Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #1 Skrevet 18. desember 2006 Heisann! Dere som har flaskebarn, hvor mye spiser deres babyer i løpet av en dag? Har ikke hatt noen økning i matmengde på en stund nå, men han har blitt mye mer aktiv, så jeg burde kanskje la han få mere mat, eller mere frukt til mellommåltid. Har ikke villet latt han spise og spise heller for han ligger så høyt på vektkurven sin. Kan noen av dere gi meg en liten pekepinn på hvor mye deres barn spiser. Altså han sulter ikke nå da, men tenkte også at viss jeg gir han litt mere så kanskje jeg klarer å ha han våken litt lengre enn 18.30 om kveldene også.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #2 Skrevet 18. desember 2006 Jeg ville prøvd å la baby'n slev styre matinntaket. Så sant han stopper å spise når han blir mett.. 4 faste måltider og melk/vann i tillegg. Matinntaket går i bølger. Min gutt på 7.5mnd spiser mer enn min 2åring for tiden!!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 stopper når han bli mett, det var det da. Får prøve å se hvor mye det blir viss jeg lar han spise til det stopper. Er redd han skal legge på seg så altfor mye.
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #4 Skrevet 18. desember 2006 Du finner jo fort ut om han stopper selv ;o) Hvis du setter en maksgrense på 200ml væske i grøtmåltidene? Og maks 2 brødskiver? Middagsmat tror jeg neppe du trenger å ha begrensning på. Da jenta mi var 9mnd mener jeg å huske at grøtmåltidene varierte mellom 100ml og 200ml væske.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 Han får grøt med ca 150ml vann + 120ml melk til frokost og kvelds. ca 2 brødskiver (skjærer bort skorpen) og litt frukt til lunsj. Til middag et matglass og frukt. Får vann til lunsj og middag. Det hender seg at jeg gir litt mere grøt til frokost, men han spiser det nå opp. Folk sier jo at det utjevner seg over tid, så viss han spiser mye en periode, så kan det bli mindre i andre perioder. Men som sagt så er jeg litt redd for at han skal legge på seg altfor mye, siden han allerede er stor for alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå