Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Malt er bra, men det tar tid da. Tar litt tid å finne ut riktig dose til ditt barn. Husk å gi mye drikke for magen. Og la han ligge på magen....au,au.......men det hjelper.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Svisker og termometertriks er mer effektivt enn malt. Jeg ville heller økt sviskedosen. Hvor mye sviskesaft får han? Om han ikke vil drikke så mye av den, kan du prøve sviskepure. Fortsetter problemet, vet jeg at man kan gi litt laktulose (eller hva det nå heter), men da bør du nok høre med lege/helsesøster først.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 endel barn bæsjer når man måler temperaturen i rompa. har forsøkt det selv når lillegutt ikke har bæsjet på en stund. men jeg har gitt malt over en periode. 1 ts pr dag. hos oss fungerte det veldig bra. han ville ikke drikke sviskesaft.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Bebisene har en innsnevring innenfor endetarmsåpningen. Noen sliter mer enn andre med å få tømt tarmen. Man kan sitmulere litt i endetarmsåpningen med et termometer eller liknende for å hjelpe bebisen med å få ut bæsjen. Det hjelper også å bruke tommelen og dra den over endetarmsåpningen gjentatte ganger, samtidig som man legger press mot åpningen. Minstemann her har fått god hjelp med denne metoden. Spesielt de første månedene da han slet med litt kolikksmerter.
tullla Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har hørt at man skal være VELDIG forsiktig med den termometermetoden! Bruk den bare hvis det er veldig ille og den lille tydelig sliter med å få gjort fra seg. Kan skade no greier inni der vist, slik at det blir værre å få det til naturlig senere.
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Du kan jo prøve sviskepuré (fra Småfolk) i stedet for sviskesaft. Har sinnsykt mye bedre virkning her i huset. Og husk at han må få i seg nok drikke. Malt har desverre motsatt effekt her i huset, men det funker jo for noen.
englemamman Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 Småfolks sviskepuré kan være litt vanskelig å få tak i. Jeg har bare funnet den på Ultra, Maxi og Meny.
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 18. desember 2006 #10 Skrevet 18. desember 2006 Det stemmer englemamman. Men jeg har også funnet den på Ica.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #11 Skrevet 18. desember 2006 Jenta mi har også vert plaget med treg mage. Malten ser ikkje ut til å hatt noko virkning på ho. Avføringa kom seg etter at eg rørte sviske inn i grøten hennes. Eg koker opp svisker og moser med stavmixsar.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #12 Skrevet 18. desember 2006 Sviskesaften er det som fungerer best her i huset. Vil ikke la henne drikke saft (hun er så glad i vann. er redd for å ødelegge det..) så jeg blander masse sviskesaft i grøten hvis hun er hard i magen. Fungerer kjempebra her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå