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #26 Skrevet 18. desember 2006 Tror helt sikkert det er hormonelt....hehe, har det jo på akkurat samme måten ) Da var tredje kurv ferdig strikket, skal få de i vaskemaskinen nå! Ikke vanskelig å strikke i det hele tatt - du kan godt få oppskriften Sponge. Det kan jo hende jeg anbefaler deg å strikke med rett garn og med rett størrelse på pinnene da...hehe, er redd dette ikke behøver å bli så vellykket ) Må ut en tur, men kan legge inn oppskriften etterpå om du vil?
Hanne og jentungen Skrevet 18. desember 2006 #27 Skrevet 18. desember 2006 bare innom for å få en liten oppdatering. har det skjedd noe spennende med twilightjentene den siste uken? ka-ping: nå er gaven på vei. mageknøttet ditt får ikke gave før hun kommer:)
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #28 Skrevet 18. desember 2006 Veldig gjerne om du gidder, du kan jo sende den på mail eventuelt, hvis den ikke er for lang og komplisert? Merkelig hvordan pirkearbeid som strikking og (i mitt tilfelle) korstingsbroderi er helt OK, men noe så matnyttig som å rydde kjøkkenskapene FINT kan utsettes til en annen dag/et annet år... Nå har jeg faktisk tatt meg selv i nakken og fått ryddet ferdig den hyllen, så nå kjenner jeg meg flink og skal finne emg en kopp te:)
DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #29 Skrevet 18. desember 2006 Sponge: skal sende oppskriften avgårde på mail. Har tatt de ut av maskinen nå, og de ble sånn passe vellykket ) Nok til at jeg tror jeg bruker dem ihvertfall, selv om de ikke helt ligner på bildet av hvordan de skal være...hehe. Bruker du rett garn og rett pinner blir de sikkert mer lik ) Det er forresten i julebladet til KK, om du vil kikke på hvordan de ser ut. Har vært en tur i banken nå, har endelig fått ordnet meg pensjonssparing! Sist måned skrev vi testamente og samboerkontrakt, og denne måneden order jeg pensjonssparing. Kulen på magen gjør meg visst "voksen" i en fei )
konvall Skrevet 18. desember 2006 #30 Skrevet 18. desember 2006 Sitter her med øyelokkene på skuldra... Har ikke sovet i natt, og begynner å bli temmelig trøtt... Gruer meg hvis jeg får en sånn natt til. Begynte med rier ved ti tiden i går kveld, men de har fortsatt ikke blitt noe regelmessig, så det er bare maserier....Kjedelig hvis en skal være utslitt før det begynner.... Tenkte å prøve å legge meg litt nå og hvile en times tid... Vi prates...
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #31 Skrevet 18. desember 2006 Stine: Imponert! Har ikke falt meg inn å kjøpe KK, men kanskje jeg bare skal sette det på listen? Må innom butikken uansett, har fått så lyst på røkt kjøttpølse og kålrotstappe til middag. Kvasi-julemat? Hanne: Hei, trivelig å se deg!
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #32 Skrevet 18. desember 2006 Ta en paracet og en time på øyet, håper du får sove litt!
DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #33 Skrevet 18. desember 2006 Håper du får deg en hvil Beth, spennende om det skjer noe nå. Hvis ikke er det vel i morgen det hele blir satt i gang? Lykke til uansett da )
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #34 Skrevet 18. desember 2006 Da er jeg hjemme fra shopping og henting av lilletrollet i barnehagen. Hun var så herlig da jeg kom - vanskelig å se at den lyserosa finlandshetta var rosa... hehe... rennende vått regntøy, snørrete nese, friske, røde kinn, knallrosa ullvotter fulle av snøklumper... jeg begynte nesten å grine da jeg så henne De har et juletre i sandkassa, og den nederste delen av treet har de kutta av, så ungene bruker det som "telt" på lekeplassen, hehe De er så skjønne! Blir litt tussete som mor kjenner jeg... Hjelper ikke akkurat på å ha kroppen full av gravid-hormoner heller... Oppdatering på ka-ping-formen: hvis jeg står har jeg nedpress. HELE tida. Omtrent uten unntak. Magen er stram og vond, men det kan ikke være rier, siden jeg kan kjenne ungen bevege seg samtidig. Men det kjennes ut som om hun er på vei ut rett og slett, så jeg tror jeg skal få jm til å sjekke om jeg har åpning på kontrollen på torsdag. Gubben er sikker på at jeg kommer til å føde imorra, men selv tror jeg nok det tar enda litt lenger tid, hehe
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #35 Skrevet 18. desember 2006 Heisann jenter =o) Så gøy at du er fødeklar ka-ping.. Skulle ønske deg var meg! Og Spongebob, jeg fikk også sove godt i natt.For første gang på en god stund har jeg ikke vært oppe på do før jeg stod opp.Deilig :-D Jeg har vært hos jordmor idag,alt så fint ut, og jeg ligger midt på vekstkurven.Hurra for det :-) Hodet er ikke festa enda,men lillegutt ligger hvertfall rett vei. Kynnerne jeg klaget over i går,mente jordmor var utløst av stress.Jeg har aldri vært spesielt flink å slappe heelt av,er ikke den typen som kan lese en hel bok i slengen.Må lære meg til å koble ut stressfaktorer. Ellers er det blitt kaldt her i vest,er 2 grader ute,men ingen snø,snufs-Pratet med søster hjemme i nord norge og der hadde det snødd en meter siden i går! Hjemlengsel nå ja.. Vel,vel.. Skal begynne å pakke sykehusbagen idag.Koselig :-) Ha en fin førjulskveld i stua alle sammen! =)
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #36 Skrevet 18. desember 2006 ka-ping: Nei, nei, nei - det er ennå 9 dager til den 27.! Nedpress, ja... Har fått en merkelig "fylt" følelse de siste par dagene, og han sparker mest oppover, så jeg våger meg til å tro at Knotten har snudd seg riktig vei og kanskje til og med fått hodet ned i bekkenet? Man kan vel ikke få nedpress uten at ungen har festet hodet? Nissen hadde kommet i barnehagen i dag, og min sønn hadde visst syntes at det var riktig morsomt. Selv var jeg livredd for nissen til jeg var 4-5 år, så det må han ha fra faren sin! Stinemor: Tusen takk igjen - de var utsolgt for KKs julenummer, så det hadde nok ikke blitt julekurver på meg der. Nå skal vi se om jeg får gjort noe med dem, da...
DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #37 Skrevet 18. desember 2006 Ka-ping: høres jo spennende ut dette...kanskje det kommer en liten førjulsbaby på deg? Du får oppdatere når du har vært hos jordmor på torsdag! Sponge: Så bra om knøttet har snudd seg ) Høres jo sånn ut da! Greit å ha dem rettveien i magen! Hadde han bestemt seg for seteleie hadde det vel blitt umulig å få føde lokalt? Er jammen spent om du må til "storbyen" eller ikke. Lykke til med strikking av julekurver da, jeg skal fortsette i kveld tror jeg. De ser egentlig litt rare ut, ble litt større enn de skulle siden jeg ikke hadde rett garn ) Kjøpte sånne kindereggnisser for å ha oppi kurvene i dag, og tenkte bruke en papplapp m/navn + knappenål, også legge dem på hver tallerken som bordkort...blir ihvertfall litt annerledes ) Nå skal jeg faktisk skrive litt småsint lapp til leieboerne våre, de to vi leier ut til er bare helt håpløse når det gjelder søppel! GRRRR!!!! Enten er det hormonene, eller så er det det at jeg har blitt "voksen" i det siste, men nå orker jeg ikke mer. Istedetfor å sortere bare bittelitt, krever bare at de sorterer pizzaesker og tomflasker, kaster de alt i en dunk, og den er jo alltid full 2 uker før det blir hentet...nå er det stablet søppelposer rundt alle dunkene våre! Vi sorterer restavfall, papir, mat og plast - og jeg krever ikke at de sorterer så mye, men er det så mye forlangt at de ihvertfall tar pizzaesker i papiravfallet og at de panter flasker?!? Etterpå skal jeg kose meg med Wallander og småkaker, har fått kokosmakroner og julenøtter hos mamma, nam nam )
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #38 Skrevet 18. desember 2006 Du får true med å øke leien med det det koster å oppgradere restavfallsdunken til størrelse drabantbyblokk? Kanskje det kan hjelpe? (Pizzaesker med matrester på skal foresten i matavfallet:)) Skal ikke si noe, merker selv hvor irritert jeg blir når vi har besøk som ikke skjønner at det er nødvendig å sortere ut papir og plast og mat - vi hadde en famili på besøk som klarte å fylle restavfallsdunken på fire dager! Moro når det var 23 dager igjen til henting etterpå, ja... Huff, hormonell jeg også kanskje? Har i alle fall halsbrann av inferno-grad, så er på vei til kjøkkenet for å hente min elskede skummetmelk. Og hvis noen kan fortelle meg hvor jeg har gjort av den blå genseren min bilr jeg veldig glad..? Trøtt som en strømpe og ikke så vedig sammenhengende, merker jeg, godt det er tid for en kjapp dusj og så "Bodies" på BBC. Må jo få min dose blod&gørr før sengetid! Natta, mine damer, vi "snakkes" i morgen
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #39 Skrevet 18. desember 2006 Det blir ikke jul her i huset om formen skal være så bedriten... ble liggende på sofaen i to timer etter å ha laget middag til meg og knøttemor. Pappa'n måtte ta legginga. Så pakka jeg inn tre julegaver og nå holder jeg på å kaste opp og har dritvondt i magen og ryggen. JEG ER LEI AV Å IKKE VIRKE SOM JEG SKAL!!! For jeg er jo ikke blitt lei av å være gravid enda! Idiotisk paradoks...
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #40 Skrevet 19. desember 2006 ka-ping: Håper natten ble bedre? Resept for dagen: smertestillende, stressless, skummet melk, (julekaker?), en hyggelig bok og masse gode vibber fra alle dine med-twilightere. Nå har du ikke lenge igjen uansett, og jul blir det. Bare vent til du skal sitte der i stresslessen og kommandere søstrene dine til alt du ikke har fått gjort - de gjør det sikkert med glede for å ta vare på sin vidunderlige søster. Ting kan vente!!!! Er det forresten i morgen at LilleTrollet har barnehagefri? Kan du i såfall få ordnet avlastning til dere?
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #41 Skrevet 19. desember 2006 Natta ble litt bedre - bortsett fra marerittene, tisseturene og bekkenvondtet. Gubben kommenterte igår at jeg kunne sove lenger enn han (han har tidliguke denne uka og står opp ei time tidligere enn meg og ungen), men det hjalp lite gitt når han slapp inn katta uten å gi'n mat. Jeg fikk altså sove ca 5 min etter gubben dro. Jeg kan nok ikke sitte på ræv i hele dag - har masse som må gjøres, selv om ryggen holder på å knekke. Søstrene mine er ikke tilgjengelige som hushjelper før henholdsvis fredag og lørdag. Tanta mi er forsinka og kommer ikke før imorra. Heldigvis er det bare annehver onsdag lilletrollet har barnehagefri, så hun har dag imorra også. Torsdag får jeg med meg lillesøs som "assistent", jeg skal til jm på sjekk og så skal vi kjøpe de aller siste julegavene. Kjøkkenprogresjonen er treeeeeig for tida, men jeg har gitt opp å mase. De har lovet meg kjøkken til jul, jeg skal ha kjøkken til jul. Sitter jeg fredags kveld fremdeles uten håndtak og hvitevarer så klikker jeg mentalt. Og DET tror jeg ingen er tjent med.
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #42 Skrevet 19. desember 2006 OK, mine damer, da har jeg tatt jobben med å kjefte ka-ping huden full for at hun er for "flink pike" og ikke tar hensyn til seg selv. Alle andre kan hoppe inn med trøst og støtteerklæringer til henne:)
rahi Skrevet 19. desember 2006 #43 Skrevet 19. desember 2006 God morgen! Henger med her ennå jeg også. Idag er det en måned til termin, så vi er da noen her som har en stund igjen i zonen. Så forresten at de hadde spongebobpysjer på HM Ønsker Beth masse lykke til idag. Jeg er heller ikke lei av å være gravid, men blir riktig lei av å ikke kunne gjøre alt jeg har satt meg fore innimellom, så skjønner deg godt Ka-ping. Små økter, sakte bevegelser og hyppige pauser er tingen, legge seg nedpå å hvile bekkenet innimellom. Jeg fikk konstatert bekkenløsning forrige uke. Var hos en kjempehyggelig fysioterapeut som tok seg god tid og fikk mange gode råd. Gjør mye riktig allerede viste det seg - en merker jo hva som gjør vondt og ikke. Skal ikke gå i behandling siden det er så kort tid igjen til termin, samt at jeg neppe får time hos noen før den tid. Prøver å tenke på det som vondter med positvt fortegn, skal jo skje noe kjekt og sannsynligvis gir det seg snart etter fødselen. Søvnen er så som så. Sover fra ca 24 til 05 om morgenen - da er det ikke råd å sove mer pga vondter. Står likegodt opp og sover et par timer ut på formiddagen igjen, så nå er det snart dags for en blund igjen. Har prøvd å ikke sove på dagen, men får ikke sove lengere på natta likevel, så holder meg til denne døgnrytmen framover tenker jeg. Tok meg i å tenke her en dag at "det skal bli deilig å få barnet ut og få sove igjen!!" Ha.ha. Skulle ikke tro jeg hadde barn fra før. Får igrunn gjort ganske mye på morgenen og kjekt å ha god tid. Har fulgt jenta vår i barnehagen rødkledd og fin og klar for nissefest. Stor stas. Hun har gledet seg i flere dager. Har vært og handlet allerede også - tok litt for hardt i med seks bæreposer inn og ut av bilen, ikke så lurt kjenner jeg. Fortsatt god dag til dere alle
DiddiDaddi Skrevet 19. desember 2006 #44 Skrevet 19. desember 2006 Godformiddag! Bra du har tatt ansvar Sponge, men det ser ikke ut som det hjelper så mye...ka-ping: du har et altfor travelt program! Du må ta vare på deg selv! Jeg sender mye sympati og trøst i din retning, men du må ta det litt mer med ro, du skal jo ha krefter til den lille kommer. Men du er jo voksen nok til å bestemme selv ) Ta deg noen gode pauser ihvertfall!
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #45 Skrevet 19. desember 2006 Ja, lykke til til Beth!!!! Kjøpte SpongeBob sokker til LT på HM her for noen uker siden, og han elsker dem. God smak har gutten i alle fall! Gleder emg veldig til ferie/permisjon - da ser jeg absolutt for meg å kopiere døgnrytmen din, rahi!
rahi Skrevet 19. desember 2006 #46 Skrevet 19. desember 2006 Ja, gled deg til det - godt gjort å holde ut så lenge i jobb med en toåring (var det riktig?) fra før! Er litt lettere med en femåring som kan gjøre så mye selv.
SpongeBob Skrevet 19. desember 2006 #47 Skrevet 19. desember 2006 Synes jo toåringen min er blitt utrolig sjølgåandes, i grunn, men må innrømme at jeg teller ned til fredag ettermiddag, ja... Ikke minst fordi det er JULEFERIE først:)
DiddiDaddi Skrevet 19. desember 2006 #48 Skrevet 19. desember 2006 Ja, glemte å si at jeg så SpongeBob trillekoffert på H&M i går, så søt! Nå når jeg endelig har skjønt hvem SpongeBob er...sånn er det å ikke ha barn fra før ) Får besøk av tre venninner fra jobb i dag, med babyer. Eller...ene er blitt 1,5 år, er jo ikke akkurat baby lengre da. Kjøpte ihvertfall en deilig liten dress til den sist ankomne frøkenen, 4 uker nå tror jeg, de har jammen mye fint til en billig penge på H&M. Håper noen kjøper en sånn liten joggedress til min frøken også )
fikk prins 11.01.07 Skrevet 19. desember 2006 #49 Skrevet 19. desember 2006 Hei igjen alle sammen.... Ka-ping...du er nødt til å ta livet litt mer med ro...ikke bra å slite seg for mye ut heller...husk at du som alle oss andre her må spare krefter til fødselen. Jeg dro somsagt til byen igår og spiste middag med en venninne..tittet litt i butikker..var såååå mye mennesker at jeg holdt på å svime av...dro hjem ganske kjapt..var såå sliten når jeg kom hjem..var trossalt nesten ikke hjemme i hele går..på farten hele tida..ikke nok med at man er sliten..når jeg kom hjem måtte jeg legge frøkna..offameg..sambo skulle støvsuge mens jeg var borte igår..men neida..ingenting hadde han gjort..utpå kvelden igår begynte datteren min å grine og hun har sovet dårlig ui hele natt, det har jeg også..klarer liksom ikke å finne riktig liggestilling lenger..tissatrengt hele tida og bekkenet tar knekken på meg..jeg føler meg kvalm og utslitt idag...så jeg er nødt til å lytte til kroppen min idag..klarer nok ikke gjenomføre dagens gjøremål..offameg...jeg skjønner hvordan du har det ka-ping.. skal slutte med klagene jeg.. spongebob...det er bare såå masse kule spongebob klær/ting på HM...hehe..blir rent dårlig... har handlet en del klær til minsten på EXIT også..der har de såå maye fint til babyen.. ikke minst så mange fine kjoler til frøkna mi da..datteren min er 2,5 år..og jeg syntes hun er ganske selvstendig..føler ikke at det blir noe pes med henne og ny baby i huset..men det blir vel litt småsjalusi til å begynne med tenker jeg. ellers er det noen antydning til snø hos noen av dere eller?? jeg syntes det er trist og rart at det er grønne planter i verandakassa mi enda..hello..litt feil det da..ønsker meg snø til julaften, men det er vel med drømmen tror jeg.......
selfangerkjerringa Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #50 Skrevet 19. desember 2006 Tar meg en paracet og prøver å få ei times søvn. Har problemer med å sove på dagtid, men nå orker jeg ikke mer. Sitter her og har vondt, og blir bare kvalm av å se rotet rundt meg. Juleværet fra helga (dvs snø/sludd en dag) er forresten bortevekk... her er det godt med vind, og vannrett regn. Som vanlig altså hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå