selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 God morgen, jenter Hvordan er formen? Idag er jeg faktisk fødeklar!!! 21 dager til termin... hjelp! Eller... jippi? Sannelig ikke sikker jeg, hehe
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Og Beth settes i gang i morgen og Liten2 går vel også bare og venter? Himmel, det kjennes som at alle løper fra meg her, selv satt jeg akkurat og pratet med en kollega om at jeg har over en mnd igjen og er veldig fornøyd med det! 1. juledag er det en mnd til termin 25.1, passer meg helt utmerket, jeg er full av planer for permisjon og slikt nå som jeg endelig er i form igjen:) Bekkenet har roet seg og jeg har hatt en kjempebra natt (fikk sove til 0715!!!!! Uten tissepauser eller våkning eller neo som helst!!!!) Ellers har jeg nytt julestemning og snø av alle krefter i helga, siden værmeldinga gir oss sydvest og +8 med regn i morgen er det vel det jeg får av hvit jul i år...
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2006 Julestemning... tja... det har vært sludd, snø, storm, strømbrudd osv hele helga, men stemning - DET kan jeg ikke nekte for! Kanskje bare ikke så mye "jul" foran... Så bra at bekkenet har roet seg her er det tvert imot - det blir bare verre og verre, og maseriene er fortsatt her. Hadde noen riktig ukoselige idag da jeg skulle følge lilletrollet til barnehagen. Og så spennende at det begynner å poppe ut twilight-babyer igjen! Det kan jo hende vi blir værende her sammen leeenge enda, Sponge Jeg har jo tross alt ikke termin før 8.jan!
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har nå tenkt å tviholde på kontakten uansett - bare pass deg! Og den terminen din tar vi jo med en klype salt:) Selv er jeg 100% sikker på termin, men er likevel småredd for at Knotten skal poppe ut for tidlig - med loven om tingenes iboende faenskap osv vil vel det si at han venter sine 14 dg etter termin og vel så det... Sjokoladekjeksoppskriften du lovet meg, forresten? Jeg har revidert juleplanleggingen, og funnet ut at nei, jeg skal ikke bake tradisjonelle kaker i år - nå skal jeg bake ting jeg vet blir spist. Mest fordi jeg plutselig fant fire kakebokser med rester fra i fjor... Så alle Twilightere - hva er de beste (små-)kakeoppskriftene deres?
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2006 Ja det var den oppskrifta ja... skal prøve å få tak i den nå idag og legge inn på tråden Den er helt utrolig god altså!!! Men i tilfelle du trenger å forberede deg og har lyst til å bake ikveld så husker jeg ingrediensene i hodet - bare ikke mengdeforholdet... Smør, sukker, brunt sukker, nøtter, kokesjokolade, vaniljesukker, natron, salt, mel, egg. Jeg har forøvrig nettopp vært inne på nøstebarn og bestilt lammeskinn til knøttemor. Gleder meg sånn til å få det Og to sett med giga-ull-amme-innlegg... med jula imellom er det jo ikke sikkert jeg rekker å få det i det hele tatt før knøttemor kommer, men det er min egen feil siden jeg er så innmari treig og ikke helt har skjønt at jeg snart skal ha en baby i huset igjen... Vel, jeg får kjøpe et par ull-innlegg på apoteket for å ha på sykehuset. Jeg mangler også madrass til hengekøya, oppdaget jeg igår.. hadde egentlig tenkt å skjære til en jeg har liggende, men fikk litt panikk da jeg kom på at jeg ikke har peiling på hvor gammel den er eller hvor jeg har fått den fra... den som hører til babyvugga koster nesten 800kr og det syns jeg er litt dyrt, så jeg har sendt panikkmelding til min mor som er på ikea idag og bedt henne kjøpe med en billig, tynn ikea-madrass. Blir ikke helt som den mye fra Laidback, men det får bare være. strukturert? jeg? ikke akkurat... åheisann der gikk strømmen igjen
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Strukturert? Er det en bra ting å være? (memo...) Tror nok Knøttemor overlever uten madrass til 800,-, jeg, men skal vel ikke si noe som går og venter på leander-vugge:) Vi får kommode til MageKnøttet oppover rett før jul, så jeg har store planer om å få vasket tøyet i de minste størrelsene og få det på plass i skuffene sånn rundt nyttår engang. Det regner jeg for å være ute i _veldig_ god tid, håper jeg har rett i det! Har alt som trengs til sjokoladekjeks i huset, så her er det bare å skrive oppskrift! Noen andre småkakeslagere der ute?
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2006 Vel... *host*... Nå kostet jo ikke akkurat den indiske babyvugga en femtilapp heller da... Men med et kjøkken til tett oppunder hundre tusen så er det greit om vi ikke kaster penger rundt oss på andre ting når det rimeligere alternativet er fullgodt. apropos kjøkken - det begynner å bli klart nå, og det blir så utrolig lekkert! Kjølehjørnet er diiigert og herlig, induksjonstoppen og gassblussene beint ut sexy, og kombinasjonen av hvitt og eik er bare nydelig
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Sukk... Satt og så meg rundt på 50-tallskjøkkenet mitt i går mens vi bakte pepperkaker, det er ordentlig koselig, men sexy...? Jeg vil også ha nytt kjøkken, men himmel og hav så glad jeg er for at det ikke skjer nå
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2006 det er litt panikk i hodet mitt ang. kjøkkenet når det gjelder timingen ja... men sjølen og gubben har lovet meg at det skal være ferdig til jul. Det jeg ikke helt tror de har skjønt er at i min form så tar det ikke to sekunder å sette inn alt i kjøkkeninnredninga - og tro meg, DET blir nok min jobb... Men jeg prøver å holde meg positiv, selv om det er knappe seks dager til juleselskapet... du skal få bilder av kjøkkenet når det er ferdig, så skal du få se sexy kjøkken
DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Godformiddag jenter! Sov så lenge og så godt i dag - utrolig! Det var lenge siden...deilig å samle litt krefter, så fornøyd nå ) Gratulerer som fødeklar ka-ping, spennende tid som kommer nå! Sponge: du blir nok ikke alene, jeg ser veldig for meg overtid her, så jeg tipper vi kan skravle utover januar jeg ) Er forresten veldig spent på hva jordmoren din sier på kontrollen, tenk om du skal hit å føde...da får kanskje jeg også sett spongebabyen?!? ) Har ingen god småkakeoppskrift å komme med...rødme...er som tidligere nevnt ingen god husmor på det området! Skal bake en ostekake til jul, det er mer min type bakverk, ellers så er det mammaen min og svigerfar som fyller opp kakebokser og fryser her. Vi er bortskjemte ) Spesielt svigerfar skjemmer oss bort - han elsker å lage all slags mat, og er alene, så vi er utrolig ofte der på middag, frysern er fylt opp med alt fra fiskegrateng til rundstykker og straks kommer fenalåret og rullene han har laget. Nam nam!
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2006 Hva ER det som skjer? Hjelp! Samtlige av bygdas kråker og skjærer driver og henger i hagen min - sammen med en og annen måse... de sitter på ledingene utenfor vinduet, springer rundt på verandaen og er generelt helt gale!!! Er det et tegn på noe eller hva? heldigvis kommer søs snart og henter meg, vi skal shoppe litt sammen...
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 For en glimrende svigerfar å ha, Stinemor! Og ha ingen tvil om at du skal få se Spongebaby - jeg er jo veldig spent på lillesnuppa di! Kontroll onsdag, hele familien venter visst i spenning på hvordan vi skal organisere oss i slutten av januar. Litt mer spennende enn jeg liker dette her! FIkk forresten også sove godt i natt, LT våknet ikke før nærmere 7 - og det etter at han sluknet på sofaen 1730 og _ikke_ lot seg vekke av verken tannpuss eller bæring i seng:) Så siden jeg var flink og la meg før 11 i går regner jeg dette som min første 8-timers natt siden jeg ble gravid:)
DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #13 Skrevet 18. desember 2006 Høres ut som du har hatt en bra natt Sponge, det gjør jammen godt ) Har du mange dager igjen på jobb før permisjon nå da? Ka-ping: så artig med shopping da! Hva skal du ut å shoppe?
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #14 Skrevet 18. desember 2006 Heisan, hoppsan!;-) Er i farta idag også, kjenner etter tegn hele tida nå, men det er rolig, gitt...Bare 8 dager igjen til UL-termin idag, er i uke 40- skumle greier.... Gubben reiste til Oslo igjen igår, og ringte jevnt hjem fra bilen for å sjekke om han måtte snu eller ikke... Var i ganske dårlig form i går. Kroppen holder nok på å godgjør seg. Hodepine, hovne bein, kvalm.... Nettopp kommet inn døra hjemme. Leverte guttungen i bhg halv 10 og dro innom mamma og drakk kaffe. Nå står snømåking for tur.....Det har kommet uante mengder i løpet av de 2 siste dagene. Brukte 20-25 min på bilen før vi kom oss til bhg idag.....var ikke ute med den i går, så den var bokstavelig talt nedsnødd(!);-) Om det er noen trøst SB bakes her minimalt til jul også. Bakte serinakaker, ca 30 stk, og så har jo guttungen stekt pepperkaker(kjøpte ferdig deig...) Thats it! Svigermor kom med noen berlinerkranser og kransekakestenger, og så skal mamma steke noen krumkaker så vi har til multekremen til dessert julaften.... Det er vel ikke uten grunn at julekaker hos oss kalles ut-og-inn-kaker.... Ingen som spiser av det her heller. Tar noen før jul, men ellers blir det satt fram, ikke spist av, og tatt ut igjen...
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 18. desember 2006 stinemor: panikkshopping av julegaver, samt desperat jakt etter spaghetti-stropp-singleter til den første amminga (ikke så innmari lett å finne midtvinters)... jaaaaaada jeg er utrolig seint ute med å fikse det siste, men det har visst ikke helt gått opp for meg hva jeg driver med, at jeg skal ha baby igjen om få uker... liten2: det har sine fordeler å bo langs kysten hører jeg Ligger litt snø på jordet her og i innkjørsla, ca 1cm Savner overhodet ikke Trondheim sånn som du forteller! Men uansett - jeg er ikke istand til annet enn å reise meg og sette meg igjen for tida og knapt nok det, så snøen måtte nok fint greidd seg på egen hånd her i gården uansett... Kjenner også at kroppen driver og "brygger på noe", hehe Spennende å se hvordan det hele kommer til å starte, etter alle lureturene med maserier osv den har gitt meg i det siste! Sponge: jeg skal finne et par andre oppskrifter til deg også - de colakjeksene alle prater om er enkle å lage, morsomme for barna å være med på, og de er faktisk såpass gode at de garantert blir oppspiste også
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Er noe med den snøen, ja, og når en bor på "rettsida" av Trondheim, blir det litt av den når den først kommer også.... Det er jo meldt mange plussgrader fra i morra igjen, så den smelter vel av seg sjøl, men kan jo ikke "gamble" på det. Blir jo med så mye bløtt inn også. Du er da ikke så sein med å handle Ka-Ping...Jeg har altså innsett at amme-bhene mine ikke er mer enn akkurat passe nå, så jeg må iallefall kjøpe 1 ny og pakke i bagen. Blir jo garantert større når melka kommer! Kjøper ikke mer enn 1 før siden det kun er størrelse "hengekøye" som duger, og de koster såpass mye at det er greit å være sikker på rett str. først.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 18. desember 2006 #17 Skrevet 18. desember 2006 hei hei jenter... lenge siden jeg var innom her igjen nå...ja da var du fødeklar da ka-ping?...hehe spennende det da..her er det to dager til fødeklar...er 23 dager igjen her da...vel..når sant skal sies er jeg relativt fødeklar nå jeg altså... skulle løpe over veien her på lørdag..ikke smart med den bekkenløsningen vi har her nei...strakk lysken så skikkelig at jeg ikke klarte gå hele helgen...det var et helvete å komme seg opp av sengen...pluss en del kynnere i ny og ne...hehe jeppers..er fødeklar jeg as... Men alt tatt i betraktning..koser meg jo også nå da...med juleforberedelsene da..er jo så koselig å få frem nisser og engler..imorgen er det jultre shopping..alltid spennende det... ellers er alt bare bra med twilight gjengen?? babyene vokser og koser seg i magene enda... =0)
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 18. desember 2006 liten2: jeg har funnet en av de gamle amme-bh'ene mine fra to år tilbake. Den var jo for stor faktisk! Men jeg har også såpass store melkemaskiner at jeg velger å vente til melka har kommet med å handle fler. Får heller satse på at de "vokser inn i" den ene jeg har funnet.. hehe... og gjett to ganger om det er godt utvalg i amme-bh'er her ute?!?!?!
DiddiDaddi Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 Skal komme meg i gang med noe fornuftig nå...er så lett å bli sittende lenge på nett! Begynte på et nytt prosjekt i helgen, ble for kjedelig uten noe å strikke på. Så jeg fant en oppskrift i et juleblad, og fant fram litt restegarn og noen pinner. Altså...jeg strikker både med feil str på pinnene og med feil garn, så er jo spent på resultatet ;o) Skal strikke, og deretter tove, julekurver - tenkte å bruke dem som bordkort på julaften...har staks strikket ferdig 3 stk, så skal hive dem i maskinen, utrolig spent på resultatet! Kanskje blir prosjektet avsluttet allerede i dag, hehe! Ha en fin dag videre jenter, titter nok innom her innimellom )
fikk prins 11.01.07 Skrevet 18. desember 2006 #20 Skrevet 18. desember 2006 hei stinemor...så flink du er..skulle ønske jeg var så flink til å strikke og tove..det er så mye fint man kan strikk tl babyer.. jeg er på vei ut døren ganske snart selv jeg..må til byen og ordne noen julegaver...stikker innom jobben til samboer og spise lunsj...kos det da..også skal jeg møte en venninne på egons i ettermiddag for å spise julemiddag sammen før hun reiser til sverige for julen...joda...skjer nok her om dagen.. vi snakkes vel her på tråden igjen en dag...er litt for mye å gjøre om dagen..har ike ro i rompa til å sitte her gitt..hihi ha en fin dag jenter........... =0)
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #21 Skrevet 18. desember 2006 åh jeg er så sjaluuuu på dere som har energi og fysikk til å ikke sitte på rompa! Jeg VIL jo ikke være sånn, men har ikke noe valg
fikk prins 11.01.07 Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 hehe..ka-ping..du er trossalt unnskyldt da...jeg skulle egentlig tatt det mer med ro jeg goså pga bekkenet og at det er feilstilt..hmm...men jeg føler at jeg stivner til mer ved å sitte, ligge o.l..med engang jeg er ute og går føles det bedre faktisk..selv om jeg blir sliten da...tar liksom et skritt av gangen bokstavelig talt..hihi..offameg..kos deg nå du ka-ping...vi som har barn fra før av har nok å gjøre og bli sliten på egentlig...men idag er det samboer som tar seg av frøkna..litt fri til venninner trengs det også... Stå på...kos deg og nyt dagen i den koselige førjulstiden.... snart har vi det nye vidunderet vårt her........ =0)
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #23 Skrevet 18. desember 2006 Høres ut som folk koser seg litt også? De julekurvene til Stinemor høres jo kjempesøte ut - er de vanskelige å strikke? *Ambisiøse tanker om å be om oppskrift* Selv har jeg begynt å rydde hyller på kontoret mitt så den stakkars vikaren skal slippe å gå ut av rommet for å skifte mening - utrolig hvor mye rot som samler seg!
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #24 Skrevet 18. desember 2006 Da stikker jeg ut en tur Spent på om jeg holder en halvtime eller time denne gangen... hehe... føler meg som ei gammal kjerring egentlig... jaja. Søs henter meg straks, vi skal på en liten shoppingtur. Heldigvis slipper jeg å kjøre selv. Ha en fortsatt fin dag alle sammen! Jeg kommer nok innom og syter og klager litt senere idag også
SpongeBob Skrevet 18. desember 2006 #25 Skrevet 18. desember 2006 Merkelige greier, føler ikke det minste for å rydde nei! Har noe av samme følelsen hjemme, tror dere jeg kan påberope meg at det er hormonelt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå